belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Török Gábor: akár növekedhet is a Fidesz népszerűsége

NOL| 2012. február 13. |36 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

cookcook | 2012. február 14. | 09:40:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

wagabond53 | 2012. február 14. | 08:54:40

Egy politológusnál, még egy meteorológus is hitelesebb, mert az utóbbi legalább a pillanatnyi helyzetet le tudja írni, amire egy politológus képtelen!

Sebaj Tóbiás | 2012. február 14. | 07:30:04

Bármi megtörténhet. Még az is hogy Mátyás király elsétál az ablakom alatt.
De ehhez minek kell politikai elemzőnek lenni ? Írt volna egy koktélreceptet Török úr, annak volna valami haszna. Szájdiaré ellen már vannak jó gyógyszerek.

palpatine | 2012. február 14. | 06:35:37

Sajnos amilyen birka nep a magyar meg igaza is lehet Toroknek.
A fidesz profi modon kommunikal, es vezeti meg a gyengebb elmejueket.
A szabdsagharcot is sokan beszoptak, mint ahogy most azt is, hogy 180 fokos fordulatot csinal a fidesz, es az eddigi ellensegbol hirtelen szovetges lett.
Biztos hogy az ev soran meg lesz nehany mezes-madzag is, amivel bebiztositja majd a gyozelmi eselyet 2014-re.
Es hogy miert fog nyerni? Ime:
1/ Ellenzeki osszefogas tovabbra sincs, foleg az LMP-nek koszonhetoen
2/ Valasztasi torveny fidesz igenyekhez igazitva
3/ Kulfoldi magyarsag 90%-a a fideszre fog szavazni.
4/ Media 95% fidesz kezekben

Szerintem csodara van szokseg hogy a viktatort le lehessen valtani.

Jager László | 2012. február 14. | 05:48:36

Az török áfium ellen való orvosság.
Bevetted már?
Mellékhatása nincs!
J.L.

morcospaplan | 2012. február 13. | 21:25:50

"Török Gábor: akár növekedhet is a Fidesz népszerűsége"
Hát az már csak azért sem lehet, mert Szanyi úr megmondta.(2012/01/06.-án) Márpedig, ha Szanyi valamit mond, az igaz és úgy lesz.
http://tv2.hu/mokka/video/mar-csak-hetei-vannak-az-orban-rezsimnek

Szilikon Vali | 2012. február 13. | 20:15:35

Egy túrót fog növekedni. Másfél év alatt elment a szavazóik fele, és a java még hátra van. Au IMF megállapodás után jönnek az igazi szívások, egy ország fogja anyázni Orbánt. Óriási bukta lesz ebből, ezt nagyjából már a fideszben is tudják. De persze Török Gábornak, a nagy semmitmondónak akkor is igaza lesz, mert hiszen ő nem zárta ki ezt a lehetőséget sem.

Bohém | 2012. február 13. | 19:48:55

Így van Török úr!
Olvassa csak el a jobboldali újságokba megjelent hozzászólásokat!
Az tükrözi a Fidesz "népszerűségét"!
A "békemeneten" részt vettek külön "köszönetüket" fejezik ki a "vezírnek"!
Egyébkén meg igaza van!
Van az pénz...........!!!!
Igaz!!

csmarcsi | 2012. február 13. | 19:38:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cirmos | 2012. február 13. | 18:22:22

"akár növekedhet is a Fidesz népszerűsége" Ez olyan, mint amikor a potencianövelö tájékoztatójába beleirják, hogy az erekcióra is jó hatással LEHET.

vakablak | 2012. február 13. | 17:14:17

Ostoba nyalonc.

Ditti | 2012. február 13. | 17:06:12

Nemrég azt gondoltam, Török Gábor kezd felébredni.... most látom, hogy tévedtem.

siraz | 2012. február 13. | 16:59:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

weiner | 2012. február 13. | 16:55:57

Messze van még a messze. Ez a derék Török Gábor az mondja nekünk olvasóknak, hogy a gazdasági helyzet romlásával, a munkanélküliség növekedésével, a keresetek csökkenésével, a hitelek bedőlésével és a fogyasztás visszaesésével párhuzamosan egyre többen szeretik bölcs kormányunkat és világhírre szert tett kormányfőnket. Mert a magyar társadalom éppen ellentétesen reagál a nehézségekre, mint az normális országokban megszokott.
Kérdés: a NOL újabban pótolni szeretné a Ludas Matyi kínzó hiányát?

kulimasz | 2012. február 13. | 16:33:25

nevezo | 2012. február 13. | 16:29:15
csak az a baj, hogy sok, korábban objektívnek gondolt elemző néha megbolondul. kéri is szinte lelkendezett a zsebnéróért még uralma első heteiben is.

kulimasz | 2012. február 13. | 16:31:47

jeromos | 2012. február 13. | 13:26:42
az a baj, tudod, hogy elég sokáig, akár 2-3 ciklusban is lehet mantrázni, hogy ezek a szoclib kormányok a 8 év alatt (hogy ne beszéljünk most elvesztegetett 20 évről) olyan mély gödörbe taszították a magyar gazdaságot, hogy egy nemzedék kell, amíg minden adósságot kifizetünk és a zsebnéró és tettestársai talpra állítják a (most majd azt mondják!) korábban mindig kitűnő magyar ipart és mezőgazdaságot. és sokan elhiszik, mert csak azt hallják, amit hagynak nekik.

nevezo | 2012. február 13. | 16:29:15

Ki az a Török Gábor ? Ő is az Orbán középosztály gyermeke.Mekkora publicitást kap egy ilyen süket duma.

Jager László | 2012. február 13. | 16:01:19

Merseburg 933
Augsburg 955
Muhi 1241
Mohács 1526
Világos 1849
Don kanyar 1943
Országház 2011
Hát ez is már a mult,ami nem a legdicsőcsőbb esemény a magyar történelemben.
J.L.

Szaladó | 2012. február 13. | 15:47:22

Azt senki nem vitathatja, hogy Orbán (néha) jó taktikus. Ha a választást megelőzően a trend javul, akkor hatványozottan nőnek az esélyei, még ha vacakabb lesz is a helyzet, mint a ciklus elején.
Az euróhoz képest a pénzünket 250-ről 320-ra rohasztották, amikor visszament 290-re, hozsannáztak, hogy erősödik a forint. És ne felejtsük el: a hírközlő eszközök szinte 100%-ig a kezükben vannak. A médiahivatal majd csak 2013-ban keményít be.

kimiért | 2012. február 13. | 15:41:54

Török nem számot mondott hanem e fidesz nyerési arányi jobbak lesznek.Persze a jobbik beállt sorba/ mekkora csend van körülötte/ lmp-nek vége, mszp széthullva,darabokban.Ha egy országban 5 millió ember nem megy el szavazni-jelen állás szerint-2014 egypárti parlament is lehet. Lesz egy üllés 2014-ben és következő 2018-ban, a többi családi ebéd lesz a csúti birtokon.

karcsibá | 2012. február 13. | 15:35:59

jeromos
Amit írsz igaz és szimpatikus,ám a képzelőerőd gyenge.Amit el sem tudsz képzelni,az pedig sajna be fog következni 2014.ben!Az IMF-fel létre fog
jönni a megállapodás,a világgazdasági helyzet javulni fog és ez itt is
érződni fog,a demokrácia szétverése néhány ezer érdeklődőn kívül senkit
sem érdekel,de ami a lényeg:a hazug,nemzetiszínű,zseniálisan művelt,ezer
húron játszó,gyalázatos orbáni propaganda!És ne felejtsd el:övék a média (meg minden más is,az ügyészségtől az alkotmánybíróságig).
Szóval ne veszítsd el a kétségbeesést!

propatria | 2012. február 13. | 15:27:27

Valahogy a csúti focista képes ráérezni arra, amit szívesen hall a jó magyar nép. Mely szerint mi nagyon jók vagyunk, csak a világ ellenséges velünk és különben is, hülyegyurcsány.
Amikor sok embernek elég ennyi, nem megy mélyebbre, nem tájékozódik, akkor nem túl rózsás a demokratikus erők helyzete. Ui. nem mehetnek le ugyanerre a szintre. Nem tudom, mit kellene tenni. Ötletet várok.

luther | 2012. február 13. | 14:25:25

A helyzet a szakadékon belül vagyunk, itt már nem lehet Fidesz erősödésről beszélni, normálisan az államot már nem lehet finanszírozni, ha IMF nem ad pénzt, végünk, ha ad, akkor is 180 fokos gazdasági fordulatot kell csinálni, ha 3 millióan vonulnak az utcára, akkor is

talán jövőre | 2012. február 13. | 13:46:18


Hallgattam Török Gábort az ATV-n , meglepett az igénytelensége. Sokan az évértékelővel nem voltak megelégedve, mire TG azt mondta, hogy kitűnő, remek volt.
Valaki az ismerőseim közül felhívta a figyelmemet, hogy TG-t olvassam , hallgassam, mert reálisan beszél. Sajnálom, hogy ennyire "agymosott", vagy csak a szellemi képességének ez felel meg?

jeromos | 2012. február 13. | 13:40:06

Igen, Romlott Narancs-nak is igaza lehet. Ha már semmi objektív, mérhető javulás nincs, sőt, csak pusztulás, leépítések, elbocsájtások, tőkekivonás az országból, meg bóvli kategória, akkor marad az ideológiai megdolgozás: bennünket támad az EU, meg a fél világ, a mi dolgainkba akarnak kívűlről beleszólni, de mi nem engedjük, felvesszük a harcot, a mi hős szabadságharcos Vezérünk majd megmutatja nekik, és az ellenzék összeesküvéseit is leleplezi..Rosszabb idők nyomasztó emléke kísért ezekben a lózngokban, de úgy tűnik, ezzel (ma még) lehet érzelmi "megdolgozást" folytatni, és akár százezreket is megszervezni, hogy bandukoljanak a pesti utcákon nagy búsan és mutogassák, hogy nem leszünk gyarmat..De ez az egész egy elkeserítő, sehova sem vezető, átlátszó trükk csupán. Csak remélni lehet, hogy 2014-re egyrészt a nép nagyobb része majd csak átlát a szitán, másrészt felnő egy alternatívát nyújtó demokratikus ellenzék.

jeromos | 2012. február 13. | 13:26:42

Mindenesetre megette a fene, ha a fidesz megint hatalomra juthat 2014-ben..Az nemcsak a saját erőszakosan öncélú egypárti törvénykezésének, hanem az amnéziás birka választóknak is köszönhető lenne..Ugyanis az ország 90%-ának biztosan rosszabb lett a sorsa, életvitele, megélhetése, munkakörülményei, rosszabb a nyugdíjasnak, a rokkantnak, bizonytalanná váltak a betegek ellátásának feltételei, nem javult a közbiztonság, nőttek az árak, az adók, és még nem is vagyunk a folyamat végén..Az önmaguk által kreált költségvetési hiányt minden évben újabb ötletel kell bestoppolni, de az elvonások ellenére az a lyuk egyre nagyobbra tágul..El nem tudom képzelni, hogy ami az emberek saját életét teszi keservesebbé, -sokszor reménytelenné - az a zorbán féle hazudozó és saját zsebre dolgozó családi maffiának újabb választási győzelmet hozna..

Aszúbánnyay | 2012. február 13. | 13:24:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

redro.2 | 2012. február 13. | 13:18:40

De azért nem fizetnek, Török Gábornak meg valami átalányszerződése lehet a NOL-lal, mert ha kell, ha nem, időnként feltűnik, mint a villanyszámlás.

Romlott Narancs | 2012. február 13. | 13:18:10

A Fidesz jól eladja az elmúltnyolcévahibás,Gyurcsány a hibás,az EU a hibás,mindenki ellenünk van,szabadságharcot folytatunk,a nép meg vevő erre,nincs mit tenni,sajna.

Balogh1 | 2012. február 13. | 12:50:28

Igen tiszteletreméltó Török Gábor elemzése. Lehet nyár és lehet tél is. Lehet így is, meg úgyis. Azért egy neves politikai elemzőtől többet várok. Igazából az tűnik ki, most nincs mit elemezni, mert a fene tudja hogyan alakul. Akkor vagy ne elemezzen, vagy mondja ki: fogalma nincs róla. leginkább várni kell az elemzéssel.

Jager László | 2012. február 13. | 12:26:36

Akár.
Nőhet a kár,mint a földrengés okozta cunami.
Megoldás?
Rajta vagyunk!!!???
J.L.

redro.2 | 2012. február 13. | 12:25:47

Athanáz, így van, ha az embernek sok a munkája, időnként már azt sem tudja, éppen melyik weboldalon fikázza az ellent.

wizes4 | 2012. február 13. | 12:20:19

Azért eccerűen tarhatatlan, hogy 4 éves periódusokban gondolkodva érdemi munkát általában 1 évig végez a párt-kormány az ország érdekében, -ha,- a maradék 3-ban építgeti adóforintokból az imídzsét .

Athanáz | 2012. február 13. | 12:03:34

Bocs, a Milosevics topikba készült - attól még fenntartom...

Attila | 2012. február 13. | 12:02:50

Ilyen szempontból, 2008-ban már mindenki tudta, hogy semmi esélye az MSZP-SZDSZ kettősnek. A Fidesz pedig nyilván van esélye, egyrészt mert vezet. Szóval ezért is baromság azt mondani, hogy éppen most ők indulnának felfelé? Miért, nem ők vezetnek? De. A Fidesz pedig nem azért fog nyerni, mert imádni fogják őket, hanem mert tökéletesen formálták meg az új választási rendszert és, még elvileg minden lehetőségük megvan, hogy módosítsák azt. Egyébként az idei évben látható problémák abszolút nem vetítenek előre kisebb munkanélküliséget, nagyobb biztonságot, stabilitást stb. Ez elég szomorú az ország helyzetére nézve. De az is, hogy igazából nincs reálisan választható párt ma Magyarországon. Róna-Tas Ákos ÉS-beli írását ajánlom, elgondolkodtató volt.

Athanáz | 2012. február 13. | 12:02:49

Milosevics miért is volt diktátorabb Orbánnál? Betiltotta a pártokat? Nem volt ellenzéki sajtó?
Jééééééé - volt.... Milosevics nem hazafi volt? Akkor Orbán nem hazafi? Vagy mi a kbsg köztük, azonkívül, hogy M-nek erős hadserege volt, Orbánnak semmilyen nincs...
Na mi is a különbség?
Jééééééééééééééééééééééé
(tudom: hazudnak a ballibek)

HIRDETÉS

"Amikor közel négy hónap múlva befejeződik a ma elkezdődő tavaszi ülésszak a parlamentben, már túl leszünk a második Orbán-kormány négyéves ciklusának felén. A felezővel bizonyos értelemben új időszámítás kezdődik a politikában: amikor már közelebb van a következő, mint az előző voksolás, a politizálás keretfeltételei, a sajátos vonatkozási rendszerek szép lassan megváltoznak, átalakulnak. Ennél azonban most – illetve inkább most is - többről van szó" - írja legfrissebb blogbejegyzésében Török Gábor.

"Érdekes módon az előző két parlamenti ciklusban egyaránt sorsdöntő időszaknak számított ez a periódus. 2004-ben ekkor tett kísérletet Medgyessy Péter a kezdeményezés visszavételére, ám az emlékezetes "nagyívű" bejelentések kudarca után az európai parlamenti választáson elszenvedett vereség a székébe került a kormányfőnek. 2008-ban pedig pontosan ekkor került sor az úgynevezett “szociális népszavazásra”, amely végleg megrendítette az MSZP-SZDSZ koalíciót, és a hátralévő két évre formálisan kisebbségi kormányzásra kényszerítette a szocialistákat" - emlékeztet az elemző.

A politológus úgy véli, "hasonló dolgok most nem várhatók, de hasonló súlyú események egyáltalán nem kizártak. Bár az utóbbi hetekben mérséklődött a december végi – január eleji felfokozott, az államcsőd lehetőségével is számoló hangulat, az alapvető kérdések még egyáltalán nem dőltek el. Tudom, hogy sokan nem szeretik az "ez is és az is lehet" típusú elemzői latolgatásokat, szerintem azonban igenis van üzenetértéke annak, ha számba vesszük a lehetséges kimeneteket. Márpedig a mostani helyzetnek éppen az a sajátossága, hogy még a szélsőségesen különböző forgatókönyvek valószínűsége sem tér el jelentősen. Ez pedig – ha sajnos nem is lehet kijelenteni, hogy mi fog biztosan történni - elég beszédes, sokatmondó."

HIRDETÉS

"Ebből a pár hónapból ugyanis könnyen úgy is kijöhet az ország, hogy 1) a kormányoldal megszilárdítja a bázisát, s akár növekedésnek is indulhat a közvélemény-kutatásokban, miközben az ellenzék esélyei nem javulnak; de az sem elképzelhetetlen, hogy 2) vagy a sikertelen tárgyalások (IMF-EU) vagy a megállapodás következményei miatt drámai változások mennek végbe a választói piacon és ezzel összefüggésben a kormányoldalon, amiből meglepő közjogi lépésék és/vagy tartós kormányzati zuhanás is következhet. Aki nem érti, hogy ez miért nóvum, az gondolja át, hogy a 2010-es választások utáni korábbi parlamenti ülésszakok előtt leírható lett-e volna ez a mondat - pontosabban annak második fele. Tavaly nyár végén talán már érződött az előszele, próbáltam is írni róla, de az első évben esélye sem volt a jelentős átrendeződésnek" - így Török Gábor.

Az elemző szerint "a magyar politikatudományban Ágh Attila vezette be a "felező válság" fogalmát, amióta olvasom az írásait, azt hiszem, minden parlamenti ciklusban találkoztam ezzel a megközelítéssel. Őszintén szólva általában – és konkrétan is - szkeptikus vagyok az ilyen típusú politológiai vastörvényekkel szemben, az idő azonban itt Ágh professzort igazolta: féltávnál valóban szinte minden korábbi kormány a legrosszabb arcát mutatta. De vajon mi következik ebből? “Csak azt az elemi tényt felejtik el megemlíteni, hogy a "felező válság" valamennyi európai demokráciában működik. Vagyis a jelenlegi kormány népszerűségének csökkenése a ciklus felezőpontján teljesen menetrendszerű, és nem jelent semmiféle előrejelzést a 2006-os választásokra.” – írta szerzőnk a Magyar Hírlapban 2004 tavaszán."

"Ha kizárólag azt a ciklust nézzük, akkor igaza is lett, ugyanez a mondat 2008-ban leírva – és a 2010-es választásokra átfogalmazva - azonban már más megvilágításba kerülne. Mégis jó az idézet, mert rávilágít a lényegre: nem a felezőnek vagy bármi másnak nevezett válság(ok) a döntő(ek), hanem az arra (azokra) adott válasz(ok). Fájdalom, de ezért nem tudjuk most sem megmondani, hogy milyen állapotban lesz a magyar politika a tavaszi ülésszak végén: az ingert még csak-csak azonosítani tudjuk, de a reakciók elemzésével sajnos meg kell várnunk azok valódi - tehát nem csupán retorikában, hanem cselekedetekben is tetten érhető - megjelenését" - zárja sorait Török Gábor.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    36 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
Családi (tor)túra
Egek ura
Ezt így hogy?
Olvasóblog
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS