Judit Lingon | 2011. június 11. | 18:13:30
Nem tehetek róla, de a cikkről nekem az Afganisztánban szolgáló barátnőm jutott eszembe. A címszavak hasonlítanak: szegénység, rászorultság, nő, kényszer, félelem, erőszak, háború, drog, hatalom. Pénzért valami erkölcstelenséget végrehajtani. Jó, nem szabad összemosni a békefenntartók (sic!) tevékenységét egy német bordélyházzal. A nagy összefüggések azonban mindig leredukálódnak egyéni sorsokra. A politikai döntések absztrakt világa is csak egyének kicsinyes érdekeiből adódik össze. ( Bővebben: http://www.panno.se/2011/06/harmincharom-es-fel/ )
pro publico bono | 2011. június 6. | 23:08:33
Ezt a rézt nem értem a cikkben:
"Pontosan lediktálta a címet, eladóinak, fogvatartóinak nevével együtt. ... A nagyszülők ismét a rendőrséghez fordultak az adatokkal. Ezek után elrendelték a nemzetközi körözést.
Dórát azonban a bordélyházban senki sem kereste."
Micsoda? Az Interpol ezek szerint bűnpártolást követett el? Vagy a német rendőrség? Vagy a magyar? Nem kéne az ügyészséghez fordulni a cikk alapján?
Shakespeare | 2011. június 6. | 13:47:16
Ennyi sok marha hozzászólást, részben kurvát soha nem látott, vagy csak kurvát látott férfi részéről.Tájékozódjatok már, hogy mi a prostitució, futtatás, kényszerítés. Lehet, hogy éhes.
Szigorúan véve, ha adsz valamit a sexualis aktus után, már prostitució?
MaxVal | 2011. június 6. | 12:15:21
polaris | 2011. június 6. | 10:28:44
A prostitúcióra kényszerítésnél csak egy rosszabb dolog van: a feminizmus.
polaris | 2011. június 6. | 10:28:44
A nol képszerkesztöje a stricik mellé áll, amikor ezt a fotót betszi illusztrációként! Felháborító!
Ettöl a laptól többet várok!
miskun | 2011. június 6. | 08:29:23
catoo | 2011. június 4. | 20:11:34
Végül is igazad van. Legalizáljunk minden deviáns társadalmi jelenséget, hátha ezáltal vissza lehet szorítani a devianciát. Okos logika!
Legalizáljuk a rasszizmust is, hátha megszűnik az egyes etnikai, vagy vallási, vagy egyéb társadalmi csoportok elleni gyűlölet.
Legalizáljuk a drogot, legott leszokik a fiatalság a narkotikumok használatáról.
Legalizáljuk ám a lopást is, rögtön javulni fog a közállapot, főleg vidéken.
A sort hosszan lehet folytatni ahhoz, hogy egy elmebeteg társadalmat kapjunk.
Pasinszki | 2011. június 5. | 22:35:34
Kedves csárly!
Nem a büntetés mértéke az elrettentő, hanem a lebukás veszélye. A jogtörténet ismer elképesztően kegyetlen büntetéseket, amelyeknek semmiféle komoly hatásuk nem volt, mert a bűnelkövetők döntő többsége sose bukott le.
A svéd felfogás szerint a prostituált az rabszolga, aki az ő kiszolgáltatott helyzetével visszaélve nemi életet él vele, az erőszakot követ el. Ennek a tapasztalat szerint van visszatartó ereje. No de az európai férfi fensőbbségtudattal ez a büntetőjogi elv nem akaródzik összeférni.
Tetszik tudni, hogy nemi erőszak esetén a rendőr kit okol először? Kitalálta? Természetesen az erőszakot szenvedettet. No, míg ez nem változik meg, addig a Sanyi-félék vígan élnek.
algi | 2011. június 5. | 13:55:23
Nyiháb | 2011. június 5. | 08:03:09
Szerintem, ha valaki azt mondja, hogy a prostitúciót szigorúan büntetni és/vagy nagy erőkkel üldözni kell, az nem azt jelenti, hogy a prostituáltakat le kell csukni. Én legalábbis nem úgy értem. Nem a nők követik el a bűnt, hanem ellenük követik el. Minden más szereplőt kriminalizálni lehet. Vajon lennének lányok minőségét kommentáló honlapok, ha ez a börtön veszélyével járna a fenntartók és a résztvevők számára? Ezek nem a "ráépülő" iparágak, ez maga a prostitúció.
Ráépülő iparág pl. a kábítószerkereskedelem, amivel fogva tarthatnak függő prostituáltakat.
020406 | 2011. június 5. | 13:19:27
Catoo: Németországban a prostitúció jelenleg legális; az emberkereskedelemet ez önmagában nem tudja visszaszorítani.
Több oldalról kellene nekilátni visszaszorítani ezt, együttesen alkalmazva a következőket:
- a prostituáltak ellenőrzése rendőrségen és szociális munkások által, négyszemközti beszélgetésekben, ahol elmondják azt is, milyen segítségre és védelemre számíthatnak azok, akik feljelentik a futtatót;
- az intézmények ellenőrzése azért, hogy ne lehessen eldugni a nőket;
- tegyük büntethetővé azt, ha valaki az általa beszélt nyelvek egyikén sem kommunikálni tudó prostituált szolgáltatásait veszi igénybe;
- tegyük büntethetővé azt, ha valaki egy láthatóan nem önként dolgozó prostituált szolgáltatásait veszi igénybe és nem tesz bejelentést a rendőrségen (aki viszont tesz, azt védjék és számíthasson titoktartásra).
És igen, itthon... valóban benne van ebben a történetben vastagon "Dóra" alulinformáltsága, élettapasztalatbeli hiánya, naivitása, a talpraesettség hiánya stb.stb.
Kezdve ott, hogy mi a jó szent szarnak kell 2.sz. gyereket szülni húszévesen (amikor még sok idő van arra, hogy jobb időkben, majd 10 év múlva beleférjen akár még öt gyerek is), amikor az 1. sz. eltartása is gondot okoz??
Meg kellene aztán nézni az ő kedves férjét is - ki az, aki képes felcsinálni egy naiv 15 éves gyereklányt és "családot alapítani" vele?? Ehhez azért is is kell, hogy egy férfi felnőtt társ helyett egy tudatlanságánál fogva alárendelt, irányítható cselédre vágyjon (és a
Ördög | 2011. június 5. | 10:04:30
Hát azért az is benne van, hogy akinek nincs meg a magához való esze.Húsz éve vannak ilyen történetek,minden évben lebukik néhány lánykereskedő família,mégis mindig vannak új jelentkezők,akik mindent elhisznek naívan,és soha nem próbálnak kiugrani a kocsiból egy piros lámpánál,és szaladni ahogy csak a lába bírja.Meg aki araboktól vár segítséget Frankfurtban...nyilván a német rendőr ijesztőbb volt neki mint az arab stricik.
kékharis | 2011. június 5. | 09:26:50
"A rendőrök minden magyar lányt kimenekítettek a bordélyból" - derék. És a nyilván szintén hasonló módon odakerült többivel (gondolom ukrán, belorusz, lengyel, bolgár, román, akármilyen), velük vajon mi lesz? Nekik is nyilván megvannak a saját sanyijaik.
medve1942 | 2011. június 5. | 09:13:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
medve1942 | 2011. június 5. | 09:07:28
Elmesélek egy hiteles történetet. Negyvenéves fiam amszterdami rendőr, rendszeresen továbbképzik a leány- és egyéb emberkereskedelmi rendszer témakörében. Többek között a piroslámpás negyed Nyíregyháza utcájával kellett foglalkoznia. Én kutattam fel neki az inzerneten, hol az a grófi kastély, amely nevelőintézetként kibocsátotta a lányok többségét. Részt vett abban a tévében is mutatott kommandós akcióban, amikor egy viszonylagos fősanyit elfogtak holland-magyar együttműködéssel. Megnéztem a riportot interneten is, volt benne egy rész, amit a tévében nem adtak. Kelet-magyarországi rendőri középvezető - fehér bőrű - büszkén közölte, hogy még több ezzel foglalkozó család van a látókörükben. Ha esetleg a családok nem tudták volna... Apropos, nem volna érdmes utána menni az ügynek?
Semmiféle problémám nincs bárkinek a bőrszínével. Csak éppen az a helyzet, hogy ha valaki hátrányos helyzetben van emiatt, akkor GYORSAN ÉS LÁTSZÓLAG SIKERESEN főként bűnelkövetőként tud karriert csinálni. Mégpedig hatásosabban, mint bármilyen gárda. Enélfogva az alvilág jelentős része mindenütt többé-kevésbé színes bőrű. A számban kevésbé jelentős diplomás és hófehér, a legjövedelmezőbben persze ők tudnak bűnözni.
Mindesetre mindenkinek javaslom a NatGeoTV börtönsorozatainak figyelését: ott a jövőnk.
antalgyula | 2011. június 5. | 09:05:48
Lásd még: Bibliotheque Pascal
antalgyula | 2011. június 5. | 09:03:30
A naív lelkem kérdezi:
A legalizált, nyilvántartott német bordélyházakat miért nem látogatja rendszeresen kelet-európai és más itt szóbajövő nyelvet ismerő szociális munkás, hogy bizalmasan érdeklődjön a lányok felől? Miért nem követelik ezt az érintett államok? Vagy az EU?
medve1942 | 2011. június 5. | 08:49:13
No, azért mégiscsak van érdeklődés.
Kis kultúrtörténeti háttér: az EROS-Centereket azért hozták létre Nyugat-Európa nagyvárosaiban a hetvenes évektől, hogy kiszűrjék a futtatók közvetítői szerepét, és a legális szexmunkát végző nó korrekt szobabérlői viszonyban legyen a rendőrileg ellenőrzött, szintén legális vezetőjével. Úgy tudom, a dolog Skandináviában kezdődött, aztán ott vették észre, hogy a dolog nem egészen így alakul. Akkor kezdték a svéd férfiak egy részét arra szorítani, hogy ha basa-hajlamaikat a gyakorlatban is ki akarják élni, ugorjanak át egy szomszéd országba. (A prostitúciót igénybe vevő középosztálybeli ugyanis hatalmi vágya illúzióját éli ki, nem nemi vágyát.)
Jelenleg Boldog-Európában valóban kelet-európai ex-szocialista lányok ezrei keresik kenyerüket (mint látjuk, szendvicsüket) és a "sanyik" kalácsát. Saját butaságuk szintjétől függ, hogy ez a kalács mekkora és mennyire mazsolás, illetve attől, hogy mennyit juttat(hat)nak ebből üldözőiknek.
Nyibábbal teljesen egyetértek. De amikor egy zakó két zsebe a Blikk és a Népszabi, ráadásul az utóbbit nem is veszik elegen, akkor... Mondjuk, hogy rendszerhiba. A sanyizmusnál az a gond, hogy ez nem kapitalizmusként működik, hanem KORAI kapitalizmusként. "Dóra" pedig szellemileg gyermek: kizsákmányolását éppúgy kellene büntetni, mint aki gyermekmunkást alkalmaz.
horsz | 2011. június 5. | 08:41:35
Én tudom a történet folytatását...
És megjelent Sanyi ajtajánál néhány fekete autó, amiből katonai egyenruhába öltözött emberek szálltak ki...
Sanyit elfogták, majd valami sötét hideg helyre vitték, ahol már ott volt az anyja, az apja meg Ilonka...
Ilonka, kérdezte, te is itt vagy???
De Ilonka nem felelt, már 4 órája halott volt, a fűtetlen helyiségben minusz -14 C volt, kint minusz -41C.
Sanyi kétségbe esett, mert nem szólt hozzá senki, majd egyszer csak valamilyen szláv nyelven egy hang szólt hozzá...
De ő nem értette, majd egy iszonyú fájdalmas ütést érzett az arcán, majd a gyomrán...
Nem értette mivel ütik, telefonzsinór, vasalózsinór és miért....
Aztán megint az a hang, nem értem kiabálta, ismét egy erős űtés, amitől eltört az orra és egyik szemére megvakult...
Segítség! Kiabálta, de ekkor már nem volt segítség... egy sötét helyre dobták ki összekötözve, félig vakon, ahol számos sorstársa feküdt, apja, anyja, Ilonka, de már rég nem remegtek a hidegtől mint Sanyi, aki csak feküdt magatehetelenül a sötét jéghideg gödörbe, amíg meg nem halt...
A mese itt ér véget, viszont ilyesmi történetek megestek, nemegyszer...
Nyiháb | 2011. június 5. | 08:03:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
big _predator | 2011. június 5. | 07:58:21
Moderálási alapelvek- komment törölve -
loewe | 2011. június 5. | 07:22:27
És ez a sztori talán csak a jéghegy csúcsa. De legalább most tudom, hogy az a rengeteg drága autóban ülő fiatal vagy nem éppen dolgosnak mondható kigyúrt alak miből él (és persze adót nem fizet, esetleg eljár szoc. segélyekért is)...
El nem hiszem, h. nem lehet ellenük hatékonyan fellépni.
tyutyuka | 2011. június 5. | 07:17:04
Végre néhány értelmes hozzászólás!
(A Gellért-féle "jutalomparti" kapcsán a múltkor szinte mindenki amiatt siránkozott, hogy ő miért nem járhat olyan céges bulikra, ahol nőket lehet megerőszakolni.)
csárly | 2011. június 5. | 00:51:46
na pl. az ilyen esetek kapcsán kezdenek érdekes gondolatok támadni a fejemben.
ha van itt valaki, aki jogban jártas, megírhatná, hogy azon túl, hogy a halálbüntetés tiltott, köt-e minket valamilyen nemzetközi egyezmény abban, hogy milyen büntetéseket lehet kiszabni bizonyos esetekben?
konkretizálva: ilyen esetekre lehetséges volna-e életfogytig tartó büntetés KÖTELEZŐ kiszabását előíró törvényt hozni, adott esetben úgy, hogy a rabok semmi módon ne érintkezhessenek a külvilággal, tehát gyak. élve elsorvasztani őket, egy magánzárkában, vagy khm.. "költségcsökkentési" okokra hivatkozva kicsit rontani a körülményeken (1fő/m2, 8-10fő/cella)?
egyre több eset van, amelyben ez még kevés is lenne, mint pl. ez is.
tehát csupán az érdekelne, hogy mik a törvényhozás korlátai ezzel kapcsolatban
propatria | 2011. június 4. | 23:46:52
agadou
A lányokat rendőrök menekítették ki, itthon rendőri védelem várta őket. A letartóztatás hatására Sanyi bűntársai elmenekültek, tehát igenis tartanak a rendőrségtől.
Nekem inkább pozitív, mint negatív tapasztalataim vannak a magyar rendőrséggel kapcsolatban. Nagyon veszélyes, ha engedjük rágalmazni, ezzel gyöngítjük azt a testületet, aki ránk vigyáz.
Bela.Kovacs Bela | 2011. június 4. | 23:44:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Ovinkor | 2011. június 4. | 23:39:51
Dr Photon | 2011. június 4. | 22:23:47
A maffia tagjai a társadalom többi tagja felé mindig szélsőségesen konzervatív álarcban jelennek meg.
Rákosi elvtárs idején viszont kőkemény módszerekkel csaknem teljesen felszámolták a prostitúciót.
Dr Photon | 2011. június 4. | 22:23:47
És mennyi hasonló történetet lehetne még írni... Németországban sokszázezer kelet-európai prostituált "dolgozik". A "Der Spiegel"-nek volt a közelmultban egy prostítúcióval foglalkozó tematikus száma, ebben azt írták, hogy Kelet-Európából évente kb 200ezer nő megy Nyugat-Európába prostituáltnak, legnagyobb részük kényszerprostituált lesz, vagyis hajcsároknak kiszolgáltatott szexuális szolgáltató.
Olyan óriási haszon képződik ezekben az embertelen vállalkozásokban, hogy kilóra megveszik a bűnüldözést és az adóhatóságokat, ingyenszolgáltatásokkal és pénzzel befolyásos politikusokat. Nincs az a polgári kormány, amely érdemben fellépne ellenük, legyen bármennyire is "keresztény"-demokrata, akár német, vagy magyar. A hasonló maffiák ellen szélsőségesebben igazságigénylő pártoknak kell győzni, hogy érdemi igazságszolgáltatás legyen.
agadou | 2011. június 4. | 22:20:29
Miért nem lehet az ilyen sanyikat, azonnal főbe lőni?
És persze sokat elárul a magyar rendőrségről az, hogy az ilyenek évekig nem buknak le!
fráter popelka | 2011. június 4. | 21:23:18
Ennek a Sanyi nevű gazembernek és apjának a fényképét minden magyar napilap, főleg a bulvárok címoldalán kellene ingyen lehozni, hogy vigyázzatok lányok! De a magyar bulvár és egyéb napilapok nyilván csak az "erotikus munkát" hirdetik, jó pénzért. Ez egy álszent, mocskos világ!
Aimernius | 2011. június 4. | 21:21:04
Honnan tájékozódjak még a körözöttekről?
catoo | 2011. június 4. | 20:52:58
algi | 2011. június 4. | 20:22:19
A baj ezzel a hozzaszolasoddal csak az, hogy nem ertetted meg, amirol irtam!!!
catoo | 2011. június 4. | 20:50:53
Aimernius | 2011. június 4. | 20:22:12
sajnos ez nem igy van... nem csak a rendorsegi oldalt kell olvasnod...
algi | 2011. június 4. | 20:22:19
catoo | 2011. június 4. | 20:11:34
Amerikában a szeszfogyasztást tiltották be, abból volt a baj. Ezzel az lenne párhuzamos, ha valaki a szexet akarná betiltani. A szexet senki sem akarja betiltani, csak az intézményesített nemi erőszakot. Ha van olyan nő, aki saját szórakozásból lefeküdne valakivel pénzért, hát lelke rajta: az soha nem fog kiderülni, hogy a hálószobában pénz is gazdát cserélt. De az megengedhetetlen, hogy bordélyházakban és az utcán, a szabadságtól megfosztott emberek gyakorlatilag rabszolgaságban éljenek. Amerikában a rabszolgaságot - nem is olyan rég - eltörölték. Nem kellene újra bevezetni más néven csak azért, mert vannak olyan ügyes szervezett bűnözők, akik folytatják a gyakorlatot. Sok minden mást is művelnek a bűnözők, amit nem fogunk legalizálni (súlyos testi sértés, gyilkosság, fegyveres rablás), ne épp az intézményesített nemi erőszakkal kezdjük, ha lehet!
Aimernius | 2011. június 4. | 20:22:12
catoo
A körözöttek nevét nyilvánosságra hozzák, teljesen logikus módon. Menj csak fel a police.hu-ra például.
Pasinszki | 2011. június 4. | 20:14:18
No, a cikk döbbenetesen alátámasztotta a svéd felfogást: prostituáltnak lenni szabad, ám a "szolgáltatást" igénybevevő erőszakot követ el, és ekként büntetendő.
algi | 2011. június 4. | 20:13:54
Azért az érdekes, amikor úgy harangoznak be egy munkát, hogy "szexmentes lánymunka." Miért kell hozzátenni, hogy szexmentes? Kinek jut eszébe ilyet hozzátenni, ha nem annak, aki nem szexmentes munkára gondol?
medve1942 | 2011. június 4. | 08:58:20
Mi ez a fixáltság a bőrszínre? Valami perverzió?
catoo | 2011. június 4. | 20:11:34
miskun | 2011. június 4. | 19:44:04
Csak annyit a felvetesedhez:
Velemenyem szerint a prostituciot legalizalni kell... Tobb ok miatt!
-- Ha legalizalva van, akkor az szabalyozas ala kerulhet. Tehat nagyobb kontroll alatt lesz, mint most van.
-- Egeszsegugyi szempontbol is elonyosebb lenne. Megakadalyozva ezzel az HIV, clamidia stb. terjedeset.
-- Vissza lehetne ezzel szoritani a bunozesnek ezen agat.
Ez az egesz dolog, olyan mint egykor az alkoholtilalom volt. Amerikaban a szervezett bunozes ekkor erosodott meg.
De egy hasonlo pelda a drogsegely szolgalat is. Ahol ingyen tuket osztanak. Plusz melyen aktiv drogosoknak ellenorzott drogot adnak.
Az emberiseg torteneteben nagyon sok olyan dolog van, amit szinte csak azert csinalnak az emberek, mert tiltott. Ha tiltott, akkor eleve kizart az ellenorzes resze es igy mindenfele piszkos dolgok is bejonnek a kepbe. MInt az elozoleg leirtak eseteben az AIDS-es lanyok, fiuk futtatasa, vizezett ital, vagy hamis palinka, esetleg a piszkos drog.
Arrol ne is beszeljunk, hogy ezek kontroll alatt tartasaval hatalmas nagy adobevetelhez is jutna nem utolso sorban az allam.
Azt tudo, hogy a leirtak heves velemenyt valthatnak ki masokbol.
De tud valaki jobb megoldast ezekre, ha mar leteznek???
A fejet be lehet dugni a homokba, de attol meg a vilag nem fog megvaltozni. Csak nem latod!!
Narancsterror | 2011. június 4. | 20:10:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
catoo | 2011. június 4. | 19:54:27
Sajnos a legnagyobb problema a szegenyseg es a kilatastalansag.
Ez az, ami teljesen elvakitja az ember jozan itelokepesseget. Bizik olyanokban, akikben maskulonben soha.
A masik legnagyobb problema Magyarorszagon az alszemerembol megalkotott anonimitas lehetoseget korozott, bunozokkel szemben.
Ezzel nem a szemelyisegi jogot vedik, hanem ismetelten elkovetheto gaztet lehetoseget.
Ilyen egy normalis tarsadalomban elkepzelhetetlen.
Europaban mindenhol a bunost es korozott szemely nevet az elso perctol szemrebbenes nelkul kozlik. Mert a tarsadalomnak erdekeben all az elkoveto megtalalasa es elitelese.
De nalunk meg akkor is K.Z., L.P., P Matyas stb. neven takargatjak az elkoveto szemelyet, amikor annak szemelye mar az egesz orszag szamara egyertelmuen ismert.
Tucatnyi ilyen ugyet ismerek, amikor emberek ezt a rejtozkodest kihasznalva kovetnek el ujabbnal ujabb bunt. Csak azert, mert masokat a jog meggatol abban, hogy elmondhassak. Az az ember nevszerint... meglopott, kirabolt... ellopta az automat vagy kenyszermunkat vegeztetett velem. Esetleg megeroszakolt!
A nevtelenseg a sertett joga es nem a bun elkovetojenek.
miskun | 2011. június 4. | 19:44:04
Na, hol vannak a prostitúciót legalizálni akaró handabandázók?
mitsuma | 2011. június 4. | 19:27:46
Borzalmas, hogy emberek emberekkel mit képesek művelni.
medve1942 | 2011. június 4. | 08:58:20
"ÜK" nincs, rendszert váltottunk, minden lány úgy adja el magát, ahogy akarja. De a dolog igazi kapitalista része, a szervezés és kizsákmányolás tilos. Viszont igen jó bolt, pláne nemzetközileg.
Érdekes, hogy nincs komment. Persze a dolognak van egy kényes vetülete. Sanyi és köre... mozgékony, életrevaló emberekből álló kör. De nem illik konkrétan körülírni.
Negatívan viszont lehet. Tegnap olvastam egy megyei hírportált, bűnügyi rovatot. A körözött illetőről közlik, hogy fehér bőrű. Azt miért ne volna szabad? Akiről meg nem tűntetik fel külön a bőrszínt, arről meg az olvasó gondoljon, amit akar. (Az EROS Center hússzállítói esetében teljesen igaza is lesz.)
|