Vajon mikor jön a rákos Barbie?

Két amerikai nő kampányt indított a legnagyobb közösségi oldalon annak érdekében, hogy a Barbie-t is gyártó Mattelt rávegyék arra, dobják piacra a kopasz babát, így nyújtva némi vigaszt azoknak a rákbeteg kislányoknak, akiknek kihullik a haja a kezelés során.

Még piacra sem dobták, de máris nagyon népszerű a rákos Barbie baba. A különleges játék ugyan úgy nézne ki, mint az összes többi Barbie, nagy szemei, fitos nózija és finoman ívelt ajkai vannak, csak épp nincs egy szál haja sem.

Gyönyörű és kopasz Barbie – ezt a nevet kapta az a nemrég induló Facebook világkampány, melynek célja a rákbeteg gyerekek és szüleik átsegítése a nehéz időszakon.

A kopasz Barbie története szorosan összetartozik egy rákos kislányéval. A négy éves, Long Island-i Genesis Reyest hatalmas megrázkódtatásként érte, amikor a kemoterápia alatt kihullott az összes haja. Sorstársaihoz hasonlóan Genesis sem érezte magát többé királylánynak, mivel a média által közvetített, és a társadalom részéről elfogadott szépségideálba a kopasz nők nem férnek bele.

A kislány szülei a kórházban találkoztak egy másik rákbeteg gyermek édesanyjával, aki jól ismerte a Mattel játékgyártó cég vezérének feleségét.  Genesis különleges ajándékot kapott a vállalattól: egy teljesen kopasz Barbie babát, ami csillogó, hercegnőhöz illő ruhába volt bújtatva.

Amikor ezt a történetet az amerikai Jane Bingham és Beckie Sypin meghallották, nagyon megörültek. A 41 éves Jane egy gyógyíthatatlan betegség miatt vesztette el hajkoronáját, akárcsak Beckie 12 éves, leukémiás lánya. A két nő akcióba lendült, és létrehozott egy Facebook csoportot, amelyik szeretné elérni, hogy a játékgyár dobja piacra a kopasz Barbie-t, így segítve visszaszerezni a rákos és egyéb betegségek miatt megkopaszodott kis- és nagylányok önbecsülését.

Sok gyerek nehezen tudja feldolgozni azt is, ha édesanyjuk, testvérük, nagynénjük, nagymamájuk vagy egy barátjuk veszíti el hosszú haját – írják a szervezők, akik már kiegészítőkben is gondolkodnak, mint fejkendők, sálak, sapkák és parókák. Továbbá azt is szeretnék elérni, hogy a kopasz Barbie-ból származó bevételekből a játékgyártó támogassa a rákkutatást.

A csoport tagjainak száma a létrehozás óta dinamikusan növekszik, máris több mint 122 ezer követője, és még több rajongója van a kezdeményezésnek – köztük több rákosokat segítő szervezettel és hírességgel.

A Mattel egyelőre nem jelezte, hogy piacra szándékozza dobni a kopasz Barbiet, de ha ez megtörténik, az az „együttműködő fogyasztás” egy szép példája lehetne.

Beautiful and Bald Barbie
Beautiful and Bald Barbie
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.