A bolondnak is megéri – így értékelhetnénk röviden a YouTube új üzleti filozófiáját, ha a csatorna hamarosan induló pénzgyára az aprócska vagyonok megsokszorozásáról szólna. A valóságban a videomegosztó portál nem sokkal több dollárt, hanem húszmillió zeneszámot kínál a havi tízdolláros előfizetőidíjért, ami szintén nem tűnik rossz üzletnek, de azért nem is aranybánya.
Húszmillió zeneszámot kínál a havi tízdolláros előfizetőidíjért Dusa Gábor, Korniss Péter / Reuters |
A YouTube – illetve tulajdonosa, a Google – eddig is rendelkezett fizetős zenecsatornával, a Google Play Music All Access-szel (a nem túl fantáziadús név teljes hozzáférésű zeneszolgáltatást jelent, amelyet a Google tartalomáruháza nyújt).
A „fizetős YouTube” valamivel többet tud majd az egyszerű streamingnél, és nyilván annál is, amit a mezítlábas YouTube nyújt. A húszmillió dal önmagában is komoly vonzerő. Rögtön a profik között is a legnagyobbak közé emeli a zenetárat; még ha a Deezer kínálata 30 millió, az iTunes-é pedig 37 millió számból áll is. Innen már nem nagyon van út fölfelé.