galéria megtekintése

Teljes a káosz Londonban – milliók gyalogolnak

1 komment

NOL

Ismét sztrájkolnak a londoni metró dolgozói, a munkába igyekvők tömegei kénytelenek más alternatívát keresni. 250 pótlóbusz, 400-nál több közlekedési dugó a város különböző pontjain és a majdnem kétszeresére emelt Uber-árak.

Szerda este 18.30-kor a londoni metró összes állomása bezárt, csütörtökön pedig el sem indult a földalatti-közlekedés, amely várhatóan csak pénteken áll helyre. A közlekedési vállalat 250 pótlóbuszt küld az utakra, hogy megpróbálja enyhíteni a káoszt.

Buszra várakozók a londoni Victoria Stationön
Buszra várakozók a londoni Victoria Stationön
Darren Staples / Reuters

A munkabeszüntetés a legóvatosabb becslések szerint is kétmillió utast érint, a várható veszteség pedig eléri a napi 300 millió fontot. A londoni metró 11 vonalán 270 állomás van, évente több mint 1,2 milliárd utast szállít, amivel a világ 11. legforgalmasabb metróhálózata.

 

A képek tanúsága szerint már reggel fél hétkor hatalmas tömeg várakozott a megállókban, és a sorok kilenckor sem voltak kisebbek. Rendőrök terelgették az utasokat a különféle közlekedési eszközökre és próbálták megfékezni a káoszt. Túlzsúfolt buszok, vonatok fogadták a dolgozni indulókat, akik közül néhányan a kerékpárt vagy a gyaloglást választották.

Káosz a London Bridge Stationön
Káosz a London Bridge Stationön
Neil Hall / Reuters

Az Uber autók árai reggel fél hattól, ahogy az emberek elkezdték őket hívni, folyamatosan emelkedtek közel a kétszeresükre. A közösségi taxivállalat szerint ezzel kívánták ösztönözni a sofőröket. A londoni utakon azonban így is több mint 400 közlekedési dugót jelentettek. Egyes útszakaszokon egy-másfél órát állnak az autósok.

A London Underground társaság 200 fontos pótlékot ígért a metróvezetőknek az éjszakai műszakra, az állomáson dolgozóknak pedig 500 fontot, valamint ígéretet tett arra, hogy bevezeti a 32 órás, négynapos munkahetet. Az alkalmazottakat tömörítő négy szakszervezet azonban elutasította az ajánlatot, és egységesen a sztrájk mellett döntött.

Eközben a Daily Mail összeállított egy táblázatot a metróvezetők és a buszsofőrök munkakörülményeiről és juttatásairól. Az összehasonlításból kiderül, hogy a most sztrájkoló földalatti-alkalmazottak alap- és betanulás alatti bére is közel kétszer annyi, mint az őket épp pótló buszt vezető társaiké. Előbbiek éves szabadsága 43 nap, és minden munkahéten két garantált szabadnapjuk van, míg utóbbiaké évi 22-27 nap szabadsággal és gyakran 13-14 nap összefüggő munkavégzéssel kénytelenek számolni. Az utasok zaklatásának is a London jelképének számító piros emeletes buszok vezetői vannak jobban kitéve. Napi öt ilyen esetet regisztrálnak átlagosan. 

Arra lesz a séta
Arra lesz a séta
Darren Staples / Reuters

„Az éjszakai metrójáratokat a londoniak és a vállalkozások is évek óta kérik” – nyilatkozta a júliusi munkabeszüntetéskor Steve Griffiths, a Londoni Metró üzemeltetési vezérigazgató-helyettese, azzal vádolva a szakszervezeteket, hogy nem hajlandóak tárgyalni.

A Downing Street „elfogadhatatlannak és indokolatlannak” nevezte a megmozdulást. 

Július 8-án már tartottak 24 órás sztrájkot a négy vasúti szakszervezet képviselői, a vezetőtől a sofőrig. Ha most sem sikerül megegyezni, akkor a szakszervezetek újabb, ezúttal kétnapos sztrájkot helyeztek kilátásba az elkövetkező hetekben.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.