A bor és a gasztronómia az utóbbi időben iránytűként szolgál az utazások tervezésekor: egyre többen vannak azok, akik a kulináris élmény miatt keresnek fel egy-egy helyet, Magyarországon és Ausztriában egyaránt.
„Mindkét ország több évszázada termeszt szőlőt és készít borokat, ráadásul jelenleg Ausztriában már körülbelül 3 százalék azon borértők aránya, akik nemcsak a táj, de kifejezetten a borok és gasztronómia miatt látogatnak el egy-egy régióba. Arányuk fokozatosan nő Ausztriában és Magyarországon is, ezért is jelentenek fontos célcsoportot a borászatok és a turizmus számára" mondta el az első Magyar-Osztrák Bortalálkozón az esemény ötletgazdája, Emanuel Lehner, az Österreich Werbung közép-európai vezetője.
A rendezvényen a hazai Junibor csapatot, vagyis a Fiatal Borászok Egyesületét Laposa Bence, ifj. Szepsy István (Szent Tamás Pincészet), ifj. Figula Mihály, Takler András és Árvay Angelika, Ausztriát pedig a Wohlmuth, Leth, az Angerhof-Tschida és a Tesch Borászat képviselte.
A délután folyamán a szakemberek arról beszéltek, mennyire fontos, hogy a bortermelés együtt épüljön a borkultúrával és a vendéglátással. Ausztria a borturizmus tekintetében iskolapélda lehet: a szőlőlugasokban vagy a pincészetek udvarán minden évben újbor kóstolóval várják a helyieket és a turistákat. Ilyenkor házi specialitásokkal is kedveskednek a vendégeknek: szalonna és sajtok kerülnek az asztalra. Nyaranta rengeteg pincefesztivált is szerveznek, Alsó-Ausztriában pedig 830 kilométernyi túraútvonalat járhatunk be szőlőhegyeken, falvakon és pincesorokon át.