Víztározóba zuhant helikopterével egy kínai vállalkozó, aki a jelek szerint illegálisan üzemeltetett egy 20 ezer négyzetméteres, három helikopter fogadására és indítására alkalmas magánrepülőteret is.
Lezuhant helikopterével egy kínai férfi
A gép gazdája és egyben pilótája, valamint a hegyi parkerdő mellett létesített komplexum tulajdonosa, egy 40 éves Li nevű férfi túlélte a balesetet, kiúszott a partra, de segédpilótája, egy 25 éves fiatalember nem élte túl a kelet-kínai Hofej város külterületén történt balesetet.
Az eset nyomán egyre több információ jelent meg az építőipari gépek gyártásával foglalkozó, hobbirepülő vállalkozóról, valamint a magas fallal és szögesdróttal elkerített rejtélyes repülőtérről. Kiderült, az alkalmi légikikötőnek 400 méteres kifutópályája van, de egy hangár, továbbá úszómedence és hat faház is megtalálható rajta fogadótermekkel, fürdőszobákkal és egyéb kiszolgáló létesítményekkel.
Szemtanúk elmondása szerint az épületek belső falait repülőgépek díszítik, a medence alján lévő kínai felirat pedig azt jelenti: repülőklub.
Az ahwang.cn nevű honlap megtudta, hogy Li imádja a repülést, és az ejtőernyőzést, de a repülőgép-modellezés is régóta érdekli. Helikopterét több mint 1 millió jüanért (44 millió forint) vásárolta.
A Global Times című lapnak a helyi illetékesek csak annyit erősítettek meg, hogy nem adtak ki engedélyt sem földterület repülőtér céljából történő hasznosítására, sem építkezésre. Más források szerint a teljes komplexumot egy héten belül ledózerolják.
Utóbb arra is fény derült, hogy Li nem rendelkezik pilótavizsgával, sem repülési engedéllyel a polgári repülési hatóságtól. Utóbbi már megkezdte a nyomozást az ügyben. A baleset körülményeiről eddig megállapították, hogy a látótávolság a helikopter lezuhanásának napján 8 ezer méterről 2500 méterre csökkent, s emiatt az idő nem volt alkalmas alacsony magasságú repülésre.
Egy 2003-as rendelkezés szerint az engedély nélkül repülők bírsága Kínában 20 ezer jüantól 100 ezer jüanig (880 ezertől 4,4 millió forintig) terjedhet, engedélyük pedig bevonható. Súlyosabb esetekben bűnvádi eljárást kell kezdeményezni.
A Global Times szakértői szerint manapság nem számít ritkaságnak az engedély nélküli repülés Kínában. Hou Min, a repülőgép-tulajdonosok és pilóták szövetségének igazgatóhelyettese elmondta, hogy a szükséges vizsgák letétele és az engedélyek beszerzése igen hosszadalmas, ami miatt sokan inkább megkímélik magukat a procedúrától, s vállalják a kockázatot.