Bocsánatot kért, de azért másokra mutogat a rasszista reklámot készítő mosószercég

Bocsánatot kért az a kínai mosószercég, amely óriási botrányt okozott a rasszista reklámjával. A cég ugyanakkor a külföldi médiát hibáztatja, amiért felnagyította a történetet.

A vitatott reklám még márciusban jelent meg a kínai közösségi oldalakon, de a napokban vált virálissá. A Shanghai Leishang Cosmetics Ltd. reklámfilmjében egy kínai lány egy afrikai férfit pakol be a mosógépbe, hogy aztán egy alapos mosás után egy patyolat tiszta kínai fiút húzzon ki a gépből. A felvételt több millióan látták, sokak szerint rasszista, mások éppen az ellenkezőjét állítják.

A kínai mosószergyártó cég ennek ellenére bocsánatot kért. Közleményükben azt írják: "sajnálják, hogy a reklám vitákat kavart" s bocsánatot kérnek az afrikai embereknek okozott károkért, és azért, hogy a média "felnagyította a történteket.

A Global Times kínai újságnak a cég egyik képviselője még azt is hozzátette, hogy a kritikusok "túl érzékenyek" voltak. Nekik a reklám elkészítésekor eszükbe sem jutott az etnikai alapon történő megkülönböztetés.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.