Kés alá fekszenek a fiatalok egy szuper selfie-ért
Háromból két amerikai fiatal azért veszi igénybe a plasztikai sebész szolgáltatásait, mert jobb benyomást szeretne kelteni az interneten – derült ki egy friss kutatásból, melyet harmincévesnél fiatalabb páciensek körében folytattak le az Egyesült Államokban.
|
Herbert Chavez azzal szerzett tizenöt perc hírnevet, hogy Supermanné plasztikáztatta magát. Cheryl Ravelo / Reuters |
Az American Academy of Facial Plastic és a Reconstructive Surgery által megkérdezett orvosok 57 százaléka szerint a közösségi média tehető felelőssé azért, hogy egyre fiatalabb korban merül fel az igény egy kis arcátszabásra, s ezzel párhuzamosan 10 százalékkal nőtt az orrműtétek, 7 százalékkal a hajbeültetések és 6 százalékkal a szemhéjfelvarrások száma 2012 és 2013 között – írja a CBSnews.
Mint kiderült, a plasztikai sebészhez forduló 30 éven aluli páciensek egy jelentős hányada (háromból ketten) azzal indokolják döntésüket, hogy utálják a fényképeiket, melyeket magukról készítenek, és az internetre töltenek fel.
Ezeket a fényképeket szinte nagyítóval vizsgálják át a fiatalok, és a legkisebb bőrhibát is borzasztónak, visszataszítónak látják, és már azzal sem elégednek meg, hogy valamilyen képszerkesztő programmal kiretusálhatják azokat.
A kutatást végző intézet elnöke, Dr. Edward Farrior magyarázata szerint, mivel ezeknek a fiataloknak az online jelenlét és kapcsolatok interneten történő létesítése és ápolása olyan természetes és rutinszerű, mint a fogmosás, különösen fontosnak tartják, hogy jó benyomást keltsenek a potenciális barátokban, szeretőkben és munkaadókban.
A plasztikai beavatkozások 81 százalékát nők veszik igénybe, de a férfiak közül is egyre többen fekszenek sebészkés alá egy csinosabb arc kedvéért.
Míg a nők körében az arc- és szemhéjfelvarrás, addig a férfiaknál a hajbeültetés és a ránctalanítás a legnépszerűbb beavatkozás (a kutatás csak a nyaktól fölfelé történő műtéteket veszi számításba, a mellnagyobbítást vagy zsírleszívást tehát nem).
A 35 éven aluliak az orrukat szabatják át legszívesebben: a korcsoportba tartozó nő páciensek 90, míg a férfiak 86 százaléka választja ezt.
|
Ellen Degeneres készítette a 2014-es Oscar-gála leghíresebb selfie-jét. Lucy Nicholson / Reuters |
selfie=önportré
Selfie-nek az olyan önportrét nevezik, melyet saját kézben tartott digitális fényképezőgéppel vagy okostelefonnal, eredetileg gyenge minőségben készítenek.
Az angol szó 2013-ban az év szava lett, és bekerült az Oxford-szótár online verziójába is, mivel használatának gyakorisága tavaly 17 ezer százalékkal nőtt.