belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Harc a zebráért: visszavágnak a gyalogosok a szabálytalankodó autósoknak

Megelégelte egy civil szervezet, hogy a gyalogosok a szabálytalan autósok miatt nem tudják biztosan használni a gyalogátkelőhelyeket, ezért akcióba lendültek. Egy-egy veszélyes kereszteződésben a szabálysértőket videóra veszik és feljelentik. Az első alkalommal negyven perc alatt 38 szabálytalankodót dokumentáltak. Ígérik, folytatják, de nem mondják meg, mikor és hol.

S. G. | NOL| 2009. szeptember 15. |22 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

irriga | 2009. szeptember 16. | 19:51:08

Hurvinek | 2009. szeptember 16. | 17:08:22

Sajna ilyenek mindig is lesznek.
Valamikor a lovas szekér gázolta halálra a gyalogost, most az autó.

A nagyszámú találkozás magukában rejti az ütközés lehetőségét.

Tavaly egy idős hölgy lépett az autó elé és gázolta halálra egy teherautó Körmenden. Csak azt látta, hogy előtte mennek és ő is át akart még menni.
A lámpa közben piros volt ...

Tehát még a lámpa sem segít, ha nem figyelik/tartják be a szabályokat.

walsz | 2009. szeptember 16. | 17:08:42

libertyMUC | 2009. szeptember 16. | 10:43:04


nyugat-európában folyamatosan és radikálisan (!) csökkentik a zebrák számát évek óta mert a zebrákon történik a legtöbb súlyos gyalogosbalaset. ez tény. nem ártana magyarországon is végre tudomásul venni ezt.


Bocsánat, ez nem így van!

Hurvinek | 2009. szeptember 16. | 17:08:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

walsz | 2009. szeptember 16. | 17:04:55

victoriginal | 2009. szeptember 15. | 14:43:11

Nem az a szégyen hogy a rendörség - maga szerint - nem a dolgát teszi. Hanem az, ahogy Magyarországon közlekednek. De magunk közt az is szégyen, ami a maga véleménye.

robika | 2009. szeptember 16. | 13:48:28

Egy közlekedési bíró mondta vagy 40 éve: A zebra az a hely, ahol abban a boldog tudatban halok meg, hogy az enyém volt az elsőbbség.
Ez ma fokozottan így van.
Hogy erről ki tehet? Arról doktori értekezést lehetne írni.

catoo | 2009. szeptember 16. | 10:54:53

libertyMUC | 2009. szeptember 16. | 10:43:04

-- nyomos kozlekedesi lampak vannak Magyarorszagon is, csak azok mar a felallitasukkor sem mukodnek megbizhatoan. En ezt ideg levezetonek beceztem. Mivel akkor hasznaltam, amikor mar a turelmem is elfogyott.

Amikor eloszor lattam ezeket kulfoldon, ketkedve fogadtam... otthoni tapasztalataimbol kiindulva. De mukodnek. kb. 1perc alatt zold utat kapok.

Otthon 10-30percet is varnom kellett, amig a rendszer szabad utat adott.

Kulfoldon az atkelohelyeket nem ritkitjak, csak tobb kategoriaba soroljak.
-- vedett atkelok
-- fokozott figyelemmel hasznalhato atkelo
-- stb...

catoo | 2009. szeptember 16. | 10:46:21

Sajnos a kozlekedesi rendben is hiba van Magyarorszagon, nem csak az autosokban.

Evek ota egy masik orszag kozlekedesi rendjeben jarom az utakat.
Nyaron, mikor haza utaztam nagyon sok hibat vettem eszre a magyar kozlekedesi rendben, ami sokszor az autost szabalytalansagra keszteti.
Pl: a lampak szinkronja olyan, hogy a keresztezodesnel kanyarodo autot bele kenyszeritik a zebran atkelok tomegebe. Tobbszor probaltam szabalyosan be kanyarodni utcakba, de folyamatosan beragadtam, mert a gyalogos tomeg piros jelzestol piros jelzesig aramlott, nekem pedig se idot se helyet nem adott a rendszer... ezert, ha kozlekedni is akartam, nem csak egyhelyben allni es masokat is feltartani, akkor sajnos a gyalogos tomegen kellett atverekednem az autommal.

Abban az orszagban, ahol elek idot adnak a gyalogosnak az atkelesre, de idot adnak a gepkocsiknak is a kozlekedeshez. Magyarorszagon sokhelyen egyik sem teljesul. Sok helyen felesleges jelzolampak vannak, mas helyeken pedig hianyzik.

libertyMUC | 2009. szeptember 16. | 10:43:04

nyugat-európában folyamatosan és radikálisan (!) csökkentik a zebrák számát évek óta mert a zebrákon történik a legtöbb súlyos gyalogosbalaset. ez tény. nem ártana magyarországon is végre tudomásul venni ezt.
a zebrák viszont nem tünnek el nyugaton sem: nyomós közlekedései lámpákkal helyettesítik öket. drágább, de sokkal biztonságosabb.

sydney | 2009. szeptember 16. | 10:12:00

"elemzo" - igazad van! Én ingyen vállalom (a pénzüket féltő rendőrök nem fogják elfogadni a privát felvételeket!) 43 évi vezetési gyakorlattal és 25 évi videókamera gyakorlattal.De kell a tanúvédelem, a rendőrségnek nem szabad kiadnia a felvételt készítők adatait. Sajnos a rendőrség is olyan, mint az ország, ők sem kivételek, amivel munka van, azt nem csinálják, ülnek a jól fűtött-hűtött irodákban és küldözgetik a (z Alkotmányellenes) "közigazgatási bírság"-okat bizonyíték nélkül és fellebbezési lehetőség nélkül.

irriga | 2009. szeptember 16. | 08:30:55

Egyébként gyönyörű videókat lehet készíteni, ha van 5 ember, akik egymástól 3 m távolságra köröznek a zebrán.

Persze lehet, hogy a végén egy verés is kinéz ...
De mint tudjuk: a felzaklatott idegállapot mentő körülmény.

kenley | 2009. szeptember 16. | 06:06:06

victoriginal | 2009. szeptember 15. | 14:43:11

SZÉGYEN, hogy ezt egy erre alakult civil szervezetnek kell megtennie, ahelyett, HOGY A RENDŐRSÉG TENNÉ A DOLGÁT, és hivatalból büntetné a zebrán a gyalogosokat át nem engedő járművezetőket.

És szégyen, hogy nem indul eljárás azok ellen a gyalogosok ellen, akik anélkül, hogy körbenéznének, csak lelépnek, és min aki se lát se hall, sokszor alig féltávon átmennek akárhol. Láttam már olyat, ahol + 10m-t nem tett meg a gyalogos, hogy eljusson a zebráig. Persze, figyelni kell rájuk, mert sérülékenyebb, mint én az autóban, szabályai vannak a KRESZ-nek, és amúgy is, az együtt élésnek is. De amikor a téli lejegesedett úton tűsarkúban lelép elém a cicababa, amikor a zebra közepén találkoznak ismerősök és állnak meg beszélgetni, amikor mamikák, mint a faltörő kos, akkor is átmegy ott, ahol ő akar, még ha busz jön is, elgondolkozom azon, hogy mennyit ér a KRESZ és ezek a háborgások részükről. Tipikus magyar szokás szerint feljelentgetés. Ahelyett, hogy mindkét fél a megoldásra törekedne, egymásra odafigyelve. Mi lenne, ha én is videóra venném a szabálytalan gyalogosokat, és feljelentgetném őket? Vérig lennének sértődve. Egyébként kerülgettem már gyalogost és biciklist is autópályán is...Oké, tartsuk be a KRESZ-t, autósok. De tartsák be a gyalogosok is!

Border | 2009. szeptember 16. | 05:39:35

Ez valóban jó kezdeményezés, de sajnos mindkét oldalt le kellene videózni, mert a gyalogosok sem ártatlanok. Én, ha tehetem minden esetben átengedem a gyalogost, de figyelnem szükséges, hogy a mögöttem jövő nehogy belém jöjjön. Sajnos a gyalogosok legalább annyit vétenek a szabályok ellen, mint a gépkocsivezetők. Sétál, telefonál, megáll, stb az átkelő helyen, vagy fut egyet, hogy még átmenjen a megállt kocsi előtt, pedig a kocsisor már feltorlódott. Én nem védem a gépjárművezetőket, de volna mit tenniük a gyalogosoknak is. Itt akkor lesz megoldás, ha kölcsönös udvariassággal közlekedünk. Ne rohanjunk, induljunk el időben, hogy épen megérkezzünk a kívánt célba. A kultúrált közlekedéstől még távol vagyunk, sokat kell még tanulnunk. Sajnos a közlekedési kultúránk nem különbözik a politikai kultúránktól.

hunor | 2009. szeptember 16. | 00:02:56

Nem szégyen (bár értem mire vonatkozott:), hogy egy erre alakult civil szervezetnek kell megtennie, amit. Éppenséggel ez a jó és helyes út ahhoz, hogy működjenek a dolgok. Feltéve, hogy a szabályok betartatását szabályosan és tisztességesen próbáljuk elérni. Szerintem:)üdv,

nugát | 2009. szeptember 15. | 23:46:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

elemzo | 2009. szeptember 15. | 21:30:44

Van egy ötletem ))) a zebrákon történő áthaladás és a közlekedési lámpáknál történő szabálysértések ellenőrzését ki kell adni alvállalkozóknak.
A jelentkező nyugdíjasok - kiképzés után ketesével tevékenykedve videokamerával rögzíthetik a szabálysértést, és a büntetési díj bizonyos százalékát megkapnák, ha a benyújtott felvétel alapján kiróható a büntetés.
Nyugdíjas "válallkozó" van elég, percek alatt megszünne a zebrákon való átrohangálás és a pirosba sem hajtana be senki.
Teljesen felesleges erre rendőröket bevetni, a videó kezeléséhez nem kell különös kiképzés, így sokkal olcsóbb és biztos is lenne az eredmény.
MInden zebrához jutna tuti két nyugdíjas, és a szorgalmasabbak eleinte sok pénzt tudnának keresni.
Az autós társadalom pedig (velem együtt) jól megszívná....eleinte, aztán mindenki szépen autózgatna.
Van kérdés?

irriga | 2009. szeptember 15. | 20:18:22

Azt valószinűleg nem lehet elérni, hogy a gyalogos lelépésétől a járdára visszalépéséig egyetlen autó se menjen át a zebrán.

És a balesetek sem szűnnek meg, márcsak azért sem, mert a gyalogosok sem hibátlanok.

silenthill1 | 2009. szeptember 15. | 17:35:44

Na én pont itt mászkálok hetente többször, és valóban, szinte csak akkor lehet átmenni ha a Fehér ló utcánál piros a lámpa...

Liberté | 2009. szeptember 15. | 16:51:46

Mondja már meg nekem valaki, hogy mi a f@szt csinálnak a rendőrök??? És egyáltalán miért van a KRESZ, ha a legelemibb szabályokat se tartják be??? Ez is egy elő példa erre a qrva követlezménynélküliség országára:-(((

Raka1885 | 2009. szeptember 15. | 15:32:12

Valóban sok autós nem veszi figyelembe a zebrát. Ez nagy baj. Tenni kell valamit.
De nem az a megoldás, hogy kimegyek egy zebrára fel-alá rohangálni, hogy ezzel olyanokat is feltartsak, akik amúgy betartják a KRESZ-t.

OkoskaTörp | 2009. szeptember 15. | 15:15:54

Nem lepődnék meg, ha a rendőrség ilyen célra rendszeresített videokamerái inkább egynémely vezető családi eseményeit örökítenék meg.

Nálunk boldogabb országokban a rendőrök civil autókból is kameráznak, ugyanis a közlekedőkre fokozott veszélyt jelentő szabálytalan előzgetőket, agresszív betolakodókat stb. másképp lehetetlen fülön csípni.

victoriginal | 2009. szeptember 15. | 14:43:11

SZÉGYEN, hogy ezt egy erre alakult civil szervezetnek kell megtennie, ahelyett, HOGY A RENDŐRSÉG TENNÉ A DOLGÁT, és hivatalból büntetné a zebrán a gyalogosokat át nem engedő járművezetőket.

HankHill | 2009. szeptember 15. | 13:18:32

Az ötlet jó, csak aztán a rendőrség is kezdjen valami érdemit a felvételekkel, ne simítgassák el mindenféle nyakatekert jogszabállyal,megint csecsemő-,és nagymamahalál kell,hogy jajongani lehessen(immár későn)????

HIRDETÉS

Majdnem két tucat autóst jelentett fel a Radikális Zebrahasználók Országos Akciócsoportja a szeptember elején, a XI. kerületben a Budafoki út és a Fehérló utca sarkán lévő gyalogátkelőnél tartott civil akciójuk során - tudatta a szervezet lapunkkal.

A civil szervezet azért küzd, hogy a gyalogosok biztonságosan használhassák a zebrákat, ezért tagjaik több hónapon át szabályosan haladnak át a gyalogátkelőkön, azokat az autósokat pedig, akik a KRESZ-t megszegve veszélyeztetik biztonságukat, tanúk jelenlétében felveszik videóra és feljelentik.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

Az első akció szeptember 9-én zajlott, mint a szervezők blogukban írják, negyven perc alatt 38-an szegték meg a KRESZ vonatkozó előírásait, azaz nem álltak meg a párhuzamos sávban, mikor a mellette lévő sávban már megálltak, vagy lassítottak, mert a gyalogos már a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen tartózkodott. Az újabb akciót a Kerepesi úton tartották tegnap, hasonló tapasztalatokkal.

HIRDETÉS

A legközelebbi pedig a jövő héten várható, a szervezők egyelőre sem a pontos időpontot, sem a helyszínt nem árulják el.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    22 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
HIRDETÉS
=