Elszabadult a hullámvasút, utasok is voltak rajta
Egy olvasónk telefonált szombat délután, hogy alig fél tucat utassal elszabadult a hullámvasút. A szerelvényen nem tartózkodott a kanyarokban a fékezésért felelős dolgozó. A hullámvasút mellett állt, és láthatóan pánikba esett, amikor a szerelvény váratlanul nekiiramodott. Később a hullámvasút olyannyira felgyorsult, hogy az olvasónk szerint az egyik kanyarban a külső íven futó kerekek felemelkedtek a sínről. Csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt baleset.
Olvasónk azt mondta: a szerelvény lassításáért felelős hölgy, miután megállították a szerelvényt, azzal védekezett, ő szólt, hogy senki ne szálljon fel, mert a hullámvasút csak később indul. Szerinte addig senki nem szállhatott volna fel, amíg ő el nem foglalja a helyét a fékezőállásban. Olvasónk azonban állítja, hogy ő nem hallotta a figyelmeztetést, két kisgyerekkel nyilván nem ült volna fel, ha erre figyelmeztetik. Bár arra sem gondolt, hogy fél tucat ember súlya elég ahhoz, hogy a féktuskó felmondja a szolgálatot.
– Igen, általában ezt szokták mondani az utasok, és hogy „mások már ültek a szerelvényben, amikor ők odaértek", és „ők nem hallották, hogy nem szabad felülni" – mondta némi iróniával a hangjában kérdésünkre válaszolva Hanga Zoltán, a hullámvasutat üzemeltető állatkert szóvivője, aki egyértelműen azt a néhány utast tette felelőssé a történtekért, akik munkatársuk tiltása ellenére felszálltak a szerelvényre.
Hanga szerint a hullámvasút történetében ilyen még nem fordult elő. A rendszer biztonságos, ha kisiklik, akkor sem tud a mélybe zuhanni a szerelvény. Arra a kérdésre válaszolva, miszerint mennyire biztonságos a hullámvasút fékrendszere, ha fél tucat ember súlya elég volt ahhoz, hogy elszabaduljon egy szerelvény, Hanga nem zárta ki, hogy a történtek miatt esetleg változtatni kell majd a hullámvasút rögzítésén az indulási helyen. – Eddig, 1922 óta, nem fordult elő hasonló eset – mondta Hanga.
Azaz, ezek szerint 93 éve nem volt rá példa, hogy az utasok a tiltás ellenére felszálltak volna a szerelvényre, vagy ha mégis, akkor az a szerelvény nem szabadult el. Ami persze nehezen hihető, de fogadjuk el. Tény, hogy a fékező munkatárs szóbeli figyelmeztetésénél talán hatékonyabb lenne egy kötélkordon vagy egy kapu, amit zárva tartanak, amíg a vonat nem kész az indulásra.
Hanga szerint műszaki hiba nem történt, és egyelőre nem látja okát, hogy a történtek miatt komolyabb belső vizsgálat induljon. A rendőrséget mind ez idáig nem értesítették az incidensről.