galéria megtekintése

Dobják a Frizbit és Hajdút

Kiszorul a TV2-ből Hajdú Péter, a Népszabadság információi szerint a Showtime-ot, majd az Aktívot már nem az ő cégétől rendelik meg.

Vége a show-nak
Vége a show-nak
TV2

Szinte biztos, hogy nem lesz folytatása a Hajdú Péter vezette Showtime-nak ősszel a TV2-n – értesült több forrásból is a Népszabadság. Úgy tudjuk, az Andy Vajna által január­ban átvett társaságnál sokallják a költségeket és elégedetlenek a tavaszi szezonban futott műsor teljesítményével is.

Forrásaink szerint az sem zárható ki, hogy Hajdú gyártócége, a Frizbi Entertainment Kft. idővel teljesen kiszorul a TV2-ből.

 

Megkerestük a tévé kommunikációs osztályát, ahol nem kívánták értesülésünket kommentálni, mindössze annyit közöltek, hogy a TV2 Csoport őszi műsorai­ról később adnak tájékoztatást. Hajdú a Népszabadságnak azt mondta, további kilenc adást terveztek korábban, de még nincs aláírt szerződés. A tévének opciós joga van, ha a menedzsment úgy dönt, berendelheti a következő évadot. A producer szerint még nem értesítették a döntésükről, nem tudja, hogy lesz-e folytatás, de az általa gyártott másik műsorra, az Aktívra az év végéig van szerződés, de úgy tudjuk, hogy a műsort januártól várhatóan más cég gyártja.

Ha igazak a tévétársaság körüli pletykák, akkor az utóbbi években jelentős bevételekre szert tevő producer nehéz helyzetbe kerül.

Hajdú nagyon bízott a Showtime sikerében, az induláskor a Figyelőnek adott interjújában kifejtette, ha bukik az új műsora, visszavonul. A négy adást megért, kéthetente vasárnap sugárzott Show­time a relatíve jó kezdés után a szezon végére visszaesett. Míg az április 24-i első adást átlagosan 850 ezer néző, a tévézők 23 százaléka követte, az utolsót alig 600 ezren, a közönség 17 százaléka.

Ha figyelembe vesszük, hogy a tévés piac fragmentálódott – több mint száz magyar nyelvű csatorna működik már –, ez nem is olyan rossz­ szám, ám egy másik adat arra utal, hogy Hajdú mégsem teljesített túl jól. Közvetlenül a Showtime előtt a TV2 legsikeresebb show-ja, a Nagy Duett futott, ám mire elindult a beszélgetős műsor utolsó adása, a tévétől közel egymillió néző pártolt el. A celebügyekben mindig jól értesült Blikk még áprilisban arról írt, hogy 300-340 milliót emésztett fel a gyártás.

Információink szerint nemcsak a csökkenő nézettség és a magas költségek verték ki a biztosítékot a tévénél. Állítólag a tulajdonos, Vajna nem vette jó néven azt sem, hogy producerként nem tudta a csatornánál tartani Friderikusz Sándort. Igaz, a műsorvezetőnek nem Hajdúval, hanem a híradó színvonalával, a politikai iránnyal volt gondja. Ugyanakkor nem jött össze egyelőre a Hajdúra bízott Napló sem, korábban több felkért tévés szakember nemet mondott a felkérésre.

Forrásaink meglepőnek tartják Hajdú esetleges kiszorítását a TV2-től, ugyanis közismert, hogy mindig jó viszonyt ápolt a regnáló politikai elittel. Míg a tévés karrierje elején az MSZP-ben voltak kapcsolatai – egy ideig Medgyessy Péter szocialista miniszterelnök nevelt lányával járt –, az utóbbi években többször látták együtt Orbán Viktor tanácsadójával, a TV2-ben érdemi befolyással bíró Habony Árpáddal. Felesége pedig Vajna és Rogán Antal kabinetminiszter feleségével ápol jó viszonyt. A 2007-ben alapított Frizbi Kft. bevételei az utóbbi években lőttek ki, 2015-ben 1,8 mil­liárdos forgalmat bonyolított.

Ugyanakkor a gyártócég kiszorulása nem meglepő annak fényé­ben, hogy az új menedzsment ja­nuár óta lecserélte a tévé többi gyártóját is. Helyüket az RTL korábbi beszállítója, a népszerű műsorokat gyártó IKO vette át, amelynek tulajdonosa évtizedek óta jóban van az új vezérigazgatóval, Dirk Gerkensszel.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.