Bevizelős plakáttal sokkol a Harvey Nichols
A plakáton és a vásárlóknak kiküldött szórólapokon egy nő látható, akinek narancssárga nadrágja átázott, mintha bevizelt volna. Mellette a szöveg: A Harvey Nichols kiárusít… Próbálja türtőztetni magát!
A viccesnek szánt reklám azonban nem nyerte el az érzékenyebb vásárlók tetszését, a Twitteren többen is kifogásolták, undorítónak, ízléstelennek nevezték a kampányt, mely nem hogy vásárlásra ösztönöz, hanem éppen hogy elriasztja a jó ízlésű embereket.
A Harvey Nichols szóvivője a felháborodott üzenetekre reagálva elmondta: ők csupán könnyed, humoros módon akarták képileg megragadni a kiárusítás okozta izgalmat. A kampány tervezése közben is pozitív visszajelzéseket kaptak a tesztelés során, így jobb fogadtatást vártak – írja a Daily Mail.
Nem ez az első alkalom, hogy az áruház egy hirdetése felborzolta a kedélyeket. Tavaly decemberben is több panasz érkezett be a Reklám Szabványügyi Hivatalhoz (ASA). A filmben olyan nőket mutattak, akik kócosan, rövid és testhez álló ruhában, szégyenkezve kullognak haza hajnalban. Aztán feltűnik egy jól öltözött, magabiztos nő, aki Harvey Nichols ruhát visel, és a szlogen: Kerülje el a szégyen útját ebben a szezonban.
A hirdetés a kritikusai szerint kicsapongó életmódra bíztatja a nőket. Az ASA kimondta ugyan, hogy a reklám szexista, de jóváhagyta azt, mondván, az valószínűleg nem okozott széleskörű jogsértést, és nem ösztönöz alkalmi szexre.