Bekerült az Oxford online szótárba a YOLO

A selfie után a YOLO (you only live once) is bekerült az Oxford online szótárba sok más trendi kifejezéssel és mozaikszóval együtt, melyek az internetes kommunikációban tűntek fel, de még nem biztos, hogy hosszú életűek lesznek – adta hírül a BBC.
A YOLO mellett bekerült még az „adorb" (cuki), a "tech-savvy" (olyasvalaki, aki nagyon ért az informatikához) és a „clickbait" is. Utóbbi olyan címekre utal, melyek sok klikket hoznak.

Hogy egy szó bekerülhet-e az online szótárba, azt az dönti el, hogy milyen gyakran fordul és mennyire elterjedt az interneten. Vizsgálják azt is, hogy minek a kapcsán nő meg egy-egy szó gyakorisága és milyen összefüggésekben használják.

Az online szótár monitoring programja szerint például a binge-watch (valamit kitartóan nézni, bámulni) kifejezés gyakorisága februárban megnégyszereződött, majd júniusban triplázódott.

A két kilengést egy-egy sorozatnak, House Of Cardsnak és Orange Is The New Blacknek köszönhetjük, ezekkel kapcsolatban használták az internethasználók.

A változó médiahasználati szokásokra utal az is, hogy egyre több és népszerűbb az olyan netes szleng, mellyel gyűlöletet, nemtetszést lehet kifejezni.

Az Oxford Dictionaries szerkesztője, Katherine Connor Martin szerint a megfigyelési program nagy előnye, hogy meg tudják figyelni, hogyan változik az angol nyelv használata a világon. Figyelik azt is, hogy mely kifejezések elterjedtebbek az USA-ban, mint az Egyesült- Királyságban, és fordítva.

Az Oxford online szótár azokat a kifejezéseket gyűjti, melyek napjainkban bukkannak fel a közbeszédben, ám a papíralapú szótárba már csak azok a szavak kerülhetnek bele, melyek néhány év elteltével is forgalomban maradnak. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.