Bekerült az Oxford online szótárba a YOLO
Hogy egy szó bekerülhet-e az online szótárba, azt az dönti el, hogy milyen gyakran fordul és mennyire elterjedt az interneten. Vizsgálják azt is, hogy minek a kapcsán nő meg egy-egy szó gyakorisága és milyen összefüggésekben használják.
Az online szótár monitoring programja szerint például a binge-watch (valamit kitartóan nézni, bámulni) kifejezés gyakorisága februárban megnégyszereződött, majd júniusban triplázódott.
A két kilengést egy-egy sorozatnak, House Of Cardsnak és Orange Is The New Blacknek köszönhetjük, ezekkel kapcsolatban használták az internethasználók.
A változó médiahasználati szokásokra utal az is, hogy egyre több és népszerűbb az olyan netes szleng, mellyel gyűlöletet, nemtetszést lehet kifejezni.
Az Oxford Dictionaries szerkesztője, Katherine Connor Martin szerint a megfigyelési program nagy előnye, hogy meg tudják figyelni, hogyan változik az angol nyelv használata a világon. Figyelik azt is, hogy mely kifejezések elterjedtebbek az USA-ban, mint az Egyesült- Királyságban, és fordítva.
Az Oxford online szótár azokat a kifejezéseket gyűjti, melyek napjainkban bukkannak fel a közbeszédben, ám a papíralapú szótárba már csak azok a szavak kerülhetnek bele, melyek néhány év elteltével is forgalomban maradnak.