Metróátadás előtt zavar: A 2-es vonalról mentették az utasokat
A Keleti pályaudvar és a Puskás Ferenc Stadion állomás között, a Déli pályaudvar irányába haladó mozgásképtelenné vált szerelvényen mintegy negyven utas tartózkodott, akik egy pillanatra sem voltak veszélyben – állítja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A BKV a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság bevonásával 20-25 perc alatt a menekítő ajtókon keresztül szabályozottan, gond nélkül leszállították az utasokat a járműről és kisegítették őket az állomásra. A BKK helyszínre érkező forgalomirányító kollégái ásványvízzel, üdítővel látták el az utasokat.
– A stadion megállóból elinduló szerelvény a megálló elhagyása után hibaüzenetet küldött, leverte a nagyfeszültséget, majd vészfékezéssel megállt. A rendkívüli eseményt vélhetőleg az idézte elő, hogy valami – talán egy vonatról lezuhanó alkatrész – beszorult az áramszedő papucs alá – árul el további részleteket lapunknak Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke, aki egyúttal arra is felhívja a figyelmet, hogy ma reggel egyszer már leállt az M2-es metró.
Reggel fél hét után nem sokkal a Batthyány téren vált mozgásképtelenné egy szerelvény, amit egy másik vonattal kellett elvontatni. Emiatt fél óráig pótlóbuszok szállították az utasokat. Az ok akkor az volt, hogy a vonatvezérlőrendszer nem tudta oldani a fékeket.
Jelenleg szintén metrópótló buszok szállítják az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér állomások között. A BKV összesen 44 darab buszt állított forgalomba. A hiba kivizsgálását a BKV a járművet gyártó Alstom bevonásával azonnal elkezdte.
A BKK úgy véli, hogy a nagy számok törvénye alapján, a napi több száz kilométert futó szerelvényeken előfordulhat meghibásodás, mai napon is egy ilyen műszaki hiba történt.
Külön hangsúlyozzák, hogy az M2-es vonalon közlekedő metrószerelvények nem teljesen azonosak a pénteken induló új, M4-es vonalon közlekedő járművekkel.
Lapunk információi szerint a különbség csupán abban rejlik, hogy az új vonalra szállított kocsik automataszerelvények, az M2 járművei pedig nem. A többiben nincs jelentős eltérés. Ráadásul a vonal vezérlő és biztosító berendezését mindkét vonalra a Siemens szállította.
Mint arról néhány napja beszámoltunk az M2-es vonalon olyan főmérnöki utasítás van érvényben, amely felülírja a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kiadott eljárásrendet. Azóta tovább árnyalták a képet.
Egy karbantartó szerint „előre borítékolhatóak voltak a mostani meghibásodások, mivel nem csúcsidőben, hanem az éjszakai és hétvégi műszakokban végezték el a teszteket. A közlekedési vállalat problémáit a 3-as metró vonal állapota és az 1-es vonal lassan romló állaga is tetézi.
A karbantartók személyi állománya és eszközparkja pedig nem elegendő arra, hogy egyszerre három vonalon végezzenek el sürgősségi hibaelhárítást. A BKK pedig képtelen egyszerre több vonalon pótolni a forgalomkiesést. Lapunk informátora szerint a 4-es metró vonalán hasonló fennakadásokra kell számítani.