A magyarok több mint fele útra kel a hosszú hétvégéken

Az első negyedévben közel 40 százalékkal nőtt az online belföldi szállásfoglalások száma, a hosszú hétvégék pedig tovább élénkíthetik a hazai turizmust, ám a kereslet az alacsonyabb árkategóriájú szállástípusok irányába tolódott el a Szallas.hu online szálláskereső oldal adatai szerint.

Az első negyedévben a hostelek, apartmanok, vendégházak és panziók átlagon felüli növekedést könyvelhettek el: míg tavaly az első félévben az online foglalások 64 százalékát tették ki ezek a szállástípusok, arányuk az idei évre 69 százalékra emelkedett, míg a drágább árfekvésű szállodai foglalások 34 százalékról 30 százalékra estek vissza. 

"Ez annak ellenére is így van, hogy az alacsonyabb kategóriákban nagyobb volt az áremelkedés 2011-ről 2012-re, ugyanakkor a vendégek még így is átlagosan 20-45 százalékot tudnak spórolni a szálláson, ha hotel helyett apartmanba vagy vendégházba foglalnak" - mondta Rácz István, a Szallas.hu csoport marketing vezetője. 

Csak a hoteleket vizsgálva is megfigyelhető, hogy az alacsonyabb árfekvésű szállástípusok felé tolódik el a kereslet: míg a kétcsillagos szállodákba irányuló online foglalások száma több mint 70 százalékkal nőtt, addig a három- és négycsillagos szállodák már csak mintegy 15 százalékos növekedést tudtak elérni, az ötcsillagos hotelek forgalma pedig közel 30 százalékkal visszaesett a szállásportál adatai szerint. 

Míg tavaly csak öt hosszú hétvége volt, addig az idén kilenc 3-4 napos ünnep lesz. A Szallas.hu online kutatása szerint ez a belföldi turizmust tovább élénkítheti: a megkérdezettek 51 százaléka szívesen utazik ilyenkor belföldre, további 3 százaléka pedig külföldre indul egy-egy hosszú hétvégére. Elsősorban a 35 év alattiak kelnek útra ilyenkor, az idősebbek otthoni pihenésre használják ki az időt a felmérés szerint.

A Szallas.hu felmérése a tavaly és idén az első negyedévben rögzített online foglalások, illetve a - hosszú hétvégékkel kapcsolatos adatok - az oldal 2012. február 24. és március 2. között végzett online kérdőíves kutatására alapul. Az 1049 fő részvételével lebonyolított kutatás a legfontosabb tendenciákat tárta fel, de nem tekinthető reprezentatívnak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.