A hollywoodi filmek ivásra sarkallják a fiatalokat
Hat ország (Skócia, Németország, Izland, Olaszország, Hollandia és Lengyelország) 10 és 19 év közötti diákjait kérdezték, hogyan hat rájuk a filmekben látott alkoholfogyasztás.
Reiner Hanewinkel és kollégái azt találták, hogy a megkérdezettek, habár különböző nemzetiségűek és életkorúak, nagyrészt egybecsengő válaszokat adtak.
"Nem vártunk ennyire egyértelmű eredményt, de ez azt mutatja, hogy mekkora hatással is bír a média a fiatalok életére. A hollywoodi kasszasikerek világszerte bemutatásra kerülnek, és korántsem csak az amerikai fiatalokra vannak hatással" – mondta Hanewinkel.
A tanulmány egyik társszerzője, James Sargent a Dartmouth Orvosi Szakiskola tanára a következőket mondta: "Amit az alkoholtól vársz - gazdaggá, viccessé, kifinomulttá tesz - azt látod a filmekben. Ez alakítja azt, ahogy a gyerekek az alkoholra tekintenek, és a döntéseiket is, hogy leigyák-e magukat."
A felmérés során a gyerekek 2004 és 2008 közt keletkezett 600 filmet néztek meg, melyekből 86-ban volt legalább egy olyan jelenet, amikor valaki alkoholt fogyasztott. A kutatók azt találták, hogy azok a gyerekek, akik alkohollal kapcsolatos jelenetet néztek, 14%-kal nagyobb esélyessel nyúltak italhoz, mint a többiek.
A tanulmányt a Pediatrics magazinban közölték.
Forrás: The Guardian