A Google ezúttal vezető nélküli autóval virít
Thrun bejegyzése szerint a tesztautókban mindig ül egy ember is, aki ellenőrzi a vezetőszoftver működését. Közlése szerint az autók eddig összesen 140 ezer mérföldet tettek meg Kalifornia útjain jelentős emberi beavatkozás nélkül. Megjárták például San Francisco kacskaringós Lombard utcáját, a Los Angeles-i Hollywood Boulevardot és a sziklák között futó csendes-óceáni parti országutat.
A kocsik ismerik a sebességkorlátozásokat, a forgalmi helyzeteket és természetesen a térképet. A többi autót kamerák, radarok és lézeres érzékelők segítségével észlelik. Az önjáró autók a mérnökök szerint azért biztonságosabbak, mert gyorsabban reagálnak, mint az emberek.
Az amerikai informatikai óriás egyelőre nem fedte fel, hogyan akar profitálni a fejlesztésből.
A Google mindenesetre tele van likvid pénzzel, és számos projektet futtat, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül fő profiljához - magyarázta Rob Enderle, a San José-i Enderle csoport vezető elemzője. "Azt a szót, hogy fókusz, a Google sohasem tanulta meg" - fogalmazott, utalva a cég áramelosztási, járműfejlesztési és a mesterséges intelligencia terén végzett beruházásaira. Enderle szerint egy lehetséges kapocs a vezető nélküli autók és az internet között az lehet, hogy például az ingázók végig netezhetnének napi utazásaik során. Megjegyezte azt is, hogy a technológián olyan iparági vezetők is dolgoznak, mint a Volkswagen és az Intel Corp.
Az autók tesztelése nem az első jel, hogy a Google belefolyna a közlekedési iparágba. Egy szeptember 29-i beszédében Eric Schmidt, a vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: "a kocsiknak magukat kellene vezetniük. Ennek valóban lenne értelme. Csak valami hiba folytán fordulhatott elő, hogy az autókat előbb fedezték fel, mint a számítógépeket".