'Nyugdíjkorban' Ferihegy
Az első évben még mindössze 7133 utast indított és fogadott Ferihegy, ma ez a szám meghaladja az évi nyolc milliót. A repülőtér mai területét már 1938-ban kijelölte a főváros kettős, polgári-katonai repülőtér céljaira, azonban a II. világháború közbeszólt. Ferihegyen - bár megindult az ifj. Dávid Károly által tervezett utasforgalmi épület kivitelezése - elsősorban a Magyar Királyi Légierő és a Repülő Kísérleti Intézet hangárjai épültek meg, civil utasforgalom alig volt.
A repülőteret 1944-ben több szövetséges bombatámadás is érte, emiatt csak 1950-re épült újjá és május 7-én fogadta az első Li-2-es (az amerikai Douglas DC-3 Dakota típusú gép szovjet licenc-változata) utasszállító gépet. Az akkori repülőtérnek mindössze 1500 méter hosszú betonozott futópályája volt, amelyet később, a sugárhajtású gépek miatt fokozatosan meghosszabbítottak: 1958-ra épült meg mai teljes hosszában, 3000 méter hosszúságban az 1-es futópálya.
A hetvenes évekre (1974-re) az utasforgalom meghaladta az évi egymilliót, a mai 1-es terminál már nem győzte a forgalmat. Emiatt 1977-ben megkezdődtek az új irányítótorony, a párhuzamos 2-es futópálya (3700 méter) és az új műszaki bázis, a javítóhangárok építése. 1985-ben készült el a mai 2A terminál épülete, amely a schengeni járatok utasait kezeli és 1998-ban adták át a mai 2B terminált.
2002-ben jelentős szervezeti változás is történt a repülőtéren, az addigi Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóságból (LRI) kivált a légiforgalmi irányítás (HungaroControl) és megalakult a repülőteret jelenleg is üzemeltető Budapest Airport Zrt. A privatizációt követően 2006 januárjától brit irányítás alatt működött a Budapest Airport Zrt., majd 2007 júniusától a német HOCHTIEF AirPort (jelenleg HOCHTIEF Concessions AG) vezette nemzetközi konzorcium vette át a részvények 75 százalékát, míg a részvények 25 százalék plusz egy szavazatnyi része a magyar állam tulajdonában maradt. Az új tulajdonos összesen 261 millió euró (75 milliárd forint) értékű fejlesztési projektre vállalt kötelezettséget.
A BUD Future nevű fejlesztési program központi eleme, az új 40 ezer négyzetméter alapterületű központi utasforgalmi csarnok, a SkyCourt (Égi Udvar) már épül és várhatóan az év végétől összeköti a 2-es terminál két szárnyát.
A Budapest Airport ünnepségsorozattal emlékezik a repülőtér fennállásának hatvanadik évfordulójáról. Szombaton egyebek között megismétlik a hatvan évvel ezelőtti átrepülést, légi bemutatót tartanak, illetve megnyitják az 1-es terminál halljában a 60 év - 60 képben elnevezésű fotókiállítást, amelynek anyagát a Magyar Távirati Iroda archívumának felhasználásával állították össze.