Finom úri krémes

Az illat fontos, de itt általában meg is torpannak a magyar férfiak. Egy-egy tusfürdőt vagy borotválkozás utáni arcvizet (after shave) még leemelnek ugyan a polcról, de az arckrémek világába már nem szívesen merészkednek.

– Pedig a jól ápoltsághoz ma már a szép bőr, a haj és a kéz is hozzátartozik, nemcsak a jó illat – mondja Szablyás Patrícia, a Douglas Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója. Cégük arra törekszik, hogy a nők mellett a férfi vásárlók igényeit is kielégítse: épp most jelentkezik a pia con egy új férfi bőrápoló termékcsaláddal, amelyben a tusfürdő és az after shave mellett már arc krém is lesz.

David Beckham, a metroszexuális férfi
David Beckham, a metroszexuális férfi REUTERS STEFANO RELLANDINI

Sokaknak úgy tűnhet, hogy a magyar férfiakat ma még egy világ választja el David Beckhamtől, aki gondosan nyírt frizurájával, stílusos borostájával és persze izmos felsőtestével egy új típusú ideált, a metroszexuális férfit testesítette meg néhány évvel ezelőtt. Ám a változás azért itthon is érezhető: tíz évvel ezelőtt az arcápolás még szóba sem jött a férfiaknál, legfeljebb a feleségük-barátnőjük krémjéből csentek el egy kicsit. Ma már erre nincs szükség, hiszen a főbb kozmetikai márkák külön férfiarckrémeket is gyártanak, hangsúlyozva, hogy arcbőr és arcbőr között jókora különbségek vannak.

– A férfiak bőre általában faggyúban gazdagabb, ezért nem célszerű női krémeket vagy arclemosót alkalmazni. De az uraknak éppúgy szükségük van szemránckrémre vagy arclemosóra, mint a hölgyeknek – magyarázza Szablyás Patrícia. Az első arckrémmel általában a feleségük vagy a barátnőjük lepi meg őket, aztánmár őkmaguk is igénylik az efféle kényeztetést.

S hogy miből áll ma egy ápolt férfi kelléktára? Az alapvető tisztálkodáson kívül a parfüm mellett elengedhetetlen az arckrém, a borotvahab, az arctisztító zselé és az after shave. A borotvahabnál érdemes figyelni arra, hogy puhítsa a bőrt, könnyebbé tegye a borotválkozást, mert a benövő szőrszálak akár gyulladásokat is okozhatnak. Az arctisztító zselé pedig azért fontos, mert a férfiak pórusai tágabbak, egy hagyományos arclemosóval nem biztos, hogy meg lehet tisztítani a mindennapi szenynyeződésektől.

Egy felső kategóriás márkás kollekció árát látva érthető a magyar férfiak tétovázása. Egy jobb férfiarckrém ára meghaladhatja a tízezer forintot, a fenti csomag akár 30-40 ezerig forintig is elmehet. A nyugateurópai és a magyar férfiak vásárlási szokásai között bizony az életszínvonal-beli különbségek is komoly szerepet játszanak: nem mindenki engedheti meg magának ezt a mindennapi luxust.

Érdekes viszont, hogy a férfiak – már aki hajlandó parfümériákba menni – nyitottabbak az újra, mint a hölgyek. Szívesen kipróbálnak új illatokat és termékeket, s ha valami megtetszik nekik, többet is hajlandók áldozni rá, mint a gyengébb nem képviselői. A legtöbb férfinak több „illata” is van, az üzletemberek többsége például a mindennapokra inkább fűszeresebb illatot használ, estére citrusosat, könnyedebbet. Kevesen tudják, hogy érdemes ugyanabból az illatból megvenni a tusfürdőt vagy a dezodort is, mert így „rétegezni lehet az illatokat”, és a parfüm illatát is tovább élvezhetjük. Alig használnak viszont a magyar férfiak testápoló krémeket: a tusfürdő és a dezodor szerencsére már igen, de a bőrápolás még mindig nem a mindennapok része.

Pedig aki szeretné, ingyenes számítógépes bőrdiagnosztikai vizsgálatból azt is megtudhatja, hogy milyen típusú a bőre, és pontosan milyen krémekre lenne szüksége. De a férfiak itt sem tolonganak, az érdeklődők között szinte kizárólag nők vannak.

A Nyugaton már elterjedtebb férfisminkszerek sem keresettek itthon. Míg Angliában egy statisztika szerint a férfiak tíz százaléka használ rendszeresen korrektort, hogy eltüntesse a szeme alatti sötét karikákat vagy a stressz miatt jelentkező bőrhibákat, itthon ez a trükk legfeljebb a médiában rendszeresen szereplő férfiak fejében fordul meg.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.