belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Mesterházy Attila: Fel kell építeni egy új baloldalt

Az MSZP kormányfő-jelöltje szerint a politikában négy-öt hónap nagyon hosszú idő

Ha nem hinnék abban, hogy a mögöttem kialakult konszenzusra támaszkodva érdemben hozzá tudok tenni a sikerhez, nem vállaltam volna a feladatot - nyilatkozta miniszterelnök-jelöltté választása után Mesterházy Attila. INTERJÚ

Nagy N. Péter - Szalay Tamás Lajos| NOL| 2009. december 13. |98 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

volvo340 | 2009. december 15. | 17:08:20

Milyen szépen mondja, szinte könnyek közöt! Új baloldalt, fel!
Fel bizony!
De, nélkületek!
Bűnözőkből, nem kérünk!

szvori | 2009. december 14. | 17:35:32

Én az "új" bal,- meg jobb,-stb. oldali pártok helyett szívesebben látnék egy (1db) tisztességeset.

Fából vaskarika?

maximilien | 2009. december 14. | 14:06:18

nablaquadrat | 2009. december 14. | 06:51:28

"Ugyanis a blairista MSZP-t a tömegek nem is liberálisnak, hanem reakciós-konzervatívnak érzékelik.
Így azután ennek az MSZP-s szalon-baloldalnak csak a GYOSZ és a joghézagokban működő MDF lehetnek a szövetségesei, a tömegek pedig csak ellenzékként viszonyulhatnak hozzá."

így van, pontosan. az mszp a privatizációbárók, a nomenklatúrából jött újburzsoázia pártja (míg a fidesz a feltörekvő, jobboldali újburzsoáziának). persze a nemzetközi nagytőkét meg mindketten kiszolgálják, ebben a tekintetben a neoliberális (mszpszdsz) és nacionalista jobboldal tökéletes összhangban van, legalábbis tettekben. a retorika szintjén a nacjobboldal persze szereti a nemzeti-protekcionista melldöngetést, de persze ha hatalmon vannak, elpárolog a nagy büszkeség (mondjuk nem is olyan nagy baj, de ez más kérdés).

Ludas Matyi | 2009. december 14. | 12:34:36

Mesterházy a lopásban Zusival és Fletóval is mester volt!Ha a Fidesz elhiszi az ő biztos győzelmét jósoló MASZOP-os jóslatot, könnyen megint ugy jár mint a róka és a holló a sajttal!Mindenesetre ez már a vég ha a szocik ilyen miniszterelnök jelöltet tudnak csak állitani mint ez a szarházi Mesterházy!Ugyanis hiába hazudozott a biróság előtt, ő is nyakig benne van a Zuschlag ügyben!Annyi az esélye hogy miniszterelnök legyen, mint Szálasinak a kegyelemre a főtárgyaláson!FIDESZ résen legyél,több lehetőségetek nem lesz ha ezt elszalasztjátok megint!

Clearwater | 2009. december 14. | 11:10:08

Elöljáróban annyit, hogy Bajnai a véleményem szerint jól végzi a munkáját. Gyurcsányt és Medgyessyt nagyon tehetséges embernek tartom. Éppen ezért NEM fogok az MSZP-re szavazni.

Az ugyanis, hogy ennyi tehetséges ember nem tud mit kezdeni az MSZP kemény és nehéz magjávan, sejtetni engedi, hogy az MSZP-nek csak kirakat miniszterelnökökre van szüksége, az igazi hatalom a kemény mag kezében van immáron 60 éve, akik a mutyizást folytatnák, amíg lehet. Itt van a kutya elásva.

Miért csak most engedik Bajnainak, hogy azokat az intézkedéseket meghozza, amiket már 8 éve meg kellett volna hoznia Medgyessynek? Ami röhej, hogy Medgyessy ugyanazokat akarta meghozni ő is annak idején, mint most Bajnai. Amiért nem tudta, az az, hogy a kemény mag nem engedte. Mára annyra szarul megy a gazdaság, hogy kénytelenek megtenni ezeket az intézkedéseket.

Várható azonban, hogy mihelyst a gazdaság kicsit erőre kap, az osztogatások folytatódnak és Bajnait félreállítják.

Éppen ezért az MSZP-nek mint pártnak mennie kell. Csak azután lesz valamilyen hiteles baloldal Magyarországon.

Várom a véleményeket, csak ne anyázzatok légyszi.

Üdv

Mirakel | 2009. december 14. | 10:11:26

Megint hazudnak reggel, délben és este. De miért tennék másképp? 8 évig csak ezt csinálták.

gallienus | 2009. december 14. | 09:53:29

Miből építenek és kik új baloldalt? Az első 50 hely nagy részén régivágású, az elmúlt 20 év felelős emberei ülnek. Mesterházy A. tapasztalata, nemzetközi ismertsége nulla (kicsit több). Támogatottságuk a túlzások ellenére is minimális. Bizalmatlanok feléjük az emberek. Gyökeresen mást mondanak most a kampány elején mint amit tettek az elmúlt 8 esztendőben. A szolid kampányigéret ellenére Orbán Viktor áll a mondandójuk központjában. A felelősségük kivizsgálását csípőből elutasítják. (pedig akinek nincs takargatnivalója az még örül is a vizsgálatnak). A párt erős emberei ideiglenesen összeálltak de a belső feszültségek megmaradtak. Széthúzás van. Az átlátható kampányfinanszírozás kérdésének sarkos kérdéseit az MSZP sem fogadta el. ( parlamenti jegyzőkönyv). A fővárosi vezetők ügyei lehúzzák őket. Kérdezem: MIBŐL ÉPÍTKEZNEK ÚJJÁ???

Virág elvtárs s.k. | 2009. december 14. | 09:34:21

Felépíteni...felépíteni?

Az alapoknál kell kezdeni, Mester elvtárs, az alapoknál!

(Mint ahogy Pelikán elvtárs mondta, amikor a gátőrházat újjáépítettük: De Virág elvtárs, ....se ajtó....... se ablak?)

nablaquadrat | 2009. december 14. | 06:51:28

"Mesterházy Attila: Fel kell építeni egy új baloldalt"

Szerintem ez egy üdvözlendő cél. Tényleg fel kell építeni, nem feltétlenül Mesterházy, de az MSZP és Őfelsége "szalon-baloldalának" hazug, fábol-vaskarika, blairizmusnak nevezett ideológiája és ennek az IGEN-gombnyomogatáson kívül semmi másra nem képes mameluk ön-képviselői nélkül.
Ugyanis a blairista MSZP-t a tömegek nem is liberálisnak, hanem reakciós-konzervatívnak érzékelik.
Így azután ennek az MSZP-s szalon-baloldalnak csak a GYOSZ és a joghézagokban működő MDF lehetnek a szövetségesei, a tömegek pedig csak ellenzékként viszonyúlhatnak hozzá.

portius cato | 2009. december 14. | 06:19:47

Majd akkor lehet felépíteni új baloldalt, ha az MSZM()P végre be lesz tiltva.

Csínom Palkó | 2009. december 14. | 01:51:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

maximilien | 2009. december 14. | 01:45:17

OK, a cím magyar fordítása: "fel kell építeni egy új image-et a neoliberális jobboldal (mszpszdsz) számára". b*meg, még a nacionalista kártyát is megpróbálják bevetni, hátha rá tudnak licitálni a fideszre. (nem fog sikerülni)

a többit inkább hagyjuk.

teniszke | 2009. december 13. | 23:45:28

Hát, ha csak egy ilyen harcost tudott kitermelni az MSZP jelöltnek (igaz, ugyan ki lehetett volna jobb, aki el is vállalja), az árulkodik. Szinte minden mondata ellentétben áll azzal, amit tettek az évek során. Rezzenéstelen mosollyal hazudik. Hülyének nézi az embereket, esküszöm, s így teszi sajnos naggyá az ellenzéket...
Illik a pártlistába ez az ember, s hülyítse csak azokat, akik még hisznek nekik azzal, hogy most aztán megfordul minden! Az pedig a világ röheje (vagy szégyene?), hogy ő a maga és pártvezető-társai nevében tiszta lelkiismeretről beszél. Van ám itt bőr, jó vastag...

emilke | 2009. december 13. | 23:39:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nagypapa | 2009. december 13. | 23:25:34

Nem tanulnak ezek semmit . Egy mondata elárulta a pőre igazságot. Még sehol a kampány már újból emlegeti - természetesen Kövér Lászlóra kenve - a köteles beszédet mint taktikai eszközt - melyet keresztapja Gy. F. ötlött ki. Ez nem sok intelligenciát sejtett a várható kampánytechnikájukra nézve.

Knapp | 2009. december 13. | 23:23:57

stephenking | 2009. december 13. | 22:34:38

Ahhoz azért kéne egy népírtás még a választások előtt...

Knapp | 2009. december 13. | 23:21:17

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 21:40:54

Hányinger = irígység?

Az gondolom nem hányinger keltő, ha valakinek rosszul néz ki a felesége, vagy csak egyszerűen nem mutogatja, megfelelve a keresztény-konzervatív elvárásoknak, mely szerint a nő másodrendű állampolgár és a tűzhely mellett a helye.

Egyébként meg láttunk már olyat - igaz, nem nálunk - hogy elnök feleségből potenciális elnökjelölt lett...

druzsba1234 | 2009. december 13. | 23:08:17

Hgoy lehet ennyi hazaáruló szemétládát fizetni közpénzből!!!!???

druzsba1234 | 2009. december 13. | 23:06:04

NOL ügyeletes, ne szórakozz velem!
Nem bírálhatod felül a véleményemet politikai odaszántságod miatt!
Ha valami gondod van a bejegyzésemmel, akkor ÍRD IDE!

demed | 2009. december 13. | 22:49:24

"Gyurcsány felesége a formai kivánalmakat jól teljesítette." Melyik is, a harmadik?... Ha jót akarok mondani Mesterházyról, akkor az pont az, hogy nem cserélgeti öregeskedő feleségét Gyurcsány- (3), Demszky- (5), Deutsch- (3) módra. Unom, hogy az alapvető erkölcsi elvárásokat egyre többen prűdériával teszik egyenlővé.

stephenking | 2009. december 13. | 22:38:23

Méghogy az MSZP nem a bankárok pártja...
Kik is kaptak 600 milliárd Ft-ot mindenféle feltételek nélkül- segítek: nem az egészségügy és nem a nyugdíjasok.
Kulcsár haver igaz nem bankár volt, csak bróker.
www.epulettar.hu/cikk/21070.aspx
http://vastagbor.blog.hu/2009/12/04/jo_reggelt_ugyeszseg
Cusi "munkatársa" mint miniszterelnök- jelölt, ez ám, az ám!

stephenking | 2009. december 13. | 22:34:38

Két kézzel fogom locsolni a 10 literes pezsgőt, amikor kommancsék 4,87%- kal maradnak le a vonatról! :DDDDDDD

acsodálatoskunta | 2009. december 13. | 22:27:01

Kíváncsi vagyok Mesterházyról mikor derül ki ,hogy ő is szarháziak közül és az ő tulajdonságaival rendelkező újabb antiorbán.

druzsba1234 | 2009. december 13. | 22:05:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

druzsba1234 | 2009. december 13. | 22:04:20

Mesterházi!

Építkezni csak erős alapokra lehet, több évizedes hazugságokra nem.
Ezért nem leszel te soha már baloldali politikus!

weiner | 2009. december 13. | 22:01:14

Hajrá Fiatalember! A saját és a listán mögötted álló ötven kucséber állásáért kell küzdeni. - Ez a harc lesz a végső... mert a következő választáson már labdába sem rúg az MSZP vert hada. A jövő tegnap eldőlt.

Ajjtony | 2009. december 13. | 21:57:26

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 21:40:54
Egyébként ez is hányingerkletö, ahogy ballib politikusok a feleségeiket nyilvánosan prostituálják a siker érdekében. Gyurcsánynét is mindig rövid ruhában futatta a KISZ titkár elvtárs.
*****************

Ez igy meglehetősen prűd állaspont. Az európai kultúrában a vezető politikusok feleségének megvan a maga szerepe. Egyáltalán nem baj ha a feleség csinos, történelmi koronként akár szexis is lehet. Gyurcsány felesége a formai kivánalmakat jól teljesítette. A tartalmi kívánságokról meg már nem érdemes beszélni.

újveterán2 | 2009. december 13. | 21:51:16

Színjáték a valós problémák helyett...
Sokkal fontosabb problémákat kellene figyelemmel kísérni, pl.
http://utolag.com/Vilagpanorama1211.htm
(különösen a második fele(8:10-től), ami ránk is vonatkozik)

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 21:40:54

Egyébként ez is hányingerkletö, ahogy ballib politikusok a feleségeiket nyilvánosan prostituálják a siker érdekében. Gyurcsánynét is mindig rövid ruhában futatta a KISZ titkár elvtárs.

csőrike | 2009. december 13. | 21:19:30

Jó, hogy nem volt KISZ tag a fószer, nagyjából a rendszerváltás elején érte el a felvételi korhatárt. Államtitkár azért volt Fletó minisztériumában, ahonnan talicskával vitték ki a zsét Cusiék. De azért nézzen maga mögé a pártlistán, ha már ilyen finnyás: Sopánka néni, Kovács, Szekeres, Fletó elvtik és a többi feketeöves ex kiszes, emeszempés mozgalmár életrajza betöltene egy vaskos munkásmozgalmi almanachot is. A nála csak 1-2 évvel idősebb szegedi polgármester még belépett 18 éves korában az Magyar Szocialista Munkáspárt-ba. A szimbolikus politizálás helyett érdekesebbek a reálfolyamatok: 30 vasútvonalat zártak be a nagy kongresszus tiszteletére az országban. Gondolom, az ott élők csupa potenciális maszop szavazók lesznek tavasszal ugyebár :))))
Mesterházyné már teljesen förszt lédinek érzi magát a képen:)))

facsfk | 2009. december 13. | 20:32:25

Tisztelt NOL, tisztelt Reviczky Zsolt!

Mekkora cikk a semmire! Az MSZP-nek darabokra kell szakadnia elobb-utobb, ha azt akarjuk, hogy Magyarorszagon legyen igazi baloldal. Addig: MSZP = SOHA. Polgartarsaim nem latjatok ezt?

Csínom Palkó | 2009. december 13. | 20:25:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Csínom Palkó | 2009. december 13. | 19:34:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szkeptika | 2009. december 13. | 19:25:01

"A cselekedetek magukért beszélnek. Az MSZP kampánya az eredményekről szól. A Fidesz teleszórta mocskolódó füzetekkel és plakátokkal az országot."
Ez mit is jelnet? Mik azok az eredmények amiket a fityisz mocskol?

Ludas Matyi | 2009. december 13. | 19:24:51

Nem kell nektek már semmit épiteni!Egy dolgotok van idézem szellemi atyamestereteket az őszödi beszédből"huzzatok el a picsába!"de minnél előbb!Semmit nem felejtettünk, lopásokat, korrupciót, a hazugságokat, a nép nyomorba döntését, a külföldi multik seggének nyalását, a saját népetek lenézését, nyomorba taszitását,stb!Nem felejtünk az urnánal sem !Tedd te is dolgod mondjál le lopós Mesterházy,adjál puszit Zuschlagnak! haverodnak.Börtönben a helyed neked is!

Toleranciahorror | 2009. december 13. | 19:14:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Toleranciahorror | 2009. december 13. | 19:09:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 19:05:13

Cuba: de a nö is? :))

Több fényt! | 2009. december 13. | 19:03:17

Késő.
Ha tetteik hibák voltak, akkor tetteik következménye: bűn.

Cuba Libre c.C. | 2009. december 13. | 19:01:09

Az első kép látványa után csak azt mondhatom, Mesterházy egyszer már jól választott.

Üdv:Cuba Libre c.C....hasta la victoria siempre !!!

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:58:12

Gondoljuk már végig az egészet!
Gyurcsány anno Medgyessy ellen elkövetett puccsal került hatalomra. Az idösebb kommunisták egész idö alatt utálták, buktatták. Most, amikor minden bedöl, egyszer csak, minden ellenállás nélkül, egyhangúlag elöretolnak egy harmincöt éves fiatalembert.
Nem lehet, hogy esetleg golyófogónak?

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:51:35

Gondoljuk már végig az egészet!
Gyurcsány anno Medgyessy ellen elkövetett puccsal került hatalomra. Az idösebb kommunisták egész idö alatt utálták, buktatták. Most, amikor minden bedöl, egyszer csak, minden ellenállás nélkül, egyhangúlag elöretolnak egy harmincöt éves fiatalembert.
Nem lehet, hogy esetleg golyófogónak?

silenthill1 | 2009. december 13. | 18:51:03

innocent | 2009. december 13. | 15:48:15

Konkrétan kikre gondolsz? A vezetőség régi tagokból áll. Bajnait ne számítsuk, mert még a pártnak se tagja. Nekem az a nagy problémám, hogy ki tudja hanyadszorra játsszák el ezt a na akkor most megújulunk dumát, mindenféle megújulás nélkül. Gyurcsány is hiába mondott bármit, komolyan érzékeltél bármiféle változást párton belül? Végsősoron ezért is kellett lemondania.

És ne gyere a Fidesszel, merte szerintem te is tudod, gyenge takarózás. A Fidesz miatt legyen az MSZP szintje is lent? Végülis mérjünk a fideszhez, és akkor már nem is olyan rossz a dolog? Na nem én inkább mérem a"mi a normális szinthez, és ha a Fidesz legalul, az MSZP egyelőre nem sokkal fölötte, a mélységben...

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:46:54

"hogy mi azt mondtuk: mindenki ott legyen jogosult szavazásra és szociális ellátásokra, ahol az adóját fizeti, és ahol életvitelszerűen él."

eyg pár szoci ezen az alapon még a ciprusi politikába is beleszólhatnia...:)))

pentagram | 2009. december 13. | 18:44:51

Az mszp részéről az is kiemelkedő eredmény, hogy egyáltalán még léteznek.
Mély kóma állapotában, a lélegeztető berendezést tavasszal lekapcsoljuk.
Eutanázia.

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:44:29

"A társadalomban meglévő torzulások ellen jó gyógymódot ad a sport. Nekünk, magyaroknak különösen."

Az új sportos magyar még a lovas rendör elöl is el fog tudni futni, ha az ki akarja löni a szemét !

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:43:15

"Sokan úgy érzik, nem ők hagyták el a szocialista pártot, hanem őket hagyta el az MSZP, holott szilárd baloldali értékrenddel bírnak."

A baloadali értékrend.. az mi is lenne pontosan?

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:42:10

"Munkahelyteremtés, közbiztonság; a bérből és fizetésből élők, a rászorultak, a fiatalok, a nyugdíjasok, az önhibájukon kívül nehéz helyzetben élők és a kis- és középvállalatok képviselete. Az MSZP nem az átlagnál jobb jövedelemmel rendelkezők, nem a bankárok pártja. Az ő képviseletüket meghagyjuk a konzervatív oldalnak."

A milliárdos Gyurcsányt képviselje csak a FIDESZ!

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:41:07

"Jövő februárban elmondom őket. Még nincs itt az ideje. Most annak van ideje, hogy elmondjuk: milyen eredményeket értünk el az elmúlt időszakban és ezek milyen új lehetőségeket nyitnak. Az MSZP-nek konkrét, őszinte és reális ígéretei lesznek a választók számára."

Muhaha, februárban kapja meg a boliviai tartózkodási engedélyt, akkor menekül el végleg :)))

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:39:52

"Az egészségügyet annak ellenére is át kell alakítani, hogy a társadalom többsége nem akar vizitdíjat fizetni. A cél jó volt, az eszköz nem."

Ja, át kell alakítani, de privatizálni is..?

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:38:34

"Medgyessy Péter esetében sem a cél volt a rossz"

Már Leninében, Sztalinéban sem... ök is jobb világot akartak.
Egyébként Dzsingisz Kán is hasonlókat tervezett, egy biztonságos, igazságos birodalmat...

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:36:39

"Miközben teljes erővel a kampányra készülünk, fel kell építeni egy új baloldalt is. Ez nem megúszható. "

Hogyhogy, Mesterházy úr? Milyen új baloldalt? Azt hittem az MSZP tele van sikerekkel, amikre csak rá kell mutatni!

Mirakel | 2009. december 13. | 18:24:55

Úristen, van ember a földön, aki erre a bűnbandára fog szavazni? Ezek hazudnak reggel, délben, este. A szemük se áll jól. Ha másra nem, arra jó volt az elmúlt 8 év, hogy megmutassák a foguk fehérjét. Elég volt belőletek!

sanyóka | 2009. december 13. | 18:06:56

Micsoda kérdés???.... a fidesz hibákat követ el??? Hát a Fidesz önmagában a HIBÁK ÖSSZESSÉGE!!!

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:05:27

"A cselekedetek magukért beszélnek. Az MSZP kampánya az eredményekről szól"

Rövid kampány lesz, Atikám..:))

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:03:10

"Meglátjuk, kinek milyen választási ígéretei vannak. 2010-ben nem politikusok, hanem világképek fognak összeütközni. Demokraták a nem demokratákkal, felelősen gondolkodók a populistákkal."

értem, látom a fiú keresi a kapcsolatot az egész országgal, az ellenzékkel is. Mesterházy úr, ha a FIDESZ nem demokrata, akkor miért nem tiltjuk be öket, mondjuk alkotmányellenes szervezkedésért?

Józsi | 2009. december 13. | 18:03:01

Új nemzedék:Zuschlag,Mesterházi,Újhelyi,Deutsch, és társai.

Szép új világ.

Már csak a kitörő éhséglázadások dátumai kérdésesek.

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 18:01:12

"Ha egyetértünk abban, például, hogy a H1N1-vírus elleni harcban nem lehet relativizálni az eszközöket, mert emberéletekbe kerülhetett az, hogy politikusi nyilatkozatok elbizonytalanították a lakosságot."

Akkor miért kellett egy valahol bejegyzett cég által valamilyen vakcénával olotgatni..? Hogy juthatott idáig a dolog?

jani89 | 2009. december 13. | 17:59:54

"Ez a csapat kemény."

Nagyon tapasztalt | 2009. december 13. | 17:58:12

Hát Mesterházy úr lehet hogy "új", de maszatolni úgyanúgy maszatol, mint a tööbi: "...kormányról kezdett beszélni, Kövér László pedig kötelekről, elég gyorsan megváltozott az emberek véleménye."

Mindenki tudja, hogy Kövér szavait a legaljasabb módon forgatták ki, mot Mesterházy erre hivatkozik!

Csínom Palkó | 2009. december 13. | 17:53:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Balango | 2009. december 13. | 17:43:31

Igazi politikusi riport.
Tökéletesen semmitmondó.

guga | 2009. december 13. | 17:32:36

A nol szerkesztősége miért tűri meg az oldalán a náci kommenteket?

dugonics titusz | 2009. december 13. | 17:24:08

A "jóléti rendszerváltás" 1100 éves történelmünk legordenárébb
hazugsága lett!Ami után új M.országot kellett volna építeni!
Most új baloldalt is kell??? Tehát mindent sikerült nyolc év
alatt elkurjantani?! Ezek után mik lehetnek az eredmények,amit
két ciklus romhalmazán "teljesítményként" eladni lehetNE???
A már megszokott 0-24 óráig hazudni,hazudni és hazudni!!!Hajrá MSZP!!!

jani89 | 2009. december 13. | 17:22:26

pentagram | 2009. december 13. | 17:07:55
"Kedves Attila, az új baloldal építésének elkezdéséhez legalább hatvan esztendőnek kell eltelnie."
Nyugi, 4 év után visszajönnek a vörös patkányok, mert a nép amnéziás.

guga | 2009. december 13. | 17:15:12

Zuschlagnak is, Hunvaldnak is van felesége.
Mestergázi nyakig benne a Zuschlag ügyben, csinos felesége biztos boldog lesz, amikor a férjét elvezetik bilincsben .))
Legalább neki lett volna annyi esze, hogy apa ne csináld, baj lesz belőle.
De gondolom nem volt neki sem ellenére a váratlan jött luxus jólét a polgárok befizetett adóforintjaiból.

Majd kérjen életvezetési tanácsokat Zuschlag, vagy Hunvald feleségétől, hogy milyen, amikor apu sitten van.

muhaha :)

4% lesz az.

pentagram | 2009. december 13. | 17:07:55

Kedves Attila, az új baloldal építésének elkezdéséhez legalább hatvan esztendőnek kell eltelnie. De akkor is nagyon szerényen. Hozzávetőleg addigra enyhülnek az Önök iránt érzett indulatok és talán az elévülés is bekövetkezik.

Napjainkban nincs építési engedély!

Jobban tenné, ha csinos feleségével és családjával törődne, hasznosabb lenne mindenkinek.

mserussi | 2009. december 13. | 17:07:54

a cím furcsa: mi az, hogy fel kell építeni egy új baloldalt? A baloldaliak eleve régi baloldaliak vagy jobboldaliak talán? A címadó (is) összekever egy bizonyos gondolkodást egy bizonyos párttal. Definiálási problémák vannak országosan, így aztán magát, nézetrendszerét sem tudja szinte senki definiálni. Persze kérdés, nagy baj-e ez? Normális "oldalt" kell építeni....

jani89 | 2009. december 13. | 16:47:21

A szocionista szemkilövető terror napjai meg vannak számlálva.

guga | 2009. december 13. | 16:46:43

Felesége nagyon vigyorog a fotón, látszik nincs kenyérgondja, szereti a közpénzt :)))

guga | 2009. december 13. | 16:34:30

Meg tudja mondani, hogy miért szerettek ki az emberek az MSZP-ből?

Mestergázi milyen szépen kikerülte a választ, ez a gyökér azt hiszi valentin nap van :))

kocsobur | 2009. december 13. | 16:34:29

"Mesterházy Attila: Fel kell építeni egy új baloldalt"


Értem.
És akkor a fotón mellette már Köműves Kelemenné van?:P

guga | 2009. december 13. | 16:30:39

- Ha már jövő májusban lennénk, mi kellene ahhoz, hogy azt mondja, rendben vagyunk?

- Hogy mindannyian tiszta lelkiismerettel azt tudjuk mondani: mindent elloptunk. Ha így lesz, nyugodtan várhatjuk a következményeket.

- És ha annak ellenére is veszélybe kerül a váltópárti erő, hogy mindent megtesznek?

- Ez pontosan így fog történni, de muszáj azt a látszatot kelteni, hogy nem így lesz, mert még a választások előtt atomjaira hullana a szocialista párt.

guga | 2009. december 13. | 16:27:13

Mestergázi megy haza a választások estéjén.
Felesége kedvesen, lopva kíváncsian kérdezi: na, hány szavazatot kaptál?

hármat...

Tudtam, hogy van valakid!!

Ajjtony | 2009. december 13. | 16:24:52

Mesterházy Attila: Fel kell építeni egy új baloldalt
*********************

Fel kéne, fel kéne, de nem Neked, kedves Attila. Valaki olyannak aki soha nem sündörgött a "nagy öregek" között. Mert aki ott sündörgött, az élete végéig sáros ember marad.

Valahonnan, valami iskolából jöhetne egy tanár, vagy egy üzemből egy mérnök, vagy egy egyetemről egy szociológus-szerű valaki, aki soha, de soha nem fogott kezet egyetlen Kadár-huszárral sem. A tisztatalanság ezekkel a kézfogás-láncolatokkal 100% átadódik.

Hogy egyet mondjak; akit Hegedűs Zsuzsa nem fogad el hiteles baloldalinak, az csak lejárathatja a "beloldal szót".




krapulax | 2009. december 13. | 16:21:47

Hehe. Semmi csúnyát nem írtam.

krapulax | 2009. december 13. | 16:21:24

Az Orbán család milliárdos értéket képviselő kőbányát is privatizált kommunista MSZMP-s pártvonalon magának. A Fideszben ezt is lehet.

krapulax | 2009. december 13. | 16:19:33

"Én a rendszerváltáskor tizenhat éves voltam, Orbán Viktorral ellentétben nem voltam KISZ-tag sem. Sőt, a szüleim nem voltak párttagok, ellentétben Orbán Viktoréival. Jelölésem tehát valóban, egy új nemzedék megjelenését is szimbolizálja."

Az Orbán-család milliárdos értéket képviselő kőbányát is privatizált a rendszerváltás idején kommunista MSZMP-s pártvonalon magának. A Fideszben ezt is lehet.

luther | 2009. december 13. | 16:17:55

Ha elvállaják az ország irányítását, ezt profi módon kell csinálni, nem kavarogni, hogy ez jobboldali, vagy baloldali lépés, hiába osztják ki a világ minden pénzét, ha a nemzetközi megítélés tönkre teszi az országot

krapulax | 2009. december 13. | 16:16:40

Kiss Péter és Szekeres Imre nem építőmesterek. De nem engednek előre senkit. Így aztán hiába veszel ablakot, cementet, itt nem fogsz baloldalt építeni, kedves Attila.

Tatabánya | 2009. december 13. | 16:10:28

"Orbán Viktorral ellentétben nem voltam KISZ-tag sem. Sőt, a szüleim nem voltak párttagok, ellentétben Orbán Viktoréival".
Szomorú vagyok, ezt olvasni az szocialista miniszterelenök-jelölttől.
Azt hittem a "ki volt apád-anyád" véget ért.
Egy támogatóval már biztosan kevesebbre számíthattok.

hapsi | 2009. december 13. | 16:04:56

Most annak van itt az ideje hogy elmondjuk milyen eredményeket értünk el az elmúlt időszakban... .Nem lesznek hosszú gyűlések,az biztos.Kivéve ha a privát eredményeiket is belevonják az értékelésbe.

santiago | 2009. december 13. | 15:54:02

KannibálTatárÚr-nak igaza van, kicsit hájas kedves Attila barátunk.
Nemcsak a nyaktekerészeti- mellfekfenc nem pásszentos, a zakó sem felel
meg jelenlegi volumenjéhez.
Ilyen csinos feleség mellet bizony nem mutat jól egy elhízott, elhájasodott
férj.Még akkor sem, ha levágott szakállal elszántan vezeti maradék poszt-
bolsevik híveit.

basatu | 2009. december 13. | 15:49:28

santiago "@arból nem lehet házat építeni"ezt Msterházy még nem tanulta meg,és nem is fogja,ugyanis erre már nincs idő.

innocent | 2009. december 13. | 15:48:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

santiago | 2009. december 13. | 15:44:35

Hajrá Mesterházy !
Miután lelkes fiúnak tűnik és spanyolul is tud, a következő
mondattal szeretném még jobban felhevíteni !

" Que la chupen y que sigan chupando !"

Sok sikert!

KannibálTatárÚr | 2009. december 13. | 15:29:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fideszss | 2009. december 13. | 15:22:04

Igen Attila csak nem veled! mert te se vagy (baloldali )AZ új baloldali ilyen lesz feminista zöld ateista és szindikalista és töménytelen antirasszizmus :

hapsi | 2009. december 13. | 15:21:29

Szépen hangzik minden szava.Komoly dolgokról beszél.Csak hiteltelen.

silenthill1 | 2009. december 13. | 15:21:03

"Emellett arra is, hogy az emberek megértik a Bajnai-kormány eredményeit és céljait."

Naja, de Bajnai kormány csak fél éve van, előtte mi volt? 1-2 éves maszatolás.

jani89 | 2009. december 13. | 15:18:23

Itt az ideje, hogy az antimagyar mszp a történelem szemétdombjára kerüljön...

betyaar | 2009. december 13. | 15:17:06

Kivizsgálás után az orvos leül Mari nénivel.
- Hát, Mari néni, nincsenek jó híreim. Veserákja van, csontritkulása, vérnyomása is magas, és a szíve is nagyon odavan.
- Jaj doktor úr, mit tegyek?
- Készüljön fel és készítse fel a családját is! Már csak pár hónapja van hátra.
- Jaj édes doktor úr, hát semmi biztatást nem tud mondani?
A doki gondolkodik egy kicsit, majd felderül az arca.
- Végül is miért ne? HAJRÁ MARI NÉNI!!!

Hajrá MSZP!


jani89 | 2009. december 13. | 15:16:02

Elvtársak! Nem csak a nyakkendő nincs szinkronban...

silenthill1 | 2009. december 13. | 15:13:40

Hanyadszorra akarják még azt eljátszani, hogy "hibáztunk, de kijavítjuk"? Gyurcsánynál túllépve azon, hogy ő is ugyanúgy benne volt a mutyizós igérgetésben, valamilyen szinten kiállt, hogy változtassunk a dolgokon. De nem történt semmi. Most megint előjönnek vele, de ugyanazok az emberek könyörgöm. Nem lehet azt csinálni, hogy lemészárolsz 10 embert, aztán azt mondod, bocsánat, én akarok lenni a bűnözés elleni harc első embere. A megújulásban ott az új szó. De ehhez a hangzatos szólamhoz csak a botoxos arcú vénségek tapsolnak vigyorogva a vezetőség első vonalában. Nem hiteles...nagyon nem.

jani89 | 2009. december 13. | 15:09:21

Náci karlendítés az új nemzeti szocialista párt vezérétől.

irriga | 2009. december 13. | 15:07:53

Hajrá Mesterházy!

HIRDETÉS
Mesterházy Attila és fel...
Mesterházy Attila és felesége, Szilvia
Népszabadság - Reviczky Zsolt

- 2004-ben, amikor pártelnökké választotta a kongresszus, Hiller István egy Jerikó rózsája nevű növényt locsolt meg mindenki előtt, mondván: ez olyan virág, amely ha kellő mennyiségű folyadékot kap, akár több éves tetszhalálból is feléled. Mondta ezt akkor, amikor még messze nem voltak önök körül sivatagi körülmények. Most mennyi víz kell Jericho rózsájának az új esélyhez?

- Jó a hasonlat, mert öt évvel ezelőtt is az apátia szélén táncolt az MSZP, miniszterelnök-váltásra készült, a jelenlegi helyzet valamennyiben tehát hasonlít az akkori időszakhoz. Most nagyobb küzdelem előtt állunk, mint akkor. A kongresszus azonban, egy új baloldali politika meghirdetésére adott mandátumot a szocialista pártnak.

- A szóbeszéd szerint Jerikó rózsájáról a Szentföldről érkező zarándokok azt mondták: karácsonyig biztosan kivirágzik, ha a házban nincs kálvinista. Vagyis megfelelő környezet híján hiába locsolják, nem fog menni. Egy megbántott Gyurcsány Ferenccel, egy valamiért mindig mérges Szili Katalinnal, egy ismét hátrébb tolt Kiss Péterrel meg lehet-e teremteni a megújuláshoz megfelelő körülményeket?

HIRDETÉS

- Nem látom úgy, hogy akár Gyurcsány, akár Szili Katalin vagy bárki más meg lenne sértődve. Mindenki egységesen sorakozik föl az MSZP jelöltje és csapata mögött. Meg kell találni személyre szabottan mindenkinek a feladatát a kampányban. Egyetlen mérce van minden jövőbeli cselekedetre: árt vagy használ a pártnak. Ennyi. Egy kampányban csak úgy lehet jól menni, ha csak előre kell figyelni, ha hátrafelé nem kell kardozni. Az MSZP baj esetén mindig össze tudott fogni, és most sem látok senkit kilógni a sorból.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

- Szili Katalin otthagyta a kongresszust.

- Előre lekötött vidéki programja volt, a kongresszus pedig jelentősen csúszott. Amíg fontos volt, ott is volt. Személyesen egyeztettünk erről.

- Tavasszal, az EP-választás kudarca után, generációs frontok alakultak ki a párton belül. A fiatalok tisztújítást követeltek. Ebből nem lett semmi. Akkor még ön is a barikád másik oldalán állt a status quo megőrzését szorgalmazókkal szemben. Most épp azok választották meg és emelték jelöltté, akiket akkor kivett volna a pártkirakatból. Mi változott tavasz óta?

- Ha azt veszem alapul, hogy a kongresszus milyen nagyarányú támogatással választott meg jelöltnek, nem mondható, hogy egyetlen személy vagy csoport, vagy generáció "tolt" volna. Mindig is azt mondtam, hogy a kormányfő-jelöltnek konszenzusos személynek kell lennie, aki mögött az egész párt kész felsorakozni. Arra pedig, hogy tavasszal mi, fiatalok még tisztújítást sürgettünk, csattanós válasz, hogy ma egy 35 éves miniszterelnök-jelöltje van az MSZP-nek, az országos lista első húsz helyén pedig hét, 35 év alatti politikus szerepel. A szocialista párt bízik a jövőjében, ezért olyan embereket helyez előtérbe, akiknek a következő húsz évben is van jövője a politikában.

Mesterházy első kampánybeszéde. A háttérkép friss, mert borotválkozás után készült. A nyakkendő viszont nincs szinkronban
Mesterházy első kampánybeszéde. A háttérkép friss, mert borotválkozás után készült. A nyakkendő viszont nincs szinkronban
Népszabadság - Reviczky Zsolt
- Ezt akarták elérni a fiatalok?

- A nevem nem most vetődött fel, már tíz hónappal ezelőtt is hírbe hoztak. Időt kellett adni, hogy eldőljön, kialakul-e mögöttem vagy más mögött a megfelelő hátország. Két stratégia versenyzett egymással: olyan embert jelöljünk, aki már nagy tapasztalatokat szerzett és ezért ismert a neve, de vállalása nem a következő húsz évre üzen. Vagy olyat, akinek ekkora tapasztalata még nincs, de épp a kora és személyisége tartalmazza azt az üzenetet, hogy az MSZP hosszú távra tervez. A többség ez utóbbi megoldást választotta. Én magam is hiszek benne, hogy ez a meccs még nincs lefutva, lehet még a trendeken változtatni. Egy őszinte és tiszta kampánnyal sikeresen fogunk szerepelni a választáson. Ha nem hinnék abban, hogy a mögöttem kialakult konszenzusra támaszkodva érdemben hozzá tudok tenni a sikerhez, nem vállaltam volna a feladatot.

- Ez utóbbi érzése személyes élményeken alapul, vagy inkább az akarat világához tartozik?

- Sokat járok vidékre, mert fontos az emberekkel való állandó kapcsolat, a rendszeres visszajelzés. Nem találkoztam a jelölésem miatt csalódott emberekkel, sőt, a legtöbb dicséretet épp a nyugdíjas korosztálytól kaptam. Másfelől magam is a generációs együttműködésben hiszek. Nem lehet egyik napról a másikra lecserélni a csatársort, csak egy szerves fejlődési folyamatban. Ha ezt erővel akarjuk felgyorsítani, akkor az csak ártani tud a közösségnek.

- Ön tudja definiálni a szocialista párt viszonylatában a "fiatalok" gyűjtőfogalmat? A veteránnak számító volt pártelnök, Hiller István fiatalabb, mint Orbán Viktor; vagy a 2004-es pártelnökség átlagéletkora két évvel volt kevesebb, mint az akkori Fidesz elnökségé. Nem arról van szó inkább, hogy a "fiatal" definíciója az MSZP-ben nem korosztályt jelent, inkább elfed valamit? Például az elmúlt évek kormányzásában való érintettséget. Aki nem érintett, fiatal.

- Én a rendszerváltáskor tizenhat éves voltam, Orbán Viktorral ellentétben nem voltam KISZ-tag sem. Sőt, a szüleim nem voltak párttagok, ellentétben Orbán Viktoréival. Jelölésem tehát valóban, egy új nemzedék megjelenését is szimbolizálja. Természetes, ha egy pártban felnő egy generáció, az előbb-utóbb az előző korosztály helyébe lép. Olvasom azokat a kommentárokat, amelyekben azzal támadnak, hogy már én sem vagyok "új arc", mert régóta a politikában dolgozom. Azért erre a pozícióra, bármily meglepő, nem újsághirdetésben keresnek személyeket. A miniszterelnök-jelöltséghez kell egyfajta politikai teljesítmény és támogatottság. Arra pedig, hogy a "fiatalok" definíciója inkább az elmúlt évek teljesítményéből való kimaradást jelenti-e, a válaszom az, hogy nem, nem így érzem. Az elmúlt nyolc évet annak hibáival és eredményeivel együtt vállalni kell. Nincs olyan politikus, aki azt mondhatja, hogy neki ehhez nincs köze, mert vagy a parlamentben nyomta a gombot, vagy szimpatizánsként támogatta azt. Voltak az elmúlt években tévedések, de azokat közösen követtük el.

- Rendre azt nyilatkozza, hogy "ez a meccs még nincs lefutva". Pedig bizonyára látja Ön is a közvélemény-kutatásokat, ismeri az időközi választások eredményeit. Ugyan a meccsből valóban van még hátra pár perc a lefújásig, de egyelőre az ellenfél vezet - több góllal. Mi a reális cél: a szépítés? Az egyenlítés? Érez erre esélyt?

- A politikában négy-öt hónap nagyon hosszú idő. Emlékezetes, amikor Mikola István, a Fidesz miniszterelnök-helyettesének jelölt képviselő szinglihordákról és a határon túli magyaroknak megadni kívánt szavazati joggal bebetonozott jobboldali kormányról kezdett beszélni, Kövér László pedig kötelekről, elég gyorsan megváltozott az emberek véleménye.

- Arra számítanak, hogy a Fidesz ismét hibákat követ el?

- Arra számítok, hogy az ellenfél sem tökéletes. Emellett arra is, hogy az emberek megértik a Bajnai-kormány eredményeit és céljait. Arra számítok, hogy egy őszinte, intenzív és büszke kampánnyal fel tudjuk hívni a figyelmet az ellenfél szemfényvesztéseire, és be tudjuk mutatni, milyen Magyarországot képzelünk el a válság után. Be kell fejezni például az acsarkodó, a másikat megsemmisíteni akaró politizálást. Ebben érdemes lenne egyfajta nemzeti minimumban megállapodni.

- Nem naivitás nemzeti minimumról beszélni olyankor, amikor a megszólított Fidesz deklaráltan a másik fél megsemmisítésében érdekelt? Vagy akkor, amikor az MSZP egyetlen fideszes módosító javaslatot sem fontolt meg vagy fogadott el a költségvetési vitában?

- Maga a szándék és a kezdeményezés gesztusértékű. Jobb lett volna négy vagy nyolc évvel ezelőtt bizonyos minimumokban megállapodni, ez igaz. Milyen jó lett volna például, ha közösen mondjuk ki: a konvergencia-program jó és szükséges az ország számára, vagy hogy az uniós fejlesztési forrásokat sikerként könyveljük el. Milyen jó lett volna, ha a válságkezelés alapjait közösen rakjuk le, és közösen képviseljük. Ha egyetértünk abban, például, hogy a H1N1-vírus elleni harcban nem lehet relativizálni az eszközöket, mert emberéletekbe kerülhetett az, hogy politikusi nyilatkozatok elbizonytalanították a lakosságot. Nemzeti modernizációra, nemzeti minimumokban való megállapodásra van szükség az új kiegyezéshez. Meglátjuk, kinek milyen választási ígéretei vannak. 2010-ben nem politikusok, hanem világképek fognak összeütközni. Demokraták a nem demokratákkal, felelősen gondolkodók a populistákkal.


Lendvai Ildikó és Mesterházy Attila
Népszabadság - Reviczky Zsolt
- A Fidesz ezt belátja, leül, és rábólint egy nemzeti minimumra?

- A nemzeti minimumokban nem a pártoknak kell megállapodniuk. Ez részünkről ajánlat a teljes lakosság számára, amelyben kötelezettséget vállalunk arra, hogy nemcsak egy specifikus baloldali értékhalmazt képviselünk, hanem rengeteg mindent, ami bárki számára elfogadható. Ebből kell kiindulni, és majd ennek mentén a pártok mögött álló választók kikényszerítik a politikusok kiegyezését is.

- Nemzeti minimumként fogalmazta meg a demokratikus erők szélsőségek elleni összefogását. Azt mondta: kérlelhetetlen ellenfele lesz a szélsőjobbnak. Kormánypárti politikusként nem érez személyes felelősséget azért, hogy a Jobbik ilyen jelentős társadalmi támogatottságot tud maga mögött? Ki "termelte ki" a szélsőségeket?

- Kettős felelősséget látok. Egyfelől a Jobbik alapítója Orbán Viktor polgári körében kezdte a politizálást, tehát a felelőssége egy része eredendően ide köthető. De látom a kormányzópárt felelősségét is. A Jobbik megerősödése annak is következménye, hogy olyan valós társadalmi problémákat fogalmaznak meg, amelyekre mi nem tudtunk meggyőző válaszokat adni. A Jobbik megoldásai viszont végzetesen rosszak. A szélsőjobboldal sok esetben fasiszta, neonáci ideológia alapján ad válaszokat. Ez ellen a demokratikus erőknek fel kell lépni. A velük való együttműködés minden, még helyi szinten is tarthatatlan.

- A Fidesz szerint a szocialisták az utóbbi idők legmocskosabb kampányára készülnek. Eközben a rabláncas hirdetéseikből látható, hogy állandó napirenden lesz a Hunvald-, a Zuschlag-ügy, a BKV, és általában a korrupció. Minderre immár önnek kell majd felelnie.

- A cselekedetek magukért beszélnek. Az MSZP kampánya az eredményekről szól. A Fidesz teleszórta mocskolódó füzetekkel és plakátokkal az országot. Hiszem, hogy a választók különbséget tudnak tenni a kettő között. Ez persze nem jelenti azt, hogy a vádakra nem adunk minden esetben konkrét, határozott választ. Az igaztalanul vádolt politikusainkat meg fogjuk védeni, a bűnösnek bizonyulókat, a közösség ellen vétőket nem. Az igazság oldalán kell állni. Beterjesztettünk egy pártfinanszírozási törvényt, mi megszavaztuk, a Fidesz nem. Beterjesztettünk egy kampányfinanszírozási javaslatot is, amely egy az egyben megegyezik a Transparency International és a Freedom House által készített kampányfinanszírozási javaslattal. Tudomásom szerint mind az SZDSZ, mind az MDF támogatja a civil javaslatot. Ezen kívül hétfőn került a Parlament elé az antikorrupciós csomagunk. Kíváncsi vagyok, a Fidesz támogatja-e ezeket.

- Miniszterelnök-jelöltként van mandátuma, lehetősége, energiája, akarata "kiszellőztetni" a pártot?


A kormányfő-jelölt a kongresszuson
Népszabadság - Reviczky Zsolt
- Miközben teljes erővel a kampányra készülünk, fel kell építeni egy új baloldalt is. Ez nem megúszható. Ennek a kettőnek párhuzamosan kell mennie.

- Melyik karakter áll önhöz közelebb: a 2002-es, osztunk amennyit tudunk, és csak minimálisan nyúlunk hozzá a társadalomhoz, nem bántjuk az embereket, vagy a 2006-os, keveset osztunk most, de nagyon erősen átalakítjuk a társadalmat, hogy igazságosabb legyen?

- A kettő nem ellentétes egymással. Az a politikában a művészet, hogy a helyes célokat, a valós társadalmi problémákra adott reális válaszokat kell megtalálni. Azt, hogy hol vannak a határok. Medgyessy Péter esetében sem a cél volt a rossz. Ez volt az első kormány, amely betartotta a választási ígéreteit. Ne csináljunk már úgy, hogy ez baj. Az volt a hiba, hogy a mérték túlzott volt. Többet adtunk, mint amennyit lehetett. 2006-ban sem gondolom, hogy hiba volt a reformokat, az átalakításokat a középpontba helyezni. Az egészségügyet annak ellenére is át kell alakítani, hogy a társadalom többsége nem akar vizitdíjat fizetni. A cél jó volt, az eszköz nem.

- Kongresszusi beszédében nem voltak kampányígéretek, ahogyan a párt választási programjában is nehezen fedezhetőek fel a konkrét vállalások. Titkolják őket?

- Jövő februárban elmondom őket. Még nincs itt az ideje. Most annak van ideje, hogy elmondjuk: milyen eredményeket értünk el az elmúlt időszakban és ezek milyen új lehetőségeket nyitnak. Az MSZP-nek konkrét, őszinte és reális ígéretei lesznek a választók számára.

- Mesterházy Attila számára mi a legfontosabb?

- Munkahelyteremtés, közbiztonság; a bérből és fizetésből élők, a rászorultak, a fiatalok, a nyugdíjasok, az önhibájukon kívül nehéz helyzetben élők és a kis- és középvállalatok képviselete. Az MSZP nem az átlagnál jobb jövedelemmel rendelkezők, nem a bankárok pártja. Az ő képviseletüket meghagyjuk a konzervatív oldalnak.

- Meg tudja mondani, hogy miért szerettek ki az emberek az MSZP-ből?

- Ennek sokféle oka van. Az egyik bizonyosan az, hogy senki nem szereti, ha a kormány áldozatvállalásokra kényszeríti. A másik ok, hogy az MSZP-nek valós, értékalapú alternatívát kellene adnia, nem maradhat tovább a legkisebb rossz. Sokan úgy érzik, nem ők hagyták el a szocialista pártot, hanem őket hagyta el az MSZP, holott szilárd baloldali értékrenddel bírnak. Őket kell megszólítanunk a következő időszakban.

- Ön a Sportegyesületek Országos Szövetségének elnöke is. Az MSZP viszont baloldali pártként évtizedek óta egy markáns mondatot nem mond a magyar sportról, nem hogy érvényesen segítené.

- Ez a szívemnek is fontos kérdés. Nem tudtunk áttörést elérni ezen a területen, sok értékelhető mondásunk volt, csak nem hajtottuk végre őket. A magyar sport nemcsak a nemzeti öntudat vagy a példamutatás miatt fontos, hanem azért, mert közösséget, egészséges társadalmat épít. A társadalomban meglévő torzulások ellen jó gyógymódot ad a sport. Nekünk, magyaroknak különösen. Több módosító indítványom, javaslatom is volt a költségvetési vitában, amelyek több forrást adtak ennek a területnek, bár hozzá kell tennem, ezek is üveggyöngyök ahhoz képest, amekkora támogatásra a magyar sportnak szüksége lenne. Alulértékeltük a magyar sport fontosságát.

- Nemcsak a sport, de a nemzet fogalmát is nehézkesen kezelik. A "nemzeti" szó szerepel ugyan a most elfogadott választási programban, de a Himnuszt továbbra is zárt ajtók mögött énekelték el.

- Az MSZP valóban félénk ezen a területen. Mintha elfogadtuk volna, amit csak ránk fogtak, vagyis, hogy nem lehetünk nemzeti érzelműek. Ezt én határozottan visszautasítom. Tőlem ne vonja meg senki azt a jogot, hogy büszke legyek a magyarságomra, hogy büszkén énekeljem a Himnuszt, hogy a kokárda számomra erős jelképet jelentsen. Az MSZP szimpatizánsai között ugyanannyi nemzeti érzelmű ember van, mint a jobboldalon. A nemzetfelfogásunk viszont valóban más. Mi befogadóbb nemzetben gondolkodunk, nem annak alapján érezzük magunkat összetartozónak, hogy másokat kizárunk a nemzetből. Számunkra is fontos, hogy a határon túli magyarok büszke magyarként boldogulhassanak szülőföldjükön.

- Épp öt éve annak, hogy a határon túli magyarok kettős állampolgársága elbukott a népszavazáson, amelyen a szocialisták végül a nem szavazat mellett kampányoltak. Ön ma megadná a kettős állampolgárságot?

- Ez például lehetne nemzeti minimum-tétel. Azt kell definiálni, hogy a magyar társadalmi érdek miként hozható összhangba ezzel a kérdéssel. Azt kell egyértelművé tenni, hogy a kettős állampolgárság megadása ma már szimbolikus jelentőségű - az egy nemzethez való tartozás jelképe lehetne. Ukrajna (Kárpátalja) és Szerbia (Vajdaság) kivételével mindegyik szomszédos ország az unió tagja. Ukrajna nem ismeri el a kettős állampolgárság intézményét, ott tehát más megoldást kell keresni. Szerbia hamarosan a vízummentes országok közé kerül, így az utazás könnyebb lesz. Annyi különbség van az MSZP és a Fidesz álláspontja között ez ügyben, hogy mi azt mondtuk: mindenki ott legyen jogosult szavazásra és szociális ellátásokra, ahol az adóját fizeti, és ahol életvitelszerűen él. Ez a tisztességes a magyarországi adófizetőkkel. Erre a kérdésre mindenképpen vissza kell térni a választások után.

- Ha már jövő májusban lennénk, mi kellene ahhoz, hogy azt mondja, rendben vagyunk?

- Hogy mindannyian tiszta lelkiismerettel azt tudjuk mondani: mindent megtettünk. Ha így lesz, nyugodtan várhatjuk az eredményeket.

- És ha annak ellenére is veszélybe kerül a váltópárti erő, hogy mindent megtesznek?

- Ez kizárt.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    98 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS