belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Uj Péter: Adópolitikai gondolatok

Néhány órája megint úgy tűnik, még sincs minden elveszve, mégis egyenesbe jöhetnek a dolgok előbb-utóbb. (Fény az alagút végén satöbbi.) Gyurcsány Ferenc váratlanul közös adópolitikai gondolkodásra szólította föl az ellenzéki erőket. (Nem lennék most Kövér László helyében.)

Uj Péter| Népszabadság| 2011. november 9. |50 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

merle | 2011. november 9. | 22:17:52

nanehogymá! | 2011. november 9. | 20:53:35

Csak nem erre a Gyurcsány eposzra gondol:
" ... Azt kérem, még ma este, azt a kampányt, amely arra épül, hogy mi el akarunk adni, privatizálni akarunk - ezt vonják ki a forgalomból. Így sem akarhat nyerni. Ez nem tisztességes, Elnök Úr!"

Na itt és ekkor vált a Tisztességes Gyurcsány Orbán kampányfőnökévé, és oly sikerrel tette a dolgát, hogy 2010-ra biztosította is neki a 2/3-ot, ami valóban lehengerlő volt.

nanehogymá! | 2011. november 9. | 20:53:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kibekkelő | 2011. november 9. | 18:38:52

Bölcsész maradjon a bölcsész farkánál.
Nagyon egyszerű ÚP nem szól bele az adópolitikába, és nem is érti azt.
Ugyanis ha értené , akkor már régóta értené. Kösz szépen a kommentjeit, és a demokrácia vívmányaként mi a fenét értek el?
Szóval az adópolitika arra jó, hogy kibújunk alóla.
Kösz.
Egyet meg kellene jegyezzünk: az Anarchy is UK. akkor lehet élvezni ha van olyan törvény , amit minden betart.
Szóval ez azt jelentené, hogy egy -két évben a mai csalásnál 40%-ot többet fizetünk be éa 2 év után a fogyasztás 60% nő. Tudja ezt mindenki csak nem teszi.
Akkor meg mi van, mi a havi 150e szívunk, de meddig és minek?

nablaquadrat | 2011. november 9. | 18:27:02

"Ha az adópolitikai gondolatokat tankokra lehetne cserélni, már visszaállíthattuk volna a magyar–japán határt."

Tankok alatt a T.Szerző nyilván a "think tank"-ekre gondolt, és ismerve erős affinitását a jóféle nedűkhöz, csakis a teljes tokaji borvidéket szeretné segítségükkel annektálni.

nablaquadrat | 2011. november 9. | 18:13:46

"Nekem azért még mindig a hideg futkos a hátamon, ha Gyurcsány Ferenc fölszólít valamire. Nem mondom, ha Baló György Subarujának fölgyújtására szólítana föl, akkor még hitelesnek is tűnne; elhinném, hogy őszinte a szándék, és reményünk van a sikerre."

Én ekkor sem hinném el még a szeretett Indexemnek sem, hogy a "Révész-Mártíriusz"-os Kuncze, a röhejes főkönyvelő egy szeretetreméltó, jó-humorú, bohókás, mackósan brummogó közéleti jelenség.

Nem hinném el még a 29-edik Indexbeli, amolyan -a régi jó Stádinger elvtárs házelnökségére emlékeztető- sokszorosan megismételt olvasó-megszavaztatás után sem. Hiába jönne ki mindig az, hogy az olvasók legalább 97%-a (az úgynevezett "Hazafias-Népfront-Meggyőzően-Fölényes-Győzelmi" hányada) erre voksolt az Index-ben.

Élnék a gyanúperrel, hogy Kuncze-maci tán mégsem ennyire népszerű, és most is, itt is élek.

szagos | 2011. november 9. | 18:10:58

Neköm töccött. Biztó hogy nem vagymuk entyellektyuell. Az érzelmi köldöknéző megközelítések viszont ijesztőek...

Itoérambolafoci | 2011. november 9. | 17:43:48

Uj Péternek sikerült egyetlen értelmes gondolat nélkül írnia egy cikket az adópolitikai gondolatokról.

Ha ez volt a cél, akkor gratulálok, mert sikerült elérnie.

Rá Dios | 2011. november 9. | 17:31:36

No, ennek se füle, se farka nem volt. talán leadási határidő volt és bizonyára flekkenként fizetnek. Akkor O.K.

merle | 2011. november 9. | 17:30:02

nanehogymá! | 2011. november 9. | 14:25:35

No még egyszer Nanehogymá!
"No és mennyire volt LEHENGERLŐ az a fölény?"
De nem mellébeszélést kérek, csak a lehengerlő győzelem bemutatást. Mondjuk kétszer annyi szavazat vagy valami ilyesmit..

lombik | 2011. november 9. | 17:24:18

Kár gúnyolódni Uj Péternek, mert ami itt most gazdaságpolitika címszó alatt zajlik, az egyszerűen anarchia!
Anarchia minden téren, minden minisztériumban, minden szervezetben, minden bizottságban, az egész államapparátusban!
Egy helyen van gazdasági biztonság! A Fidesz fijjuk és körük 16%-os adókulcsának megtartásában! Meg is mondta Orbán: minden erőmmel, minden eszközzel megvédem az egykulcsos adót! Megvédi azt, amitől nekik sokkal több van és lesz, mint a kiskeresetűeknek! Akár ellenünk is, akár az ország pusztulása árán is!
Miért baj az, hogy bárki, mondom bárki, igen, akár Gyurcsány, másfajta gazdaságpolitikát akar, és vele több millióan! Hát még nem állnak mellette ennyien, de amit mond, az mind igaz!!
Most Orbán hazudik éjjel-nappal!!!És ez most rosszabb, mint akármikor a 8 év alatt!!!
Uj Péter ne gúnyolódjon, mert nagyon sok embernek nem tetszik a rendszer!!

ruszt | 2011. november 9. | 15:29:06

stacio
Loksi

Uraim, én nem nyilatkoztam senki nevében. Még a sajátomban sem "nyilatkoztam", csak leírtam, mit tükröznek a nol-on olvasható kommentek. És persze van véleményem is Uj Péter cikkeinek színvonaláról, ez is bennevolt a kommentemben.

Ha az bűn, hogy valaki nem a nyomtatott lapot olvassa, akkor a kritika jogos. Sajnos a szemem nem túl jó, a képernyőt jobban látom, mint a nyomtatott szöveget. Többek között ezért is olvasok amit csak lehet az interneten amellett, hogy így több oldalról tudok tájékozódni.

Loksi,

"Az egészre több szót vesztegetni értelmetlen"

Önnek külön is köszönöm az értelmes vitát, amit velem folytatott, valóban lenyűgöző volt az éleslátása és az, ahogy minden szavamat megcáfolta.

vakablak | 2011. november 9. | 15:27:36

Szar.

Loksi | 2011. november 9. | 15:19:38

neptun | 2011. november 9. | 15:09:49

Szeretem az olyan újságírókat, akit minden oldal szid. Több ilyen kellene, akkor talál nem lenne ennyi seggnyaló

neptun | 2011. november 9. | 15:09:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Loksi | 2011. november 9. | 14:59:31

ruszt | 2011. november 9. | 11:47:08
Jelen cikk is UP "Szerda" rovatának egyik becses darabja, mint ahogy az összes többi is. Ha valaha a kezébe vett volna egy nyomtatott Népszabadságot, akkor ezzel tisztában lenne. Az egészre több szót vesztegetni értelmetlen, ajánlom figyelmébe az előző kommentet ( stacio | 2011. november 9. | 14:38:48)

stacio | 2011. november 9. | 14:38:48

Ruszt:Ön csak a saját nevében nyilatkozzon,kérem!

Come with me for fun in my buggy! | 2011. november 9. | 14:33:56

U.P. ezzel az írással zászlót bontott a jövendő Mesterházy-Bajnai-Oszkó triumvirátus mellett.
Minden más lehetőség rémisztően hatna!

nanehogymá! | 2011. november 9. | 14:25:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

merle | 2011. november 9. | 13:58:36

nanehogymá! | 2011. november 9. | 11:07:28

No és mennyire volt LEHENGERLŐ az a fölény?

"merle | 2011. november 9. | 10:27:40
1. Mikor volt ez a lehengerlő fölény, mert én nem tudok róla.
Biztos nem éltél még akkor, 2006-ban volt...
(de akkor honyan tudsz írni már 5 évesen?!?)

teniszke | 2011. november 9. | 13:30:59

Ritkán értek egyet a szerzővel, most - ha helyesen értelmezem az általa leírtakat, mely szerint a magyar (gazdaság)politikusok egykutya agyament, akár jobb, akár bal - viszont igen...

Amodent | 2011. november 9. | 12:46:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ruszt | 2011. november 9. | 11:47:08

Kedves Loksi,

Nem értek egyet azzal amit ír. Én például nem tartom magamat baloldalinak, az MSZP-re sohasem szavaztam, nem is hinném, hogy fogok (vagy nagyon meg kellene változniuk, de akkor az már nem MSZP lenne). Mikor majd eljön az ideje, eldöntöm, szavazok-e a DK-ra, vagy esetleg valamely más ellenzéki pártra (Jobbik kizárva). De a DK-ra szavazást nem zárom ki, vagyis azt a jóslatát, hogy "egy darab új szavazót nem fog szerezni" elhamarkodottnak tartom.

Uj Péter SZERDA rovatát én nem ismerem, megköszönöm, ha ad egy linket, akkor megalapozottabb véleményt tudok majd mondani. A nol-on az utóbbi időben megjelent cikkeit minősítettem.

Az, hogy GyF megnyilatkozik az EVA ügyében, tisztán politikai síkon értelmezhető, nem sok köze van ahhoz, Bauer mit mondott erről évekkel ezelőtt.

elsore | 2011. november 9. | 11:41:16

Loksi | 2011. november 9. | 11:23:49
Itt UP "újságírói válságáról" van szó, nem a cikk konkrét tartalmról. Amiben egyébként UP-nak és Ön kommentjének egyaránt igaza lehet.

És ebben egyetértek azzal, hogy Fletonak nem kéne állandóan megnyilvánulnia, arra ott vnnak a mamelukok. Az államférfiúi bölcsesség némi megfontoltságot és visszafogottságot feltételez(ne). Fletonak jó meglátásai vannak és tud koncepciózusan gondolkodni. De az állandó feltűnési viszketegségével ezt a hatást teljesen lerontja. Valaki szólhatna már neki, hogy hagyja abba, itt lenne az ideje.

És szerintem lesz baloldali lehetőség 2014-re. Az LMP, a DK, az MSZP és az esetlegesen párttá alakuló 4K! és Szolidaritás elegendő, még kicsit sok is. Csak elvesztegetik az időt szerintem, ha a FIDESZ teljesen bebetonozza magát, mire a nép felébred, sokkal nehezebb dolguk lesz.

nyugdijas60 | 2011. november 9. | 11:29:11

tepertő/09:48:01
"Réthelyi Miklós helyére pályázik ezzel a tanulmánnyal."

Igen, ez a meglátása amit idézek:
... áfastratégiairítmusváltásaiból Matolcsyék tanulhatnak..
Ennyire hülye, hogy összekeveri az akkori áfa csökkentést (25%-ről 20%-ra), amit tulajdonképpen nem éreztünk, mert elnyelte a kereskedelem a kedvezőbb áfát, nem csökkentették az árakat.
Most növelték az áfát 25%-ról 27%-ra, amit érezünk az árakban NAGYON IS .

Loksi | 2011. november 9. | 11:23:49

ruszt | 2011. november 9. | 10:32:59

Uj Péter SZERDA rovata kb. 15 éves, vagy még több is, a cikkei 90%-a teljesen rendben van. Az, hogy elküldi GyF-t, sajnos teljesen indokolt. Ez az egész DK nem tudom, mire jó, de OV-nak biztos. A Maszop alig 1 milliós szavazótáborát majd jól megosztják, de egy darab új szavazót nem fog szerezni, Aki a Fideszre szavazott, és kiábrándult belőle, nem fog GYF karjaiba rohanni, mint ahogy az egykori SZDSZ-esek sem. Marad a 2010-es alternatíva: nincs kire szavazni.
Egyébként a nagy EVA-mentő javaslatát GYF majd Bauer alelnök úrral is beszélje meg, majd Bauer volt az első, aki annak idején az EVA megszüntetését javasolta és folyamatosan bírálta ezt az adónemet.
Uj Péter ki meri mondani azt is, amit az ATV-ben és egyéb balos orgánumokban nem, és ez sokaknak nem tetszik. Pedig csak fel kéne vége ébredni. Lehet abban az álomban ringatni magát a baloldali szavazónak, hogy majd GYF,de ezt inkább el kéne felejteni.

nanehogymá! | 2011. november 9. | 11:07:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ruszt | 2011. november 9. | 10:33:22

Uj, elnézést kérek a szerzőtől.

ruszt | 2011. november 9. | 10:32:59

Vajon ki futtatja Új Pétert? Ez itt a valódi kérdés. Mert hogy nem a nol olvasói igénylik a cikkeit, az az elmúlt hetekben elég világossá vált.

merle | 2011. november 9. | 10:27:40

értelmetlenségi | 2011. november 9. | 09:38:11

1. Mikor volt ez a lehengerlő fölény, mert én nem tudok róla.
2. Egy lehengerlő fölény volt az 2010-ben volt, de akkor Gyurcsány, megérezvén, hogy péppé verik, előtte kiszállt a versenyből. Egyébként Kuncze is, Kóka is.

És azt is hozzáteszem, hogy az a Gyurcsány, aki egykor lehengerlő fölénnyel felmosta Orbánnal a padlót, hovatovább maga lesz a felmosórongy.

elsore | 2011. november 9. | 10:23:18

Most már csak egy cikket kell elolvasni. Meg fogom ismerni, az lesz a címe: Mi történt Uj Péterrel? Csak megírja valaki... akár ő is lehet.

macskajaj | 2011. november 9. | 10:11:53

Jáger et. és társai,
UP szavai világosak és egyértelműek.
1.Nem ért egyet a jelenlegi Orbánista-Matolcsysta adóvonallal.
2.De ennél is nevetségesebben ek tartja GyF ezüügyben tett kezdeményezését az előzmények ismeretében.
csak ennyit irt.ironikusan.világosan.
és nagyrészt igaza is van.

sendervári | 2011. november 9. | 10:05:51

J.L.
A dicséret lehet - ????

sendervári | 2011. november 9. | 10:04:17

Háááát, "nem lennék most" U.P. helyében!
J.L. nem gratulált!

Jager László | 2011. november 9. | 10:02:33

Kedves konz.
Nem kértem és nem szeretem a dicséretet,mégha +,vagy- is!!
Tisztelettel
J.L.

konz | 2011. november 9. | 09:55:43

Jager László | 2011. november 9. | 09:35:40
nem kenyerem UP védelme vs kommentelő társaim fikázása, de én ezt a kis szösszenetet kifejezetten az érthetőbb UP-írások közé sorolom, sőt rövid és frappáns. Ráadásul általában épp Jager László kommentjei küzdenek komoly érthetőségi kihívásokkal, kb ez az első az ezerből, amit úgy-ahogy értelmezni tudok. (De attól még nyugodtan, és bocsánat.)

tepertő | 2011. november 9. | 09:48:01

Uj Péter már nem a régi.
Réthelyi Miklós helyére pályázik ezzel a tanulmánnyal. Befejezhette volna úgy is, hogy hajrá Fidesz! Veled vagyok, rám számíthatsz!

értelmetlenségi | 2011. november 9. | 09:38:11

Péternek ezúttal (is)igaza van, még ha az írás szinvonala ezúttal finoman szólva hagy némi kívánnivalót.

Gyurcsány szerintem is elképesztő hülyeséggel állt elő, és ezt elkötelezett balosként mondom. És azt is hozzáteszem, hogy az a Gyurcsány, aki egykor lehengerlő fölénnyel felmosta Orbánnal a padlót, hovatovább maga lesz a felmosórongy.

Jager László | 2011. november 9. | 09:35:40

Elég zagyvalék az írásod kedves Péter!
Mit is akarsz mondani?
Szerintem semmit!!
Az írásod tisztára önkielégülés!
Nem gratulálok!!
J.L.

értelmetlenségi | 2011. november 9. | 09:31:53

varsoigyors | 2011. november 9. | 07:04:29

Vagy túl sokat iszol, vagy nagyon kemény anyagot szívsz.

hegyaljai | 2011. november 9. | 09:19:00

A magyar különösen kreatív, ha a más pénzének, vagy a még meg sem keresett pénznek az elköltéséről gondolkodik. Ismert olyan válóper, melynek indítéka a meg nem nyert öttalálatos elosztásán való összeveszés volt. Na most ez a kreativitás adóügyben még súlyosbodik a politikusok világmegváltó küldetés tudatával is. Az eredmény több ezer oldalon olvasható.

Pixy | 2011. november 9. | 09:15:07

Péterke, emlékszel még Tóta W. nevű kollégádra? Sokkal jobbat írt erről a HVG-ben, olvasd el.
Ja, és ne erőlködj.

luigi22 | 2011. november 9. | 07:24:11

varsoigyors | 2011. november 9. | 07:04:29:A butaságoddal nem igazán kellene dicsekedni!

varsoigyors | 2011. november 9. | 07:04:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hecketaper | 2011. november 9. | 06:49:24

Úriember mindig ellenzéki.

gyozike | 2011. november 9. | 06:31:48

UP kormányzati pozícióba készül. Már nyelvgyakorol.

szagos | 2011. november 9. | 06:21:27

Simonmegmondja hogy reménytelenül szégyelli magát...

szagos | 2011. november 9. | 06:12:51

Mint cseppben a tenger...

simonmondja | 2011. november 9. | 05:42:57

Gyurcsány megszorítja Péterkét, mint a régi szép időkben.
Uj, nem kéne valamit írnod arról, hogy a Fidesz az egyetlen reményed ?
Kövér Lászlónak is.
Nem szégyen az.

alumatub1971 | 2011. november 9. | 05:07:50

Szegény Gyurcsány Ferenc! Tényleg egy kicsit túlmozgásos! :-))) És ez nagyon sok mindenre igaz!

HIRDETÉS

Nekem azért még mindig a hideg futkos a hátamon, ha Gyurcsány Ferenc fölszólít valamire. Nem mondom, ha Baló György Subarujának fölgyújtására szólítana föl, akkor még hitelesnek is tűnne; elhinném, hogy őszinte a szándék, és reményünk van a sikerre. Mégis: ebben az adópolitikai gondolkodásban érzem a lappangó lehetőséget. Ha érzem valamiben, akkor hát ebben. Nagy edzők szokták tanácsolni válságos pillanatokban tanítványaiknak, hogy ne az ellenfél megmozdulásaira figyeljenek, hanem csak csinálják azt, amit a legjobban tudnak. Csak arra koncentráljanak, semmi másra. És miben vagyunk mi a legjobbak? Világklasszisok? Adópolitikai gondolkodásban.

Mi vagyunk az adópolitikai gondolkodás braziljai. A világ más országaiban két-háromszáz év alatt sem születik annyi adópolitikai gondolat, mint amennyi nálunk született az elmúlt huszonöt évben. Az új adópolitikai gondolkodóbajnok pedig vitathatatlanul Orbán Viktor kormánya: még a fél ciklus sem ment le, és már az ötödik adópolitikai irányváltáson vagyunk túl. Vagy a hatodikon. Tudja még valaki számolni? Vajon hány lépésben lett az adóegyszerűsítésből píköbpergyökkettőpluszöt az áfa? Hogy jutottunk el a söralátét méretű adóbevallásból söralátét-különadóig? Hogyan lett egy egykulcsból számzár, retesz, biztonsági lánc?

Ha az adópolitikai gondolatokat tankokra lehetne cserélni, már visszaállíthattuk volna a magyar–japán határt.

HIRDETÉS

Megnyugtató, hogy a kormányzásra készülő Gyurcsány Ferenc nem adja föl, és beszáll ebbe a kemény versenybe, mielőtt még a pálya szélére engedték volna. (Még azt sem tudhatjuk, képes lesz-e megszorítani Thürmer Gyulát.) Néhány éve még ő volt a sportág felülmúlhatatlannak tűnő klasszisa: kiismerhetetlen vagyonadós biciklicseleiből, áfastratégiai ritmusváltásaiból Matolcsyék is sokat tanultak.

Ha nagyot akar dobni, akkor reaktiválja Kupa Mihályt, megveszi neki az Ezotévé műsoridejét, és emelt díjas telefonokért naphosszat adópolitikai gondolatokat sugároznak vibráló, pszichedelikus ábrák előtt a megbabonázott lakosságnak.

Címkék: szerda, Uj Péter
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    50 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS