belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Keményebb bánásmódot sürgetnek a bevándorlókkal

Banánemberek – így hívják a Magyarországon élő kínaiak azokat az európai kultúrához asszimilálódott társaikat, akik szerintük már csak kívül sárgák, belül viszont fehérek. Migráns esélyek és tapasztalatok című friss kiadványában a Tárki nemcsak ilyen érdekességeket, hanem megdöbbentő adatokat is közöl.

Matalin Dóra| Népszabadság| 2012. február 13. |30 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Sracc | 2012. február 14. | 10:01:13

Úgy látszik, Magyarország nem tud kinőni bizonyos dolgokat, más dolgokat pedig sosem gondolt át. A magyar nép 900 éve kevert, és ez az idők során csak erősödött. Nincsen olyan, hogy tiszta magyar. Többek között a zsidó az, ami nem fér a magyar fejébe. Akármilyen hazafi is egy zsidó, akárhány bolttal, kereskedéssel, pénzüggyel, agráriummal, gyárral, irodalommal, művészetekkel és tudománnyal segítette Magyarországot a középkortól kezdve az 1930-as évekig, valahogy mindig gyanús és idegenlelkű marad. Miközben a gyűlölködő nemzsidó magyarok 10-ed annyit sem tettek le az asztalra. Tehát: azok, akik gyűlölködnek, valójában a magyarok kisebbik hányada. 1944-45-ben a magyar lakosság hallgatása vagy segítsége, a magyar közigazgatás hathatós támogatásával a komplett vidéki magyar zsidóságot gázkamrába tudta szállítani a német birodalom, majd a nyilas hatalomátvétel után tovább folytatódtak a borzalmak a budapesti zsidóság ellen, ezért kérdéses, érdemes-e még magyarnak lennünk, annak jelölni magunkat.

hawkeye | 2012. február 14. | 07:42:40

Mi tortenne akkor, ha a helyzet elerne egy olyan pontot, ahol a szavazok tobbsege bevandorlokbol all....? (azoknak a politikai velemenyet mindeg konyebb simogatni...)

hakos5 | 2012. február 13. | 20:43:30

"a legellenségesebb kategóriában a legfeljebb nyolc általánost végzettek vannak legtöbben" -vagyis abban a kategóriában, ahol legtöbb a roma. Talán épp a romák nem szeretnének roma szomszédot?

hakos5 | 2012. február 13. | 20:41:59

Szamok Embere | 2012. február 13. | 11:27:00
Az udvarokról csak azt a fát vágják ki, amit korábban odaültettek.

revify | 2012. február 13. | 20:11:08

... azért furcsa, hogy milyen messze került a nép István kerálunk bölcsességétől - hogy az egynyelvű, egykultúrájú nép gyenge, - fogadd be az idegent. 1000 évig be is vált, -aztán nem szültek a magyar anyák elég gyermeket - jött enélkül is Trianon - Koszovó példája az az ellenpélda. Teleszülték az albánok, soha nem mennek vissza a szerbek.

Amíg itthon a cigányság szaporaságáról dühöngenek kocsmázó/nemkocsmázó (is) emberek, akkor el kellene gondolkodni, hogy mi lesz, ha pakisztáni muzulmánok jönnek? mert azért még a cigány ember szóba áll a magyarral, magyarul és ha kedve tartja nótázik is velünk magyarul. Igen nagy erőfeszítés kell, integrálni idegeneket, nem lenne egyszerűbb elkezdeni (,ha már elmaradt) azokkal akik itt vannak?

cirmos | 2012. február 13. | 18:39:27

Akinek meg esze és lehetösége van, az meg kivándorol, tehát valahol mégis szükség van a bevándorlókra?

taliga | 2012. február 13. | 18:33:34

AZ idegenellenesség általában véve butaságon alapszik. Hiszen, amint kilépünk kis hazánk határain túlra, magunk is "idegenekké" válunk valahol.

Érdekes meríteni a távoli kulturák szellemi, gasztronómiai, fölkdrajzi szépségeiből.


Viszont minden ország tarthassa meg magának azt a jogot, hogy eldönthesse kit, mikor, miért és hány főt enged be a határain belülre (természetesen most nem a turistákról van szó). Éppen, a munkaerőpiaci igények szerint milyen végzettségűekre van szükség, milyen nyelvterületről, stb. stb. stb.

Tehát egy irányított menekült-, ill. bevándorlás politikára van szükség

cirmos | 2012. február 13. | 18:32:17

Kivétel az a kisszámú holland/német nyugdijas házaspár, akik életük öszét töltik itt, vesznek egy kis házat valahol vidéken és olcsón eléldegélnek. De ök nem igazi bevándorlók, nem értenek magyarul stb.(lehet, hogy nekik igy jobb is)

elottedajovo | 2012. február 13. | 18:26:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cirmos | 2012. február 13. | 18:07:13

Az lehet, hogy "A magyarok szerint Magyarország nagyon vonzó bevándorlási célpont", ám maguk a bevándorlók szerint nem az. A fö cél mindig Nyugat-Európai fejlett országok. Magyarországot általában csak "ugródeszkának" használják.

csoros2 | 2012. február 13. | 17:10:16

Ellenörízhető-e,hogy ezek az emberek,kinek mikor és milyen tételben adóznak?!

móci néni | 2012. február 13. | 16:54:29

buta mucsa. bár érdekelné magyarország a világot, de le se szarnak minket. és igazuk van.

elottedajovo | 2012. február 13. | 16:35:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

katarakt | 2012. február 13. | 16:19:47

Igen! Keményebb fellépést a képen látható kislányokkal szemben is!Akik esetleg már itt születtek és ennél fogva kötődnek ide, sőt annyi joguk van szülőföldjükhöz mint bármely mély magyarnak.
Szégyen ez a közfelfogás. Kertész Imre is megmondta, hogy a magyarok fel sem fogják miért buknak el.

"A magyarok szerint Magyarország nagyon vonzó bevándorlási célpont"
Idióták.

karcsibá | 2012. február 13. | 15:19:06

plüsskacsa
Látom a sok kérdőjeledet,hát figyelmedbe ajánlok egy nagyszerű könyvet:
Niall Ferguson:Civilizáció-A nyugat és a többiek
Ha elolvasnád,szerintem tisztábban látnál egy kicsit...

suchard | 2012. február 13. | 12:17:33

Az olyan kérdések, amelyek "zsidókról" meg "cigányokról" stb. mint olyanokról érdeklődnek, már magukban általánosítóak és előítéletekre adnak alapot. Főleg a "zsidó", amiről nem igazán tudni, hogy micsoda.
Természetes dolog, hogy az ember közösségekbe sorolódik, és az ismeretlenekkel, idegenekkel bizalmatlan. Ha pedig kérdésekben idegenekkel ijesztgetik, akkor még bizalmatlanabb.

Persze az előítéleteket is fel kell mérni, de jó irányba inkább az olyan típusú kérdések mutatnak, hogy pl. "elfogadnám-e munkatársnak"
A munkatárs ugyanis már azt jelenti, hogy az illető személy beilleszkedett.
Ha viszont a kérdés egy új családtagra mint olyanra vonatkozik, ez megintcsak általánosító, pl. az ember fia-lánya elvileg akárkivel hazaállíthat.

Ördög | 2012. február 13. | 11:37:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szamok Embere | 2012. február 13. | 11:27:00

"Ha láncfűrészt adsz az amazonasi indiánnak a kezébe, azonnal kiirtja maga körül az erdőt és eladja bagóért."

Ha egy magyar kezébe adsz láncfűrészt, akkor az udvarán levő összes fát kivágja, és lebetonozza, hogy tiszta legyen. Menj végig egy magyar falun.

Ördög | 2012. február 13. | 11:22:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szamok Embere | 2012. február 13. | 11:21:51

"Persze nyilván a klíma miatt jött létre Európában a legmagasabb rendű civilizáció..."

Igen. Civilizációk ott jöttek létre, ahol elviselhető mértékű erőfeszítéssel eredményt lehetett elérni. Ha meggebedsz az étel összeszedésével, nem lesz időd verset írni. Ha könnyen megtalálod, nem leszel motiválva.

Plüskacsa | 2012. február 13. | 11:19:36

Ördög | 2012. február 13. | 10:29:13
Az esöerdök pedig a földtekénk "tüdei".... nélkülük olyan klimaváltozás(pl. jóval kevesebb oxigen)következik be... hogy abba beledöglik a földkerekség lakosságának nagyrésze a börszinükre való tekintet nélkül.....

Szamok Embere | 2012. február 13. | 11:18:06

"Igen, sajnos megfigyelhető a "leintegrálódás". :-( Nem új dolog ez amúgy, Amerikában is létezik a "white trash" kifejezés - kb. ugyanez. "

Pontosabb az underclass kifejezés. Szegény vagy, nem tanulsz, mert nem azt láttad otthon. Azzal a "szaktudással", amivel az apád még munkahelyen dolgozott, te már csak közmunkás lehetsz. Isten hozott a szép új világban.

Plüskacsa | 2012. február 13. | 11:14:39

Ördög | 2012. február 13. | 10:54:01

Magasabbrendü civilizáció(csak egy példa: a számrendszerünk az araboktól (Észak-Afrika) származik!)?????????? Milyen paraméterek alapján méred fel az emberiséget? Amit az európaiak az évszázadok alatt hóditó háborúkkal, rablással, kolonializmussal összeharácsolt????
Milyen alapon gondolod hogy jogod van arra hogy az "európai civilizációt", természetromboló, agressziv indusztrializációt "magasabbrendünek" tartsad, mint más kulturákat amelyek a természettel egyensúlyban/tiszteletben szeretnének élni? Milyen "civilizáció" az amelyik más népeket leigáz, kirabol, háborúkba kényszerit, olyan életmódokra kényszerit, amit ök nem kivánnak. Megagakadályozza más népek lehetöség ahhoz hogy önként dönthessenek a jövöjükröl, fejlödésük irányairól? Gátolja és kizárja öket a nemzetek közösségeiböl?
Sok fehérember a legbutább, mert azt hiszi ö "felsöbbrendü"!

Ördög | 2012. február 13. | 10:54:01

Persze nyilván a klíma miatt jött létre Európában a legmagasabb rendű civilizáció...Szakadéknyi a különbség egy európai és egy afrikai ember intellektusa közt.A fehér ember szellemileg és erkölcsileg is felsőbbrendű,mint a n.éger.

Plüskacsa | 2012. február 13. | 10:41:11

Ördög | 2012. február 13. | 10:29:13
A tudomány mai állása szerint az emeriség ösei MIND sötétbörüek voltak (még a mai napig is megtalálható a fehérek génnjeiben is!).Az emberiség ösei a melegebb kontinensen éltek, feltehetöen a mai Afrika területein.Egyes csoportoknál a vándorlásaik, és több lehülési fázis alatt a klima befolyásai hatására lett a börük világosabb. Ezeknél az embereknél egyszerüen kevesebb pigment termelödött, amely a napfény ellen védi a bört.

Ördög | 2012. február 13. | 10:29:13

A világ lakosságának legfeljebb csak 15 százaléka fehér ember.És ez is folyamatosan csökken,nem nehéz rájönni hogy hosszabb távon a jelenlegi demográfiai és politikai állapotok között egyszerűen fel fog szívódni az "egyéb" népességben.A bálnákért meg az esőerdőért aggódnak sokan,pedig másért is lehetne.

Plüskacsa | 2012. február 13. | 10:16:00

Az európai országokban a jobboldali konzervativ politikusok álltal terjesztett idegenellenességet, rasszizmust-nacionalizmust, félelemkeltést, és idegenek elleni heccelést a magyarok is átvették. A helyi nagyfokú munkanélküliség, elszegényedés kitünö táptalaja ennek a degenerált ideológiának!

Érdekes módon arról nem szól a tanulmány, hogy mennyi magyar vándorolt ki...és milyen azok helyzete külhonban....a legtöbb magyar kivándorló
ugyanazokkal a negativ elöitéletekkel, és kezeléssel találja magát szemben, mint ahogy ök otthon Magyarországon azt a kevés bevándorlót kezelik.

A magyarokat sem szeretik külföldön, mert az tartják róluk hogy lopnak, bandába szervezödött kriminellek (autó, kerékpár, rézkábeltolvajok, örömlányok), lusták és lassan dolgoznak, vallási fanatikusak, feketézök és seftelök, nem tanulják meg a nyelvet ahol élnek, csak maguk között szeretnek lenni...persze ez sem igaz teljes egészében.... de ha külföldön felmérést végeznek ez jön ki eredményként a külföldön élö magyarokról (de más nemzetiségüekröl is ;-)!)
30 éve élek külföldön.

Cipollina | 2012. február 13. | 10:11:28

bozsós | 2012. február 13. | 08:02:09

Igen, sajnos megfigyelhető a "leintegrálódás". :-( Nem új dolog ez amúgy, Amerikában is létezik a "white trash" kifejezés - kb. ugyanez.
Van az a régi mondás, hogy "aki korpa közé keveredik..."

esperto | 2012. február 13. | 08:43:53

az a 29 % kész röhej, hát én ha zsidó lennék, akkor ide biztos nem akarnék jönni, és ennyi eszük van nekik is, úgyhogy ez ügyben nyugi... A kínai, arab, indiai már nagyobb eséllyel jöhet, ök mindenhol meg tudnak kapaszkodni, és ök tényleg nem is akarnak integrálódni, viszont egy idö után meg tudják magukat védeni gazdaságilag és fizikailag is, ez mind fontos különbség a zsidókkal szemben, akik viszont toleránsabb helyeket keresnek és ez azért - hozzánk képest - nem nehéz...

bozsós | 2012. február 13. | 08:02:09

"a romák aránya a népesség tíz százalékát sem éri el"

Szerintem nincs ellentmondás a romák kapcsán. Az lehet, hogy a magukat romáknak vallók csak a népesség 10%-a. (Ez a hivatalos statisztika.) De a romának tartott népesség meg 20%.
Anyósom falujában például nagyon régóta nincs már munkahely. És az eredeti paraszt népességből is többen rátértek a szerző-mozgó életmódra, romákkal házasodnak, barátkoznak stb. Mivel a társadalom legdinamikusabban növekvő közösségéről van szó, meg is éri hozzájuk idomulni. Ez egy érdekes lefelé történő asszimiláció.

HIRDETÉS
Az első magyar-kínai ált...
Az első magyar-kínai általános iskola tanévnyitója Újpalotán
Népszabadság - Szabó Bernadett

A szerzők kérdőíves és interjús módszerrel vizsgálták egyrészt a magyarok bevándorlókkal és kisebbségekkel kapcsolatos hozzáállását, másrészt a Budapesten élő bevándorlók beilleszkedésének lehetőségeit. A tavaly készült kutatásban háromezer embert kérdeztek meg, és harminc interjút készítettek bevándorlókkal az Európai Integrációs Alap támogatásával.

Kiderült, hogy a magyar lakosság jelentős része mind a kisebbségek, mind a bevándorlók arányát felülbecsüli. A válaszadók többsége a határon túli magyarok és a zsidók arányát tíz-tíz százalékosra, míg a romákét húszszázalékosra becsülte a magyar társadalomban. Az afrikai és arab bevándorlók arányát két százalék körülire, míg a kínaiakét csaknem hatszázalékosra becsülték. A valóságban az összes bevándorló együtt tesz ki két százalékot, míg a romák aránya a népesség tíz százalékát sem éri el.

A magyarok szerint Magyarország nagyon vonzó bevándorlási célpont. A válaszadók 58 százaléka számít arra, hogy a jövőben valamilyen népcsoport tagjai nagy számban telepednek le hazánkban. Közülük 52 százaléknyian kínaiak nagyszámú beköltözésére számítanak, 29 százalék zsidók, illetve izraeliek letelepedésére számít, 25 százalék arabok, 19 százalék afrikaiak, 11 százalék pedig szlovákok nagyarányú bevándorlását várja. A kutatók összevetették a várakozásokat a válaszadók pártpreferenciáival. E szerint az LMP szavazói leginkább kínai és szlovák, míg a jobbikosok zsidó, afrikai és arab bevándorlással számolnak.

HIRDETÉS

A kutatásban szintén résztvevő Political Capital munkatársai, Krekó Péter és Juhász Attila megvizsgálták, hogy a magyarok mennyire várnak el szigorú intézkedéseket a bevándorlókkal szemben. Azzal, hogy szigorítani kellene a bevándorlási szabályokon, a válaszadók 35 százaléka teljes mértékben egyetértett, további 46 százalék pedig inkább egyetértett. Mindössze ötszázaléknyian jelezték, hogy egyáltalán nem értenek egyet a szabályok szigorításával. A válaszadók 63 százaléka azt is támogatta, hogy a bevándorlókat szigorú megfigyelés alatt kellene tartani, 59 százaléknyian pedig azzal is egyetértettek, hogy létre kellene hozni egy olyan bűnügyi nyilvántartást, amelyben az elkövetők faji hovatartozását is nyilvántartják. Azzal, hogy a bevándorlók számának emelkedése növeli a terrorfenyegetést Magyarországon, a válaszadók 55 százaléka értett egyet valamilyen mértékben. A kutatás készítői emlékeztetnek arra, hogy az idegenrendészeti törvények 2010 végén elfogadott változtatása után Európa egyik legszigorúbb szabályozása a magyar.

– Az idegenellenesség körülbelül tíz éve stagnál a magyar társadalomban. Huszonöt és harminc százalék között ingadozik azok aránya, akik teljesen azonosulnak az intoleráns véleményekkel, így a bevándorlók kirekesztésével is – mondja Simonovits Bori, a kiadvány egyik szerkesztője.

Hogy miért él ilyen erős vágy a magyar társadalomban a bevándorlók megregulázására, azt a készítők elsősorban a bűnözéstől, másodsorban pedig a munkahely elvesztésétől való félelemmel magyarázzák. A társadalom többsége úgy érzi, hogy van valamilyen feszültség a bevándorlók és a magyarok között, 23 százalék jelentős, 62 százalék pedig kis feszültséget érez. Ennél nagyobb mértékben éreznek azonban feszültséget romák és nem romák, illetve gazdagok és szegények között. A feszültségérzet összefügg a bizalommal, pontosabban annak hiányával. Azok jeleztek nagy feszültséget a romákkal vagy a bevándorlókkal szemben, akikről kiderült, hogy nem igazán bíznak a rendőrségben, a jogrendszerben, az Országgyűlésben, a politikusokban és az emberekben általában.

Azt is vizsgálták – nem először Magyarországon –, hogy az egyes csoportok tagjait a megkérdezettek elfogadnák-e családtagnak, szomszédnak, kollégának. E tekintetben a romák megítélése a legrosszabb, őket a válaszadók majdnem fele semmilyen szerepben nem fogadná el. Őket az arabok követik, akiket 43 százalék utasít el minden szinten, majd a kínaiak, akiket 33 százalék. A válaszokat jelentősen befolyásolta az iskolai végzettség, legalábbis ha zsidókról, afrikaiakról, arabokról vagy kínaiakról volt szó. Az őket családtagnak, szomszédnak, kollégának elfogadók között kiemelkedő a felsőfokú végzettségűek aránya, míg a legellenségesebb kategóriában a legfeljebb nyolc általánost végzettek vannak legtöbben.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    30 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS