molnarcs | 2012. január 19. | 20:49:48
Zs. P. "Persze, hogy nem szerintem szerinted kérdés. Ellopták a költségvetésből, és magán megtakarításokra fordították, aztán a hiány következtében eladósodott az ország."
Ekkora ökör nem lehetsz! Szóval szerinted a munkád által megtermelt (és a munkáltaltó által fizetett) gyakorlatilag (nyugdíjas éveidre félretett) pénzed már eleve a költségvetést kellett volna illesse? Csakhogy a Fidesznek legyen igaza! Ennyire tövig nem lehet valakinek a nyelve Orbán fenekében! Volt egy adott összegű pénzed ami hála a kormány áldásos tevékenységének ma már nincs. 3000 milliárd el lett tapsolva gyakrolatilag semmire (nem, az államháztartási hiány NEM csökkent). És te tapsolsz nekik! Szégyelld magad, bár ahhoz is minimális intellektusra van szükség hogy valaki rájöjjön mekkora sületlenséget beszél.
Zs.P. | 2012. január 19. | 19:32:07
Terminátor | 2012. január 19. | 18:47:30
"Összeomlik a Fidesz kártyavár."
Ez látod, baj lenne de, hogy utána a második legnagyobb párt jönne, ami manapság ugye a Jobbik, az már egyenesen katasztrófa.
Terminátor | 2012. január 19. | 18:47:30
Összeomlik a Fidesz kártyavár.
Zs.P. | 2012. január 19. | 16:00:15
kundk | 2012. január 19. | 15:51:17
"ZsP: Az IMF-et megkötjük, ez már lezárult (pontosabban: most már mi mégis mindenképpen szeretnénk). "Csak" nem vesszük igénybe. Ahhoz, hogy megkössük minden feltételt teljesítenünk kell. Ezután akarjuk magunkat nagyon elszántan - előre tudottan és bevállaltan (!) drágábban a piacról finanszírozni. Nincs rá indok vagy érv. Illetve most elhangzott a miniszterelnök szájából, (majd leestem a fotelből) de nézd meg a sajtótájékoztatóját tényleg ezt mondta: A német szavazók érdekében. Mert azok szemébe is akar nézni."
Ha elfogadjuk, hogy már minden eldőlt, akkor talán. Gyurcsány is ezt tette vita nélkül, aztán tartunk ahol tartunk. De egyelőre még tárgyalások lesznek, amik eredménye nem adott. És, ha nem tudunk megfelelő feltételekkel megegyezni, akkor nem kötünk szerződést. Ez most nem a szoclib, most a saját érdekeinket védjük.
kundk | 2012. január 19. | 15:51:17
ZsP: Az IMF-et megkötjük, ez már lezárult (pontosabban: most már mi mégis mindenképpen szeretnénk). "Csak" nem vesszük igénybe. Ahhoz, hogy megkössük minden feltételt teljesítenünk kell. Ezután akarjuk magunkat nagyon elszántan - előre tudottan és bevállaltan (!) drágábban a piacról finanszírozni. Nincs rá indok vagy érv. Illetve most elhangzott a miniszterelnök szájából, (majd leestem a fotelből) de nézd meg a sajtótájékoztatóját tényleg ezt mondta: A német szavazók érdekében. Mert azok szemébe is akar nézni.
Zs.P. | 2012. január 19. | 15:28:57
kundk | 2012. január 19. | 14:49:55
"Zs. P.: Milyen függetlenségért? Miben nyilvánul meg? Mi a különbség? Tényleg mi? Nincs, nem maradt semmi különbség csak a súlyos veszteség. Mert a biztosító hálónak nevezett hitelkeret, és a lehívása között már tényleg nincs semmi. Kizárólag egy kiaszott hülye luftballon papagájoknak. Te lehetsz nagyvonalú, meg nagyképű a semmire, de vazze ne az ország milliárdjaival szórakozzatok már! Mit képzeltek? Kilóg a fenekünk a gatyából, akkor súlyos 100 és ezer milliárdok a nagy büdös lózungért szerintem megéri-e? Jól vagytok biztos?"
Miért? Az IMF igényeinek a teljesítése nem került semmibe? Emlékszel még 2007-re. Csehek, lengyelek, szlovákok még a románok is 6-7-8-10 százalékos gazdasági növekedést tudhattak a magukénak, hogyan alakult a mienk a külföldi követelmények alapján? 1,1 vagy talán 1,2 százalék? Ez nem fordítható pénzösszegekre? Ugyan már!
taliga | 2012. január 19. | 15:20:16
Postmaster | 2012. január 19. | 14:56:15
Egyetértek.
Hozzátenném, majd az összes kinnti, összeurópai megnyilvánulás tulajdonképpen mindenkinél "hazaüzenet", mert azért ezek az EP képviselők csak ott üldögélnek Strasbourgban, de a legfontosabb szempont a saját belpolitikájuk!
Postmaster | 2012. január 19. | 14:56:15
Orbán tegnapi szereplésében az volt a figyelemreméltó, milyen jól felismerte a lehetőségét, hogy odakintről hazaüzenjen. Láthattuk: ha akarja, el tudja kerülni a gőg látszatát. Annál lehangolóbb a kontraszt: a magyar parlament és a magyar újságírók nem jelentenek számára (itthon) ilyen kényszerítő erőt.
kundk | 2012. január 19. | 14:49:55
Zs. P.: Milyen függetlenségért? Miben nyilvánul meg? Mi a különbség? Tényleg mi? Nincs, nem maradt semmi különbség csak a súlyos veszteség. Mert a biztosító hálónak nevezett hitelkeret, és a lehívása között már tényleg nincs semmi. Kizárólag egy kiaszott hülye luftballon papagájoknak. Te lehetsz nagyvonalú, meg nagyképű a semmire, de vazze ne az ország milliárdjaival szórakozzatok már! Mit képzeltek? Kilóg a fenekünk a gatyából, akkor súlyos 100 és ezer milliárdok a nagy büdös lózungért szerintem megéri-e? Jól vagytok biztos?
kundk | 2012. január 19. | 14:40:01
DK: Mondtam, hogy ez nem vélemény kérdése. Ez a tény. Rablás volt. Ha ezer hülye és/vagy érdekelt kiabálja, hogy jogos volt akkor is rablás volt. Megszoktátok, hogy elég egy hatalmasat hazudni és minden rendben. Éjszaka kívántok jó reggelt, de attól még sötét van. Volt örökölhető megtakarításom, melyet törvény garantált, ukmukfukk elraboltátok. És most azt hazudjátok, hogy ez helyes volt és egyből fel is mentitek magatokat, azt hiszitek, hogy ezzel rendben? Nem. Loptatok, tolvaj rabló banda vagytok. Már bocs, hogy belevettelek, de nagyon úgy tűnik belsős vagy. Az hogy szándékosan tékozoljátok a nemzet pénzét, direkt drágábban finanszírozzátok az adósságot, mind tegnap megtudhattuk a német választók érdekében, az rendben van, mert Gabika ettől boldog? Ezt meg lehet majd úszni? Mert egyszer vége lesz, ezért majd néhánynak muszáj lesz ülni.
propatria | 2012. január 19. | 14:27:43
A francia tévének sajátos angolsággal nyilatkozott Győri Enikő, aki teljes hittel tett bizonyságot az új magyar alkotmány mellett. Kifejezetten alkotmányt mondott. Most akkor mink is van nekünk?
http://www.tv5.org/cms/chaine-francophone/info/Les-dossiers-de-la-redaction/Hongrie-constitution-janvier-2012/p-19829-Hongrie-Viktor-Orban-s-explique-a-Strasbourg.htm
morcospaplan | 2012. január 19. | 14:16:52
A tegnapi vita fénypontja, magasan ívelő üstököse, mindenki kedvence, a nők bálványa, a táncparkett ördöge a 4 igazi és 7 hamis kopogtatócédulát sikeresen összegyűjtő Bokros Lajos volt. Szép tiszta beszédével magával ragadott mindenkit... Bravó Mindenki Lajosa!
kovy | 2012. január 19. | 14:05:01
kálmán.pataki | 2012. január 19. | 14:00:07
Tabajdi reménysugár a baloldalon!
Nyugtával dicsérjük a napot!
Még sok időnek el kell telnie ahhoz, hogy bizonyítsa, ez komoly volt részéről, nem csak alakoskodás.
Dakota King | 2012. január 19. | 14:01:28
kundk | 2012. január 19. | 12:25:54
Nem lopták el. A "magáncélú" "megtakarítást" az állam biztosította a "tagoknak". Ez volt a lopás, jól tették, hogy megszüntették. Liberális pofátlanság volt ez is a köbön...
kálmán.pataki | 2012. január 19. | 14:00:07
A tegnapi Strassburgban lefolytatott vita két dologról győzött meg:
1.Ezzel a felállással és ezzel az Eu-s parlamenttel Európa hamarosan a sírba kerül.Sajnos az európai országvezetők egy része sem lát távlatokba,a németek óvatossága és elzárkózása a vezetés átvételétől egyenesen bosszantó:félnek a saját árnyékuktól is!!!
2.Orbán és a mai magyar kormány minőségileg összehasonlíthatatlanul jobb az európai átlagnál.Ha azt is beszámítom,hogy a háttérben és a leendő vezetők között olyan nagyszerű fiatalok vannak,mint a felszólaló Gyürk,nem félek.A baloldalon Bokros és Göncz bizonyította,miért jutott 2002-2010 között oly mélyre az ország.Tabajdi reménysugár a baloldalon!
kovy | 2012. január 19. | 13:48:28
Kedves Zalán Eszter!
,Már tud valamit? Már szervezkednek a szoclibek egy újabb támadásra hazánk ellen? Nem voltak elegek a pofonok? Miért nem teccen arról is írni, hogy alakul a széles külföldi összefogás hazánk mellett a szoclib ármánykodás ellen? Vagy akkor amikor erről szó volt kiment pisilni és nem hallotta?
VB1990 | 2012. január 19. | 13:46:46
taliga | 2012. január 19. | 13:00:23
Akkor sorold fel ,hogy mi maradt meg benne !
Zs.P. | 2012. január 19. | 13:18:18
megvilágosodás | 2012. január 19. | 09:44:58
"éppen az a gond, hogy kizárólag a senkiknek van joga új alkotmányt kreálni"
Mindenkit meghívtak, csak el kellett volna menni.
bizinol | 2012. január 19. | 13:16:42
Virág elvtárs s.k. | 2012. január 19. | 08:13:55
"-....ez csak az első menet volt....de a kihívóra máris rászámoltak....."
Remek húzás volt Orbántól, hogy kiment és "idegenben" szembesítette az ordibálókat rágalmaik tarthatatlanságával.
Ez annyira meglepte a cuclib gyülekezetet, hogy teljesen megroggyantak, láthatóan a papírból olvasott és eldadogott (ld. bokros) tollbamondásokon kívül többre nem futotta nekik.
Zs.P. | 2012. január 19. | 13:04:28
kundk | 2012. január 19. | 12:04:50
"És volt egy zavarba ejtő baki vagy elszólás: Azt magyarázta, hogy a német választók, a német adófizetők érdekeit szem előtt tartva, mi akár drágábban is finanszírozzuk magunkat piacról, nem kell az olcsó Eu pénz. Ez fájt és enyhén szólva meglepett."
Miért? Szerinted koldulnunk kell? Vagy a függetlenségünket adni cserébe egy-két százalékkal alacsonyabb kamatért?
taliga | 2012. január 19. | 13:00:23
VB1990 | 2012. január 19. | 12:41:52
Nem gondolom, hogy az 1949-es szocialista Alkotmányból az 1990-es hatalomváltás után csak a "Budapest és az évszám" maradt volna benn az áiírtban...!
Zs.P. | 2012. január 19. | 12:57:58
kundk | 2012. január 19. | 12:25:54
"Zs.P.:Azért álljon meg a vándor! Ellopták. Ez nem szerintem szerinted kérdés. Voltak magáncélú megtakarítások, melyeket eltulajdonítottak és azóta véglegesen eltüntettek. Ez lopás volt, vagyis inkább rablás, mert nem mutyiban, hanem napvilágnál nyíltan történt. Nem az övék volt, mégis úgy kezelték."
Persze, hogy nem szerintem szerinted kérdés. Ellopták a költségvetésből, és magán megtakarításokra fordították, aztán a hiány következtében eladósodott az ország.
"A visszamenőleges törvényekre vonatkozó érved is totál baromság. Szerinted ezzel mondtál valamit? Akkor kezdhetjük építeni a gázkamrákat, mert más európai országban volt rá példa. Szerényebben, sokkal szerényebben."
Igen. Szerintem mondtam. Jogosulatlanul kifizetett végkielégítéseket szereznek vissza vele. Talán nézze el a társadalom, hogy azok a vezetők, akik eladósították, és tönkretették a rájuk bízott vállalatokat, büntetlenül futhassanak egy csomó, mások által lekoplalt pénzzel?
1968 | 2012. január 19. | 12:43:29
Orbán tigrisként indult Brüsselbe, de papucsként érkezett..., úgy is tűnt a felszólalása, pénz beszél...
VB1990 | 2012. január 19. | 12:41:52
taliga | 2012. január 19. | 11:53:49
Azzal remélem tisztában vagy,hogy abból az alkotmányból csak a Budapest illetve az évszám maradt meg ?
Gorekaqm | 2012. január 19. | 12:40:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kundk | 2012. január 19. | 12:25:54
Zs.P.:Azért álljon meg a vándor! Ellopták. Ez nem szerintem szerinted kérdés. Voltak magáncélú megtakarítások, melyeket eltulajdonítottak és azóta véglegesen eltüntettek. Ez lopás volt, vagyis inkább rablás, mert nem mutyiban, hanem napvilágnál nyíltan történt. Nem az övék volt, mégis úgy kezelték.
A visszamenőleges törvényekre vonatkozó érved is totál baromság. Szerinted ezzel mondtál valamit? Akkor kezdhetjük építeni a gázkamrákat, mert más európai országban volt rá példa. Szerényebben, sokkal szerényebben.
Zs.P. | 2012. január 19. | 12:21:40
harunalrasid | 2012. január 19. | 07:26:19
"cohn-benditnek van igaza: ha orbán a sztálini alkotmánnyal érvel, hogy a bánarba vehettek fel egy ilyen alkotmánnyal bárkit is az unióba?
orbán nem csak hogy csúsztat, de ráadásul még logikátlan is."
Ahogy Cohn Bendit is - a nevét, a magyar nyelv írott formájában nagy betűvel kezdjük - aki egyszer diktatúráról beszél, máskor meg arról, hogy az Alkotmánybíróság elmeszelt egy csomó törvényt.
kundk | 2012. január 19. | 12:18:49
Az is kitűnt, hogy a miniszterelnök tényleg azt hiszi, hogy az alkotmányozással valami komolyat tett az asztalra. Ez nyilván nem egy komment keretei között megvitatható, és inkább majd a történelem ítél felőle. Az alkotmányozás menete mindenképpen szánalmasra sikeredett, ez vitathatatlan. A melldöngetés is fájdalmas volt, a "sikerek" emlegetése a szakadék szélén. Orbán ezúttal, és minden bizonnyal utoljára saját frakciójától bizalmat kapott, reméljük, hogy élni fog vele,de nem próbál meg ismételten visszaélni mert ez volt az utolsó dobása, (ha nem az utolsó utáni).
Rossz volt látni a kritikusok érveket alig felsorakoztató handabandázását, a tartalmatlan túlfűtött kiabálást, a tájékozatlanságot, a felkészületlenséget, mindez elég kiábrándító volt.
Zs.P. | 2012. január 19. | 12:16:23
ysn37 | 2012. január 19. | 07:06:06
"Az u.n. baloladi felszólalók pedig csak hablatyoltak. Senkinek nem jutott eszébe, hogy Orbánék például elloptak 3000 mrd magánnyugdíjat, hogy visszamenöleges törvényeket alkottak"
Talán azért nem, mert nem lopták el, hanem visszatették a költségvetésbe, ahová eredetileg is kellett volna mennie. És csökkentették vele az államadósságot, aminek jó része pont ezeknek a pénztáraknak volt köszönhető.
Visszamenőleg érvényes törvényeket meg más európai országokban is hoztak már, sőt korábban nálunk is, pont a szocik. Persze megértem, hogy aggódsz Szalainé Szilágyi Eleonóra jövőjéért.
kundk | 2012. január 19. | 12:07:00
Folyt.
A nagy kérdés persze az, hogy az otthon melegében ez a győzelem, mert a várakozásokhoz képest mindenképpen az volt, mennyire teszi magabiztossá, elbizakodottá az erre nagyon is hajlamos Orbánt, mennyire lesz újból pökhendi, és mennyire fordít esetleg megint politikáján. A másik nagy kérdés, hogy a partnerek a mostani pálfordulást mennyire ítélik hitelesnek?
Hori | 2012. január 19. | 12:05:44
Mit csinál megint a mi baloldalunk? Arrogánsan nagyképűen, és kommunikálhatatlanul támad , így 21.-re sikeresen "megszervezték" a viszontválaszt, amin ne legyen kétségünk sokan leszenek. BRAVÓ!
kundk | 2012. január 19. | 12:04:50
Orbán a fehér zászló lengetésével,és azzal, hogy a sajtótájékoztatón hitet tett a saját és pártja Eu elkötelezettsége mellett, az elmúlt közel 2 év csúcsteljesítményét nyújtotta. Nyilván felmerül, hogy akkor az eddigiekre ugyan mi szükség volt, vagy ez a mostani csak egy taktikai visszavonulás, meglátjuk, de legalább lehet reménykedni. Emellett a beszéde persze tömérdek és kapitális hazugsággal volt tele, nem meglepő módon.
A láthatóan megkönnyebbült és néhány oldott mondatot is elmondó miniszterelnök sajtótájékoztatóján azért volt néhány elgondolkodtató elem. Egyből elkezdte az egyik pontot visszaalkudni, ez csak jellemző, de az már kicsit rémisztő volt, hogy konzekvensen egyes szám első személyben beszélt a kormányáról, sőt az országról is. "Vittem már kormányt..., átadtam az országot, stb.. A Charles de Gaulle, mint politikusi példakép, megint lehetett őszinte, de korántsem örömteli. És volt egy zavarba ejtő baki vagy elszólás: Azt magyarázta, hogy a német választók, a német adófizetők érdekeit szem előtt tartva, mi akár drágábban is finanszírozzuk magunkat piacról, nem kell az olcsó Eu pénz. Ez fájt és enyhén szólva meglepett.
A nagy kérdés persze az, hogy az otthon melegében ez a győzelem, mert a várakozásokhoz képest mindenképpen az volt, mennyire teszi magabiztossá, elbizakodottá az erre nagyon is hajlamos Orbánt, mennyire lesz újból pökhendi, és mennyire fordít esetleg megint politikáján. A másik nagy kérdés, hogy a partnerek a mostani pálfordulást mennyire ít
morcospaplan | 2012. január 19. | 11:58:42
Azért valami homokszem mégis került a pocskondiázás fogaskerék rendszerébe, hogy a NOL csak ezt az írást hozta össze a tegnapi eseményről.
taliga | 2012. január 19. | 11:53:49
VB1990 | 2012. január 19. | 11:29:58
z 1990-es hatalomváltás után nem írt egyetlen kormány sem ÚJ Alkotmány, hanem csak egy sebtiben összedobott toldozás-foldozás volt.
Ezekkel a szépségtapaszokkal engedtek be minket az EU-ba.
Ideje volt végre valóban egy újat írni, ami új az első szótól az utolsóig!
Az a bazárimajom Cohn-Bendit pedig kínjában próbálta elsütni ezt a cinikus humorizálást... Nem jött be neki...!
Fitsch | 2012. január 19. | 11:31:52
Konrád, Kenedi ott volt az EU Parlament ülésén: libsi hangon Guy Verhofstadt szólaltatta meg. Érvrendszere ugyanis a "levelükből" való idézés volt. Azután -egy zöld(séges)képviselőnél- Schiff, Fischer hanja volt az értelem.
Szánalmas volt nézni is ezt a sok felkészületlen, buta, munkájához nem értő parlamenti bohócot.
De legalább érthetővé vált, miért is tart Európa a megsemmisülés felé.
Persze ilyen javadalmazásért ez a faj azt mondaj, amit amerika hangja csak akar...
http://www.europarl.europa.eu/parliament/expert/staticDisplay.do?language=HU&id=39&pageRank=1
3 lap...
Cak össze kell adni...
VB1990 | 2012. január 19. | 11:29:58
taliga | 2012. január 19. | 11:04:47
"de végül is marhaságot beszélt."
Talicska miről beszélt marhaságot? Arról,hogy ha tényleg "sztálinista alkotmány" lett volna akkor fel sem vettek volna minket az EU-ba vagy hogy ha felvettek minket akkor ez hogyan lehetséges ez.
Raszputyinka | 2012. január 19. | 11:29:28
Nem várhatjuk senkitől,hogy elzavarja ezt az ámokfutót helyettünk.Amig a magyaroknak jó ez a barom,addig élvezzük.Hol vannak az utcai tüntetések?Hol van az elégedetlen magyar tömeg?Erre joggal mondhatja ez az őrült:nézzék meg,mindenki meg van elégedve velünk,ezért kívülről senkinek sincs joga belepofázni a politikánkba.És igaza van?Igen!Ezt érdemeljük!
taliga | 2012. január 19. | 11:04:47
Legalább a Kenedit, vagy Konrád Györgyöt beültették volna tolmácsok helyett, majd azok megmondták volna az európai képviselőknek, mit kell mondani "frappánsan", mint a témák ismerői...
Így csak makogott mindegyik, a Cohn-Bendit próbálkozott nagyon cinikusan humorizálni, de végül is marhaságot beszélt.
(Még jó, hogy szóltak neki, amit a magyar újságírónak mondott, ti. csak az alkotmánybírák nyugdíjidejét vitték le 62. évre, hogy ez egy hülyeség, ilyenről szó nincs!)
zollee56 | 2012. január 19. | 11:03:37
morcospaplan! Valóban lehetnek "pojácák" az EU-ban. Tegnap azonban volt ott egy újabb is.
Ohhhó | 2012. január 19. | 10:52:02
Furfangos Viktor ravaszul bekormányoztatja magát abba a helyzetbe, hogy a gonosz, baloldal által félrevezetett Unió erőből kényszeríti őt bele az eddig ki sem mondható megszorításokba. Ha ez működik legalább a híveinél, akkor megóvhatja magát az önkény-ámokfutása következményeitől, és okolható a hazai baloldal mindenért. :o)
Dakota King | 2012. január 19. | 10:49:16
morcospaplan | 2012. január 19. | 10:09:30
Már tegnap is leírtam, hogy ez igazából Európa szemete. Mindenki ide pakolja azokat a politikusait, akiktől meg akar szabadulni.
Én igazából bezárnám az EP-t, mert csak egy újabb fölösleges törésvonallal teszi "gazdagabbá" az EU amúgy is működésképtelen mechanizmusát. Visszatérnék az 1979 előtti állapothoz.
morcospaplan | 2012. január 19. | 10:09:30
Azért az látható, hogy ez az EU parlament igencsak trágyaszagú gyülekezet, mindenféle csörgősipka nélküli bohóccal.
De hát bizonyára sokaknak tetszenek ezek a képviselők, frakcióvezetők, netán a példaképük, zsinórmértékük, esetleg még ájultan hallgatják is ezeket a habzó szájú pojácákat, és azt hiszik, hogy ők az igazság nagy tudorai, a demokrácia, az egyenlő bánásmód és az elfogadás nagymesterei.
prolinyugger | 2012. január 19. | 09:56:39
Egyet lehet érteni taligával!
Szájer, D für,és társai hiányát észre vette valaki?
bajor | 2012. január 19. | 09:52:04
megvilágosodás akkor válaszd a senkit 3 év múlva.
hawaiszigetek | 2012. január 19. | 09:48:32
Csak az első menet volt, hazugságokkal jól megspékelve! >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Nem baj, a lényeg, a legújabb közvélemény kutatási eredmény: 58:13 a FIDESZ javára! Csak így tovább!
Január 21 békemenet délután 16 órakor, a hazugságok ellen!
megvilágosodás | 2012. január 19. | 09:44:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
megvilágosodás | 2012. január 19. | 09:43:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bajor | 2012. január 19. | 09:36:39
Az előttem kommentelőktől kérdezném, akik úgy vélik, hogy Cohn-Benditnek igaza van. Önök szerint ma Magyarországon senkinek nincs joga a magyar Alkotmányt újra fogalmazni, mert a régi tökéletesen megfelelt az EU-nak?
taliga | 2012. január 19. | 09:23:33
Erősen érződik, hogy az Európa Parlamentbe olyan politikusokat küldenek, akiknek az otthoni hiánya nem tűnik fel (remélem finoman fogalmaztam)...!
Nem tudtak érvelni, a kifogások (már tudtuk előre) felszínesek inkább a különböző pártpolitikai motivációk mozgatták.
A liberálisok és szocialisták "informátorai" (Konrád, Kennedi) hozták a szokásos formájukat.
Az az igazság, hogy a magyar parlamentben sokkal élesebb, frissebb és retorikai szempontból élvezetesebb vitákat hall az ember.
Végül is Orbánnak nem volt kivel és mivel vitatkoznia, mert sem a felszólalók, sem a témák nem adtak erre halvány okot sem!!!
Bevallom, nehezebb "tetemre hívásra" számítottam (lehet, hogy ezt már tudta előre a kormány???)...
Bandi16 | 2012. január 19. | 09:18:27
Nekem az volt a véleményem, hogy a képviselők nem nagyon zavartatták magukat a tényektől. Mindenki azt mondta, amit a széke kívánt. Azt gondoltam, hogy a több milliós fizetéssel és aparátussal rendelkező képviselők, legalább minimálisan felkészülnek. Úgy látszik tévedtem.
Ezért kár őket fenntartani...
Ez mindegyik oldalra vonatkozik. Cohn-Bedit pedig egy kiégett bohóc, másra nem alkalmas.
fpetya | 2012. január 19. | 09:11:50
Csak a tisztánlátás kedvéért: bár néhány EP hozzászóló tényleg nem volt elég tárgyszerű, a dolgok lényegét mégsem szabad szem elől téveszteni, t.i. a demokrácia olyan tudatos és hosszútávra szóló leépítéséről van szó Orbánék részéről, ami mellett nem lehet és nem szabad elmenni. Lehet itt szívózni, hogy konkrétan mi a bajuk, hogy idézzenek paragrafust, de úgy őszintén: pl. a nyugdíjazás ürügyén a helycsinálás egy párthű bírói karnak a független igazságszolgáltatás végét jelenti, vagy: a Költségvetési Tanács összetételének Orbán-függővé tétele és jogai közé a Parlament feloszlatásának ügye szintén elsősorban a FIDESz utáni kormányok mozgásterének aláaknázása, pedig § szinten nem támadhatóak. Ne nézze már Orbán egészen hülyének az EP képviselőket, az ET tagjait, szakértőit. Ha nincs is példa ma az EU-n belül ehhez hasonló hatalomkoncentrációra, ők is olvasnak újságot a belorusz, orosz, venezuelai viszonyokról, arról, hogy a hatalomba jutott diktátorok hogyan próbálják hatalmukat térben és időben kiterjeszteni, bebetonozni.
Az ET hibája Orbánnak konkrét feltételeket szabni, pár kirívóan demokráciaellenes törvény korrekciójához, eltörléséhez kötni a kötelezettségszegési eljárás megszüntetését és az IMF készenléti hitel felvételét, mert ezzel azt sugallják, hogy ezeken kívül rend van, pedig - ahogyan arra több EP képviselő is rámutatott - Orbán törekvéseivel van baj, mert az egész törvényszemét halom a korlátlan hatalom megszerzése és bebetonozása irányába mutat, ez a lényeg.
zollee56 | 2012. január 19. | 08:45:20
Kérdés: Kiről írt irodalmi Nobel díjas francia író "Üvegfal mögött" címmel kulcs regényt? Válasz: Nem Orbán Viktorról. Majd, ha Kertész Imre róla fog írni következő bestsellerében, akkor alázattal fogadja, és NE FIKÁZZA!
Remélem Robert Merle még nem forog a sírjában. Azonban a tegnapi Besenyő NTK felszólalás PP-OV-t minősítette és nem Dr. Daniel Cohn-Bendit-et.
Szóval az idő szalad: a karaván halad...(csak az a púp ne lenne...).
elsore | 2012. január 19. | 08:35:13
Ja és most lehet itthon úgy átírni a kifogásolt törvényeket, lehetőleg úgy, hogy senki se vegye észre. Talán éjjel. És láttam én már olyant, hogy a javítás "elsore" nem is sikerült...
elsore | 2012. január 19. | 08:29:44
Naszóval, mielőtt a jobberek azt hinnék, hogy sárkányölő Orbán Viktor ledöfte nyelvével a gonosz, patás EU-t és ezáltal minden jobber megtanult éjjel magától repülni, néhány dologra felhívnám a figyelmet, mielőtt kinyitnák az ablakot és szárnyra kelnének a negyedik emeletről:
1. Miniszterelnökünk tételesen elfogadott minden észrevételt, egyébként helyesen, már ami a saját hatalmának megtartását is illeti. Lásd még a forint árfolyamát.
2. Az EU a vitában - finoman szólva is - nem erőltette meg magát, mert mindenki tudja, hogy nem a vitán múlnak a dolgok.
3. Amit a miniszterelnök a vitában elmondott, abban tételesen jó néhány definit hazugság volt, de az ellenfelek még arra sem vették a fáradságot, hogy foglalkozzanak vele; kívánságra elővezetem.
4. További észrevételek várhatók úgy az EU, mint az IMF részéről, beleértve más törvényeket, az alkotmányt és az adórendszert is.
Na, MOST lehet örülni. De szerintem nemigen van minek. És a repüléstől is óva intenék mindenkit.
gol2 | 2012. január 19. | 08:25:02
Én csak a végét láttam, és nekem a választók kétharmadát és "ideológiát" emlegetve hablatyoló néppárti felszólalók tűntek fel, no meg a szélsőjobboldali lengyel támogató. Persze szomorú, hogy egy magyarnak sem jutott eszébe elmondani nekik, hogy az a kétharmad valójában csak egyharmad volt.
Morvai Krisztinát nem értem, ha ennyire lesújtó véleménye van az EP képviselőkről, akkor miért égeti magát azzal, hogy ő is az, miért nem jön inkább haza EU zászlót égetni.
ysn37 | 2012. január 19. | 08:18:58
Wazull | 2012. január 19. | 07:36:43
tabajdi csabanak gratulalok az ujonnan szerzett fidesz-frakcio tagsagahoz!
Igaza van, uram. Nem akartam hinni afüleimnek, hogy egy Tabajdi egy ilyen szinvonalú hozzászólást tudott tartani.
Egyébként, biztonság okából németre kapcsoltam az adást, mert nem akartam még véletlenül sem megkozkáztatni, hogy a hozzászólások magyar fordítása esetleg nem jó. Csalódtam. Soha ennyi dadogást nem hallottam, mint amikor az angol hozzászólásokat németül adták vissza. Szörnyü volt!
zollee56 | 2012. január 19. | 08:13:57
Hölgyeim és Uraim! Hofi szerint: a hordó nem áll meg! Lehet fanyalogni:
"mosztan deniell kon-benditke jót cót, vágy ném is?
EGY BIZTOS: Ha most leszállnak Besenyő NTK Pista bácsi (Nagy Tudású Kormányunk) f&sz&ról, kezdhetjük az egészet elölről. Javaslom a további nyomást. Véleményem (mert láttam a "hisztérikus" kibuggyanó röhögési kényszert Puszta-Putyinnak aposztrofált MO-s ME-ünk szája sarkában) csak így tovább EU! Éljen az EU!
Virág elvtárs s.k. | 2012. január 19. | 08:13:55
-....ez csak az első menet volt....de a kihívóra máris rászámoltak.....
taliga | 2012. január 19. | 07:58:07
Akik végig tudta kísérni az ülést, a beszédeket, a reagálásokat, azoknak teljesen világossá vált, hogy igazán megalapozott érve nem volt egyetlen, korábban kígyót-békát az országra kiabálóknak!
Cohn-Bendit felmondta a számára (már másoknak is időként tarthatatlan stílusú) kötelező hablatyolását.
Most bizonyára nagy a tanácstalanság a baloldali-liberális táborban, mert sem "felmosás, sem beledöngölés" nem volt az EP részéről, amire itt a NOL-on is a szokásos ellendrukkerek számítottak és már előre dörzsölték a tenyerüket...!
Jó és európai értékeket képvisel az új Alkotmány, külső kényszer hatására és a szükséges IMF hitel miatt változtatni kell a jegybank-törvényen.
Abba pedig, hogy hány év egy tagországban a nyugdíjkorhatár, a világon senkinek kívülről nincs beleszólása!!
Wazull | 2012. január 19. | 07:42:56
"temérdek | 2012. január 19. | 07:30:23
Én is néztem a közvetítést, és azt érzem, hogy Európa bukása elkerülhetetlen. Ezeknek az embereknek semmi közük a valósághoz, nagyon messze állnak a választóiktól."
az eleg szomoru hir nekunk, mert evente nem fogunk kapni 1000 milliard forintot toluk fejlesztesekre, es ha orbanek megint eltapsoljak a penzt, akkor nem kapunk majd toluk hiteleket.
"A liberálsok és a zöldek vezetői nagy színházi előadást tartottak, de nekem inkább csak pojácáknak tűntek, és így ellenkező hatást értek el. Egy szavukat sem hiszem el. A "kereszténység" meg "család" szavaktól úgy féltek, mint ördög a szentelt víztől."
eleg erdekes szemuveged van, hogy csak a szocik meg a libsik neznek ki pojacanak. A szabadsagharcost jatszo orban meg minek nez ki? Dozsa Gyorgynek?
Apropo, ha megy meg eleteben az EP-be, akkor adjanak mar ra egy tisztesseges meretu oltonyt, mert ezt kihizta mar evek ota. Gyakorlatilag egy totyakos pingvint probalt meg imitalni benne...
puli | 2012. január 19. | 07:42:52
Igen a hazai parlament működése után , ami itt történt az valóban felüdülés volt !!
Mivel tagok vagyunk mi is ,-meg kell felelni a követelményeknek .
A hazudozás , a csúsztatások itt nem jönnek be ,-mivel itt nincs a birka 2/3 csapat .
86% az elégedetlen királykája despotikus rendszerével !
Mi főztük meg , nekünk is kell megenni !
Wazull | 2012. január 19. | 07:37:45
"Joseph Daul néppárti frakcióvezető megvédte a pártcsaládhoz tartozó kormányt. Szerinte a kabinet „elsöprő sikereket ért el"
igen, elsoporte az orszag hitelesseget es vagyonat.
Wazull | 2012. január 19. | 07:36:43
tabajdi csabanak gratulalok az ujonnan szerzett fidesz-frakcio tagsagahoz!
temérdek | 2012. január 19. | 07:30:23
Én is néztem a közvetítést, és azt érzem, hogy Európa bukása elkerülhetetlen. Ezeknek az embereknek semmi közük a valósághoz, nagyon messze állnak a választóiktól.
A liberálsok és a zöldek vezetői nagy színházi előadást tartottak, de nekem inkább csak pojácáknak tűntek, és így ellenkező hatást értek el. Egy szavukat sem hiszem el. A "kereszténység" meg "család" szavaktól úgy féltek, mint ördög a szentelt víztől.
Orbán helyében én biztosan kiosztottam volna előre egy kis füzetet minden képviselőnek a vitatott törvények vitatott szakaszairól, hogy legalább az alapvető tényekkel legyenek tisztában.
harunalrasid | 2012. január 19. | 07:26:19
ysn37 | 2012. január 19. | 07:06:06
ez nem az ep hibája, hanem orbán szokásos terelésének az eredménye.jegybank, bírói korhatár stb, ez mind csak kamu. a valódi gondok a demokráciával vannak, arról pedig nem szívesen beszélnek strasbourgban.
cohn-benditnek van igaza: ha orbán a sztálini alkotmánnyal érvel, hogy a bánarba vehettek fel egy ilyen alkotmánnyal bárkit is az unióba?
orbán nem csak hogy csúsztat, de ráadásul még logikátlan is.
ysn37 | 2012. január 19. | 07:06:06
Tegnap délután egészen este hatig az EP TV direktadását néztem, és mondhatom, megcsömörlöttem tőle. Eddig az utóbbi másfél év politikája után azt mondtam, szégyellem magam, hogy magyar vagyok. Tegnap este azt véltem, szégyelleni kellene magamat, hogy európai vagyok. Az EVP csoport összes felszólalója, gyakorlatilag minden második, mintha egy másik féltekén élne. Az u.n. baloladi felszólalók pedig csak hablatyoltak. Senkinek nem jutott eszébe, hogy Orbánék például elloptak 3000 mrd magánnyugdíjat, hogy visszamenöleges törvényeket alkottak, hogy mekkora háborút folytattak az az AB ellen, stb. Siralmas!
|