belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

'Ha Bajnai megkérdezné, hogy visszatérjen-e, óvatos lennék'

Fura volna, ha Bajnai Gordonnak nem lenne helye az ellenzéki összefogásban – ezt nyilatkozta lapunknak Szigetvári Viktor, az MSZP egykori kampányigazgatója. A kommunikációs szakértő, aki dolgozott Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon közvetlen munkatársaként is, jelenleg saját cége mellett Bajnai közpolitikai alapítványának egyik kurátora.

Szalay Tamás Lajos| Népszabadság| 2012. január 11. |27 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

nevezo | 2012. január 11. | 18:34:44

Szerintem mindenképpen változás kell! Új arcok,hiteles,az ország érdekeit szolgáló személyek.Kalandorpolitikára nincs szükség.

Zsolt73 | 2012. január 11. | 16:56:02

Bajnai inkább menjen vissza a libákhoz Gyurcsány meg a villájába Orbán meg az akadémiájára aztán focizzon !!! De vigyék magukkal el mindannyian a sleppjüket is a francba !!!

torkosborzalom | 2012. január 11. | 16:27:35

errol a sracrol mindig az orrturos videoja jut eszembe (amikor falatozta) kellemetlen

jeromos | 2012. január 11. | 14:59:15

Persze. Orbán meg szkafanderben száguld a döglött dakota lovon az EU és a fél világ ellen!!!

űrhajós | 2012. január 11. | 14:31:11

Szerintem a cikk lényege nem az amit Orbánról mond. hanem amit mesterháziról. Kb azt mondja hogy vele nem lehet nyerni. És ezt egy volt MEH kabinetfönök mondja! A Király (Attila) meztelen!!

jeromos | 2012. január 11. | 13:58:30

Abból választunk, akikből lehet. Az elmúlt hetek egyre nagyobb tiltakozó hullámai nem azt mutatják, hogy a zorbánmaffia maradjon. Normális ember, ha számbaveszi, hogy mit pusztított orbán a jogállam normáin, hogy szegte meg sorban a választási ígéreteit, hogy hazudik azóta is folyamatosan, hogy teszi tönkre a vállakozásokat és a befektetéseket, hogy vélekedik róla mostmár leplezetlen maró gúnnyal a külföld is, akkor nem acsarkodik a változás ellen. Márpedig változás nélkül ez az ország visszasüllyed az Etelközbe. Bajnairól csak annyit mondani, hogy a "libás", az csak sötét infantilizmust jelent. Pedig csak egy kicsi érdeklődéssel elég lenne elolvasni a lgújabb cikkét, ami józan észérvekkel sorolja fel, hogy mi romlott el ebben az országban, és mi az, amit minél hamarabb tenni kellene. És teszi ezt közgazdászként, nem pedig habzó szájú dakota néptribun jövendőmondóként.

Balango | 2012. január 11. | 13:46:52

Na szóval: ha Orbán bukása után újra ezek az arcok tűnnek fel a láthatáron, akkor inkább mégis maradjon a FIDESZ.
Nem hiszem el, hogy mindig csak ezek közül kell választanunk.

Ференц Дьюрчань | 2012. január 11. | 13:41:34

Errol ennyit:

http://www.youtube.com/watch?v=crBkDasigZY

casio | 2012. január 11. | 13:32:40

hidra | 2012. január 11. | 13:23:18

Na, befutott az fidesz értelmiség is.

jeromos | 2012. január 11. | 13:19:36

Néhány, jó pár strófával lemaradt tapsonc még mindig azt hiszi, hogy az az igazi önállóság és "szabadságharc", ha nem kell az IMF 3-4%-os hitele, hanem majd a 10%-os kamatfelárú államkötvényeket próbáljuk rásózni a piaci szereplőkre. Nos, ez már nem megy. Bóvliország kötvényeit csak a legnagyobb kalandorok veszik hébe-hóba, de ők se tudják, hogy bóvliország miből fizet nekik annyi pénzt vissza. Ha lesz miből, az csak az éhenhalás veszélye mellett sikerül az agyonadóztatott milliók kárára.

weiner | 2012. január 11. | 13:18:01

jeromos! Azt hiszem, nem értett meg. Bajnak okosan kivárt (GYF-vel ellentétben), jókor szólalt meg, értékelhető a mondandója. Nekem a mentorral van bajom, aki láthatólag nem szuverén módon, hanem a mentoráltjai szemszögéből értékeli a helyzetet. Üzleti szempontból (megrendelők) ezt megértem, de ha már szól, érdemes lenne érinteni alternatívákat is. Kiindúlva a változások dinamikájából, abból az egyébként helyes meglátásból, hogy Orbán hatalmas politikai árat fog fizetni (szépen szólva) akár lesz megállapodás, akár nem. Az események várhatóan felgyorsulnak és Orbán helyzete néhány hónap alatt tarthatatlanná válhat. Ez nem csak a megállapodás viszonylatában, hanem a belső divergencia, káosz viszonylatában is valószínűsíthető. Akkor mi lesz? Ha már tanácsadó szerepben nyilatkozunk...

jeromos | 2012. január 11. | 13:14:03

Killing Time: felfogásod finoman szólva is beszűkült csőlátásra vall. Mit nevezel "kapituláció"-nak? Azt, hogy a - főként az utóbbi másfél évben - totálisan padlóra küldött ország egyetlen lehetősége, az EU-s és IMF segítségnyújtás az összeomlás elkerülésére - az lenne a kapituláció? Szerinted úgy nem kapitulálunk, ha zorbánvezér továbbra is a fakardjával hadonászva üvöltené a mikrofonokba, hogy a "nemzeti függetlenségünket nem adjuk", és "nekünk nem parancsol se Brüsszel, se Moszkva.." Aközben pedig minden valamirevaló agyonadóztatott befektető elmenekül, vagy eleve messzire elkerüli az országot, a bankok viszik vissza tőkéjüket az anyabankjaikba, a hitelezés ellehetetlenül, az eladósodott családok százezrei teljes reménytelenségben! Se új munkahely, se tőke, a soha nem látott mértékű pénzromlás miatt pedig ugrásszerűen nő az ország eladósodottsága, stb., stb..Ezt akarod? vagy csak beszélsz a nagy semmibe bele? Nem veszed észre, hogy még orbán is már az IMF keze után kapkod? És ha neki sikerül egyezségre jutni, akkor az nem kapituláció a te felfogásodban? Az népünk és vezéred diadala? Ember, gondolkodj néha kicsit.

casio | 2012. január 11. | 12:52:52

Killing Time | 2012. január 11. | 10:49:59

Okostojás! És mit gondolsz, hogy az elmúlt másfél év gazdasági csődjét, hogyan lehet helyrehozni? Újbóli osztogatással? Nem lehetsz ennyire korlátolt!
Bárki jön is ezután, súlyos megszorítások lesznek. Az, hogy a vezéred irtózik ettől a szótól is, nem azt jelenti, hogy most nem élünk rosszabból, mint 2 éve.
Vagy azt gondolod, hogy valami csoda majd helyrebillent mindent?
Édes Istenem!

Killing Time | 2012. január 11. | 12:38:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

loallat | 2012. január 11. | 12:26:51

Igen, jeromosnak van igazsága - alighanem mindent és mindenkit elsöpört volna akkor a büdöskomcsizás, olyannyira nagy volt a kiábrándultság az MSZP-ből (elsősorban az impotencia és a korrupciós ügyek miatt). Ám van el nem múló felelőssége ebben a szocik praktikusan nem létező kommunikációjának. Talán majd most, más feltételek között - jobb későn, mint soha.

jeromos | 2012. január 11. | 12:21:40

weiner: nincs már olyan orbáni forgatókönyv, ami az EU és az IMF segítsége nélkül bármit is javítana a bóvliba lökdösött ország helyzetén. Sőt. Más se tud jobbat, ezért hangsúlyozza mindenki, hogy meg kell kötni a szerződést. Minél tovább tart a kötélhúzás, annál rosszabbak a feltételek..Csakhogy orbánnak egyetlen szempontja van, és az a hatalomban, a felszínen maradás görcsös akarása. Nem szakmai szempontok vezérlik tehát, hogy egyszercsak az "IMF jön, én megyek.." tipusú infantilis szöveg után hirtelen "nem ragaszkodunk görcsösen a jogszabályok megváltoztathatatlanságához..." - tipusú kijelentéseket tesz. Neki ez egy roppant kényszeredett szituáció, amivel az öszeomlás talán elkerülhető, és ő meg hatalma megtartásában bízhat. Addig, ameddig sajátjai is be nem látják, hogy alkalmatlan és közveszélyes.

jeromos | 2012. január 11. | 12:12:12

loallat, én egy picit másként látom az ön által leírtakat. Ugyanis pont azt írja, hogy a hiszterizált tömegek büdöskomcsizó zúgása elnyomta az elemzők figyelmeztető szavait..Ugyanezt tették volna Szigetvárival is, ez biztos. Lehet, hogy ő - persze Bajnai Gordon is - bölcsen háttérbe húzódva várták be, hogy az eszement orbáni területszerzés következményeit a nép egyszerű tagjai is bőrükön érezzék, és így az ő véleményüket sokkal könnyebb lesz elfogadtatni. Szerintem most van itt az az idő. Amíg nem látszottak a felcsúti dilettantizmus következményei, addig a kritikákat is lesöpörték az asztalról, mintegy visszavágva, hogy a vesztes baloldal ármánykodik csupán..Jókor szólalnak meg, Bajnai is jól időzítve nyilatkozik és ír tanulmányt. Sőt, még mindig nem akar körvonalazódni a fideszmaffia elleni öszefogás, mert amolyan "magyaros" stílusban még egy jelentéktelen LMP frakcióvezetője is az összefogás helyett pártja önállóságát és mindenki mással szembenállását hangsúlyozza. Ami alapvetően hibás, mondhatni, nekik életveszélyes, mert nem az újra vesztesnek ígérkező 2014-es választások után kell az "ördöggel is" összefogni, hanem előtte kell egy ellenzéki egységet mutatni a választóknak. Schiffer ezt még valamiért az istenért sem hajlandó felfogni. Ő tudja legjobban, hogy magukra hagyatva az új választási rendszerben a süllyesztőben végzik. Utána már tökmindegy, kivel akar szövetkezni.

weiner | 2012. január 11. | 12:12:06

loallat | 2012. január 11. | 11:46:27

Sok az igazság abban, hogy nem csak az MSZP vezetése (Gyurcsánytól Kiss Péteren át Szekeresig bukott meg, hanem a háttérben működő szakértői is. Szigetvári most is látja ugyan, hogy Orbán hatalmas politikai árat fog fizetni egy megállapodásért, de meg sem kísérel felvázolni egy olyan forgatókönyvet, amely egy lehetséges váltáshoz vezet. Óvatos és aluszékony, és persze olyan figurája sincs, akire forgatókönyvet lehetne ma építeni. Kivárás az összeomlásig, ebben látja mentoráltjai esélyét.

jeromos | 2012. január 11. | 11:56:10

Bajnai programja nem is tartalmazhat mást, mint az EU-val és az IMF-fel a legpraktikusabb megegyezést támogatni. Ugyanis nincs már más út! Orbán felégetett mindent maga körül, Magyarország körül, és most fejvesztve kezdi el bizonygatni az ellenkezőjét annak, amit eddig nagy mellénnyel az infantilis "szabadságharcáról" kinyilatkozgatott.Hű fegyverhordozói mintegy varázsütésre ugyanazt kezdik fújni. Ehhez képest Bajnai poltikáját mindig is a józan szakértelem, és az egyenes beszéd jellemezte. Bajnainak nagyon fontos szerepe lehetne egy Orbánt megbuktató új hatalomban. A direkt politizálás és a dagályos ígéretek, mellébeszélés a legkevésbé sem jellemző rá. Adja a sors, hogy minél előbb szerepe legyen Magyarország igen-igen keservesnek ígérkező talpraállításában. Tehát a "penetráns demagógia", kedves saman, az nem az ő stílusa.

loallat | 2012. január 11. | 11:46:27

Én akkor lennék óvatos, ha tőlem azt kérdeznék, visszatérjen-e Szigetvári Viktor?! Az interjúalany "kommunikációs szakértő" hol volt, mit csinált a szocialista kormányzás idején, pont Gy.F. és B.G. személyes munkattársaként, kampanytanácsadóként? Ha valamikor, akkor lehetősége lett volna aktivan szembeszállni a FIDESZ propaganda-gépezetével, rávilágítani az elvtelen, üres ígéretekre, a parasztvakításra. Hol volt, amikor le lehetett, és le kellett volna ütni a kommunikációs ziccereket? Amikor számon kellett volna kérnie a jobboldaltól ês magától OV- tól a kormányprogramot? Amikor le kellett volna csapni a vezér olyan kijelentéseire, mint "ellenzék nélkül is lehet" parlamentet játszani meg a "centrális erőtér", meg " én csak a miniszterelnökséghez értek" (mintha Bástya elvtársat hallanám, aki "ha van egy valami, amit szeret magában, az a szerénység"...), stb. Lehetett tudni, hogy OV fel fogja szántani, és sóval fogja behinteni az országot, amint ismét hatalomra kerül - erre számos politikai elemző felhívta a figyelmet, csak hangjukat elnyomta a "büdöskomcsizó", hiszterizált tömeg zúgása. A szocik nem hittek a szemüknek és a fülüknek, ültek tágra nyïlt szemmel, és kussoltak. Hol volt akkor Szigetvári úr, hol maradt a baloldal kommunikációja? A FIDESZ akadálytalanul nyomulhatott előre, nem kis részben ennek isszuk most a levét. Szigetvári úr, keressen magának valamilyen más, hasznos elfoglaltságot!

saman | 2012. január 11. | 11:11:00

A civilgyilko zsakmanyszerzo kormanyzas 14 eve tart.

saman | 2012. január 11. | 11:09:52

bajnai es orban kormanyzati stilusanak fo elem, hogy se a parttal, se a neppel nem targyaltak.

a penetrans demagogia az megy.

reszvetelidemokracia.blog.hu

skydiver | 2012. január 11. | 11:00:40

Killing Time | 2012. január 11. | 10:49:59
És azt is tudjuk.hogy az orbánizmus vitte ide az országot,és orbán
a követeléseiket maradéktalanul,feltétel nélkül,kizárólagos hatalma megtartásának megőrzése érdekében, végre fogja hajtani.

Killing Time | 2012. január 11. | 10:49:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

orbital | 2012. január 11. | 10:30:44

Egy biztos csak! Orbánnak mennie kell, és most minden demokratikus erőnek össze kell fogni és egymást erősíteni, hogy leválthassák ezt a diktatúrát!

HIRDETÉS
„Orbán most abban érdeke...
„Orbán most abban érdekelt, hogy időt nyerjen”
Fotó: M. Schmidt János

– Miről beszélt utoljára Bajnai Gordonnal?

– Személyes, de nem baráti viszonyt ápolok vele. Van olyan hét, amikor nem beszélünk, de az alapítványunk ügyeiben rendszeresen értekezünk. Kimondottan politizálni nem igazán szoktunk. Ez leginkább akkor fordul csak elő, amikor külföldön van és megkérdezi, mi történik Magyarországon. Úgy látom, sok emberrel beszél, és aktívan követi az eseményeket.

– Bajnai Gordon a kormányváltást követően tudatosan és vállaltan háttérbe húzódott. Most mégis közzétett egy írást a Haza és Haladás Alapítvány blogján, amelyben bírálta az Orbán-kormányt. Vajon érezte a nyomást, hogy ideje állást foglalnia?

– Az ember nem azért beszél, mert nyomás van rajta, hanem mert vannak gondolatai. Szerintem azért volt fontos, hogy Bajnai Gordon most megszólaljon, mert az Orbán-kormány határkőhöz érkezett, és volt miniszterelnökként – függetlenül attól, hogy a jövőben mi lesz vele – van felelőssége. Ezzel ő tisztában is van. A cikk egyik újdonsága a mondatok kopogóssága és keménysége volt. Bajnai ugyanis ettől még kormányfőként is távol tartotta magát. Nyíltabb szöveg annál, mint amit tőle – kimondva-kimondatlanul – várhattak volna. Annak fölvállalása pedig, hogy akár egy új erő, akár pedig a régi pártok összefogása révén, de programalapú együttműködésre van szükség, amely egyszerre korrigálja a köztársaság alapjait, teremt fenntartható gyarapodást, és közben tekintettel van a magyar politikai közép elmúlt években bekövetkezett változásaira is – szerintem több is, mint ami tőle jelenleg elvárható lenne.

– Mindez inkább a megszólalással kapcsolatos elvárásnak szólt, vagy tekinthetjük – ha nem is erős és egyértelmű, de – első lépésnek Bajnai Gordon újbóli politikai szerepvállalása felé?

– A puszta elemzésnél annyiban mindenképpen több, hogy deklarálja a politikai centrum megváltozásának felismerését és azt, hogy ehhez alkalmazkodni kell a kormányzóképes többség kialakítása érdekében. Bajnai Gordon megengedhette volna magának, hogy még jó ideig nem szólal meg. Az egy nagyon komoly, az ember életét alapvetően megváltoztató, az ügyészség és a Fidesz propagandagépezete lejáratásainak elszenvedésével járó személyes döntés, ha ebbe újból beleáll. Szerintem ilyen helyzet most még nincs. Az azonban mindenképpen fontos pillanat, hogy nemcsak elemzi a helyzetet egy írásban, de a kiútra vonatkozó megállapításokat is tesz. De ezt sem alul-, sem felülértékelni nem kell.

– Van helye és kell hogy helye legyen Bajnai Gordonnak egy 2014-es vagy esetleg korábbi demokratikus ellenzéki összefogásban?

– Fura volna, ha nem lenne helye. Egy akkor és ott nem túl népszerű, de közép- és hosszú távon erős hitelességet építő kormányzást tudhat maga mögött az MSZP és részben az SZDSZ támogatásával. Egy ilyen összefogásban neki helye van. Hozzá kell tennem ugyanakkor, hogy ha Gordon megkérdezne: visszatérjen-e az aktív közéletbe, óvatos lennék. A magyar politikai képviselet, a pártrendszer krízise ugyanis erősödni fog az elkövetkező időszakban. Három probléma is van egyszerre. Baj van a kifáradt, megtört, részben infantilizált társadalmi közeggel; részben probléma van a politikai képviselettel a folyamatos hitelvesztés miatt, s probléma van a programmal is, ami megoldást jelenthet. Arra, hogy „Orbán Viktor mondjon le!”, akár már most, de egy éven belül biztosan kormányváltó erőt lehet szervezni. A baj az, hogy a kormánykritika nem kerül, nem kerülhet viszonyba az ország gondjaival. Lehetséges, hogy egy szervezetnek lesz majd érvényes programja, de azt meg a társadalommal nehéz viszonyba állítani, hiszen a válságkezelés sosem népszerű.

HIRDETÉS

– Attól még nem lesz valaki mögött támogatottság, hogy ír egy jó blogbejegyzést és kiáll egy ötvenezer fős tömeg elé beszédet mondani. Mert az a tömeg mostanság nem miatta, hanem egy ügy miatt megy ki. Olyat csinálni, ami érdemi többséggel veri meg Orbán Viktort, és utána a parlamenti képviselet és a kormányzati felkészültség szintjén is kormányzóképes lesz, már nehezebb feladvány. Ezzel Bajnai a cikk szerint szembenézett, és keresi a megoldását. Azt hiszem, ha mostanáig deklarálni akarta volna, hogy semmi szín alatt nem vesz részt a politikában, akkor már megtette volna. Tudja a felelősségét, teszi a dolgát. Nem tudom, miként gondolja, mert előbb erre a három kérdésre megoldást kell találnia: egyszerre kellene mozgalmat, hálózatot szervezni, egyszerre kellene a nép szívével együtt dobbanni, és egyszerre kellene valódi programmal rendelkezni. Olyat én még nem láttam, hogy valakinek egyszerre lett volna mind a háromra válasza.

– Ha ez stratégiai játék volna, ahol most önön a sor, hogyan oldaná meg a jelenlegi helyzetet: elég Orbán levétele a tábláról, vagy egy új, szakértői Bajnai-kormányt állítana, esetleg magyar Moncloa-paktumot követelne meg a parlamenti erőktől?

– Hogy a sakkból hozzak példát: volt egy hosszú megnyitás, amit tavaly lezártak az IMF visszahívásával. Most vagyunk a középjáték elején. Szerintem a kulcs a hitelesség. Az a hitelesség, amelynek alapján a tornacipős brókerektől az uniós pénzügyminiszterekig elhiszik a kormány történetét. Ennek a kormánynak most nincs hihető gazdaságpolitikai története, és a legszebb, hogy úgy tesz, mintha nem is lenne fontos, hogy legyen. Számomra az IMF visszahívása azt mutatta, hogy tudnak korrigálni. A valódi probléma az, hogy ha csak a negyede igaz annak, amiről hallani lehet, hogy mit vár el majd az IMF tőlünk a hitelmegállapodásért cserébe – és akkor még nem tudjuk, mit kér az EU –, akkor annak őrült nagy politikai költsége lesz. Függetlenül Orbán Viktortól. A Fidesz elnöke most abban érdekelt, hogy időt nyerjen. Amíg stabil parlamenti többsége van és folytatni akarja, addig túléli a kormánya. Abban pedig nem hiszek, hogy a Fidesz-frakciót ne lehetne egyben tartani. Emlékezzünk csak vissza, hogy a megvert, ezer problémától sújtott MSZP-frakció is felelősen belement abba, hogy kitartson a kabinet mögött. Pedig minden politikai árát előre tudták.

– Ha már az MSZP-t említi: annak idején becsületbeli ügynek nevezte, hogy belépett az MSZP-be. Mennyire aktív párttag és miként viszonyul az MSZP jelenlegi vezetéséhez?

– Voltam taggyűlésen az ősz folyamán. Választott vezetői pozíciót nem ambicionáltam és egy ideig bizonyosan nem is fogok. Mesterházy Attila kérésére korábban a cégem részt vett az önkormányzati képviselők képzésében, de ez a kapcsolat aztán megszakadt, mostanában kevesebbet is beszélek a pártelnökkel. Dolgoztam Szekeres Imrével, aki a József Attila Alapítvány elnökeként adott ki évértékelő kötetet, ennek a szerkesztésében részt vettem. Már felkérést kaptam a 2012-es kiadványra is. Van tehát személyes viszonyom a párttal, de nem vagyok aktív párttag. Azt mindenképpen eredménynek tartom, hogy sem az MSZP, sem a választóbázisa nem hullott szét. Ebben pedig a jelenlegi vezetésnek is komoly szerepe volt. Nem a kommunikációval van baj, hanem ha valamiben van bennem elégedetlenség, akkor az az, hogy Mesterházy Attila a pártelnöki hatalmának támaszát sok szempontból és sok más, fiatalnak nevezett személy mellett éppen abban az alsó- és középvezetői körben találta meg, amely az MSZP-nek épp azt a status quóját jelenti, amit a hiteles megújuláshoz meg kellene haladni.

Nem azért, mert eltakarítandó rossz emberek lennének, hanem mert a helyi múltjuk miatt, bukott polgármesterjelöltként, a helyi szóbeszédek által megérintett helyi vezetőkként nem alkalmasak arra, hogy helyben erősítsék az MSZP hálózatát. Velük, és nem a sajtó által „öregeknek” nevezett körrel van az elsődleges probléma. Párttagként amiatt aggódom, hogy az ellenzéki politizálás mindennapi öldöklő harcának közepén Mesterházy Attilának nem volt és nem lesz ideje a szükséges szervezeti konszolidációt végrehajtani. Aggódom amiatt, hogy az MSZP szervezetileg 2014-re sokkal gyengébb állapotban lesz. Sokkal inkább azoknak kellene hátralépniük, akik megtapsolták Attilát, amikor azt kérte: bizonyos emberek lépjenek hátrébb. Ezt a középgarnitúrát csak a túlélés érdekli. Ebben lehetett volna több feladatot és több konfliktust vállalni.

– Dolgozott Bajnai Gordonnak, Gyurcsány Ferencnek, Mesterházy Attilának. Ideális mentor lehetne a Haza és Haladás, a Demokratikus Koalíció és az MSZP alkotta baloldali háromszögben vagy annál tágabb közegben is. Gondolt már rá?

– Üzenőfüzet nem szeretek lenni. Nehezen tagadhatnám, hogy van közéleti és politikai ambícióm. Annyira viszont reális az énképem, hogy tudjam: én inkább második vonalbeli szervező vagyok, mintsem frontvonalbeli politikus. Ma minden ellenzéki szereplő és mozgalom abban érdekelt, hogy önmagát építse. Ezért szerintem korai az ellenzéki kerekasztal típusú kezdeményezés. Azok az emberek, akik nem bíznak a másikban és a megfelelő őszinteséggel sem tudnak egymással beszélni, azok sem egy kerekasztalnál, de egy háromszögletű vagy négyszögletű asztalnál sem lesznek őszinték a másikhoz. Az ellenzéki kibontakozás szempontjából sok feladat van: most a személyes bizalomépítésnek van ideje. Ebben szerepet vállalni nem tudok, mert nem vagyok tagja sem a 4K!-nak, sem a Millának, sem a Szolidaritásnak. Bajnai Gordon pedig egyelőre nem aktor. Olyan dologban szívesen részt veszek, amely szembenéz az új többség kialakításának kihívásával, és ennek részeként formálja a magyar politikai centrum megváltozott elvárásait. Hogy ez egy ernyőszervezet, egy új párt vagy egy erős együttműködés, még nem tudom.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    27 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS