kunadam | 2012. február 13. | 09:58:18
A mai oktatási rendszernek nem az a gondja, hogy túl sok diplomást képez. Könnyű gyűlölködést szítani a bölcsészek és a jogászok ellen, de ez csak eltereli a figyelmet az igazi gondról: van egy egyre szélesedő réteg akik teljesen kiestek a munkaerőpiacról, mert az oktatási rendszerünk képtelen volt szakmát verni a fejükbe. Szóval kérem, de a jogászok számán lovagoljunk, hanem azon, hogy hogyan tudunk munkaképes / eladható szakmunkás tudást (a papír nem elég) adni azoknak, akiknek eddig nem sikerült. És ez nem "genetika" kérdése, hanem az oktatási rendszeré.
bozsós | 2012. február 13. | 07:33:05
Az írás remek, a politikusok eme nyilatkozatai magas labdák ilyen kiváló tollú szerzőnek.
Mindazonáltal nincs igaza. Egy leépülőben lévő országban pontosan olyan emberek kellenek, akik meg tudják fogni a kasza-kapa végét, be tudnak állni droidként a szerelőszalag mellé. A sok munkanélküli értelmiségi csak a bundás indulatokat gerjesztené. Meg lassan pénzünk sincs, hogy a nyugdíjrendszer, az "ingyenes" egészségügy mellett még a fiatalok felét munka helyett iskolapadokba ültessük.
propatria | 2012. február 12. | 22:10:00
alfától omegáig | 2012. február 11. | 12:34:01
Nem kellene Németországot sajnálni. Jól vannak bevándorlóstul, keletnémetestül, sok diplomás emberrel megverve.
A nagy duma mögött az van, hogy a szerény képességű Fidesz-tagok vélhetően hasonló képességű leszármazottai akkor tudnak jól fizető melóhoz jutni, ha minél kevesebb a vetélytárs. Nem kell a sok tehetséges, feltörekvő, szegény hallgató. Még a végén bejutnak a pikszisbe. Hová vezetne ez?
bubu64 | 2012. február 12. | 20:19:38
Tisztelt Megyesi úr!
Nagyon jó írás. Jót nevettem, de közben sírok is.
Vadrozsa1 | 2012. február 12. | 16:40:43
Sajnos, az az 1500 karakter...
A vers befejező szakasza:
Felkorbácsolt tenger verné Európát,
árvízben úsznának a gerlék s a rókák,
nem örülne senki, nem álmodna senki,
nem volna választott ember-zsarnok senki,
nem merne nevetni senki a világon,
csak millió magyar millió faágon.
Vadrozsa1 | 2012. február 12. | 16:34:43
A cikk és néhány hozzászólás eszembe juttatott egy lassan már elfelejtett költőt, és az ő egyik ideillő versét, melyet -saját gondolataim helyett- itt közreadok, Versaillest,Trianont be lehet helyettesíteni a Fidesszel, Orbánnan, Navrasiccsal, Matolcsyval...
Mécs László:
Az öngyilkos halotti beszédje
Latjatuk feleim szümtükkel mik vogmuk, mi vagyok:
isa elbocsátott tisztviselő vagyok.
Versailles és Trianon: nagy bacillus-gyárak,
Morbus Hungaricus Trianonból árad.
Ez ötlet s e kötél Trianonban készült.
Vajúdott a világ s ilyen egérkét szült.
Nem hiányzik most már semmim a világon,
tehermentesítve lóbálom a lábom.
Nem fáj már a szívem, nem rémít a börtön,
nem aggaszt, hogy mi lesz fajtámmal a földön.
S míg tovább émelyeg a kegyetek gyomra,
- én vigyorgok s nyelvet nyújtok Trianonra.
Látjátok feleim, tanácsolnék egyet:
ember-bíró fákat dajkálnak a hegyek.
Kinek nincs kenyere, nyugta, szabadsága,
nyugdíja, műhelye, állampolgársága:
trianoni gyárban vegyen egy kötelet
s Isten-arcú éghez így juthat közelebb.
Nem volt még ily látvány sehol a világon:
egy millió magyar egy millió ágon!
Lóbálnók a lábunk: szél támadna titkon,
harangozna testünk: vihar jönne, ciklon,
rakásra hullnának a hazugság-tornyok,
diplomata-játék, nagy kártyavár-ormok.
Felkorbácsolt tenger verné Európát,
árvízben úsznának a gerlék s a rókák,
nem örülne senki, nem álmodna senki,
nem volna választott ember-zsarnok senki,
nem merne nevetni senki a világon,
csak millió magya
podolin | 2012. február 12. | 08:33:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Speaker | 2012. február 11. | 22:34:47
tarkedli | 2012. február 11. | 21:29:45
Másodszor próbálkozol ezzel a csúsztatással, miszerint a cikkben az szerepel, hogy az állami támogatás megvonása egyenlő a betiltással. Ahogy végignéztem, ezt nem ette meg senki. Ne fáraszd magad.
guerillajones | 2012. február 11. | 21:42:44
"ezek aztán mit csinálnak"... ez mindent elmond. megvadultatok, de mi végre? guszti bátyám ! tegye amit gondol, de ne higgye hogy sokan követik.
tarkedli | 2012. február 11. | 21:29:45
Moderálási alapelvek- komment törölve -
corvin | 2012. február 11. | 19:59:03
Nagyon jó írás megint, élvezem írásait. +++
SaintJust | 2012. február 11. | 19:43:03
Guszti bácsi szokás szerint remekelt és, hát ez a humor telitalálat. Ezért kínlódnak itt veritékezve a jobber kommentelők, mert tudják, hogy ezek után nevetséges bármit írnak.
gilgalad | 2012. február 11. | 19:20:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
alfától omegáig | 2012. február 11. | 19:08:33
gilgalad | 2012. február 11. | 18:01:53
Már bocsánat, DE az előző kormány is próbálkozott valami korlátozással és Ők is megemlítették a fölösleges diplomagyártás szükségtelenségét. Ez közgazdasági probléma és nem pártfüggő intézkedés.
Amúgy pedig köszönöm a megtisztelő reménykedésedet a közös éneklésre és kézenfogásra, DE nem kérek belőle. Hangom sincs, nem is vagyok eszmerajongó és édesanyám óva intett, hogy rossz arcú idegeneknek fogdossam a kezét.
alfától omegáig | 2012. február 11. | 19:02:49
Lapu | 2012. február 11. | 17:51:46
"És tényleg a jobbos hozzászólok miért gyűlölködnek?"
Nekem írtad? Akkor mutasd meg kérlek, hol és mikor gyűlölködtem? Légy szíves! Amúgy pedig a suszter hasonlatod pontosan nem áll meg, hiszen én csak azt szeretném, hogy ne képezzünk rengeteg felesleges diplomást, mert egyrészt nagy teher és nincs rá szükség. Másrészt devalváljuk így a diploma értékét. Amennyiben a suszter gyermeke képes, akkor végezze el a főiskolát, egyetemet, de csak a diploma kedvéért ne járjon valaki 6-8 évig főiskolára egyetemre.
gilgalad | 2012. február 11. | 18:01:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
gilgalad | 2012. február 11. | 17:57:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Lapu | 2012. február 11. | 17:51:46
alfától omegáig | 2012. február 11. | 17:04:46
Gondolom a gyerekeinknek is esélyt kell adni. A jobb oldal szerint a cipész maradjon a kaptafánál. És tényleg a jobbos hozzászólok miért gyűlölködnek?
Aszúbánnyay | 2012. február 11. | 17:24:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
elsore | 2012. február 11. | 17:22:27
Jelenleg csak ésszerűsítés megy; a tönkretett országhoz méretben hozzáigazítják a képzési rendszert.És azt hiszik, hogy jobb lesz, ha már erre sem költünk.
alfától omegáig | 2012. február 11. | 17:04:46
elottedajovo | 2012. február 11. | 16:14:53
Nyugavér! Csigalom! Nagyon belehevültél kis lovag. Óvatosan az erővel való próbálkozással, mert nagyon kevesek vagytok ahhoz. Amúgy próbálj meg azzal vitatkozni, miszerint ha mindenki diplomás lesz akkor ki képviseli az átlagot? Amikor majdnem mindenki diplomás lesz, azzal nem biztos, hogy létrehozzuk a tökéletes állapotot, csak feljebb visszük az iskolázottsági átlagot. Vajon ki fogja elvégezni a mindennapi munkákat? Importálunk "rabszolgákat", vagy csak szolgákat? Érdekes álláspont! Mi leszünk fent, a szolganép alant? A történelemben minden társadalomban ki volt alakítva a megfelelő arány. Amikor nagyon eltolódott egyik vagy másik irányban akkor annak rossz vége lett. Importálhatunk kétkezi munkásokat tömegével, DE egy idő után szembenézhetünk egy nagyon komoly társadalmi feszültséggel.
alfától omegáig | 2012. február 11. | 16:51:08
harunalrasid | 2012. február 11. | 14:59:34
"egy módon juthatnak be az egyetemre: ha a menzára mennek, moslékért."
Szeretem az ilyen lekezelő stílust, mert kisebbségi érzést szeretne kompenzálni. Olvastam tőled pár beírást, DE a Te helyedben óvatosan bánnék a mosottagyúak kifejezéssel, mert bagoly mondá!
Mekmörfi | 2012. február 11. | 16:44:42
Igen ez a lent (LENT!!) hivatkozott személy (személy?) bizony olyasmi mint a besenyőpistabácsi. De nem elejitűlavégéig (alfa-kimaga), hanem felről le.
Egyébként pedig Megyesi kihagyta a zorbáni nemzettestből azokat a komenistákat, akik azok, de ma még nem is tudják magukról, hogy azok.
Pare | 2012. február 11. | 16:30:49
figyelő42 | 2012. február 11. | 11:24:12
>>"Tegyük fel, hogy teljesül a nemzettest óhaja, és a kommunisták levetik magukat a Gellért-hegy szikláiról, a zsidók kivándorolnak Izraelbe, a cigányok Kanadához annektálják magukat, akkor ezek magukra maradva mit fognak csinálni."<<
"Tegyük fel ugyanis, hogy teljesül a nemzettest nagy, közös óhaja, és a kommunisták egymás után vetik le magukat a Gellért-hegy szikláiról, a zsidók kivándorolnak Izraelbe, a cigányok Kanadához annektálják magukat, továbbá ha a nemzet ellenségei, úgymint a bankárok, multik, kereskedők, iparosok, munkások, panelprolik, parasztok, cselédek, alkalmazottak, valamint a munkanélküliek, a hajléktalanok, egyéb nincstelenek, a csecsemők és öregek, betegek és rokkantak s persze az egész humánértelmiség fölköti magát, szóval, hogy akkor ezek magukra maradva mit fognak csinálni."
Nna ez ám az aljasság!
Úgy hamisítani, hogy az még a rasszizmust is szolgálja...
elottedajovo | 2012. február 11. | 16:14:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pibá | 2012. február 11. | 15:28:16
harunalrasid
Ezzel vitatkoznék. Nem szórakoztatóak ezek a kommentelők, hanem elkeserítőek, ugyanis róluk mindig eszembe jut, hogy mennyi hozzájuk hasonló nem gondolkodó, de intenzíven gyűlölködő ember között élünk. Ez pedig nagyon elszomorító.
harunalrasid | 2012. február 11. | 14:59:34
ami azt illeti, az ilyen mosottagyúak miatt is, mint "alfától omegáig" - oh, be szerény nick - "fülesboci", "tarkedli", igazán szórakoztatóak. egy biztos, hogy nekik mind1 a felsőoktatás kiherélése. az esélytelenek nyugalmával figyelhetik a történéseket. egy módon juthatnak be az egyetemre: ha a menzára mennek, moslékért.
de már ez se megvalósítható, h.a.c.c.p van:-) talán , takarítani?
kovácsjános | 2012. február 11. | 14:24:43
nu, az ilyen publik miatt érdemes manapság újságot kézbe venni. gratula!
dr.w | 2012. február 11. | 13:45:23
figyelő42 | 2012. február 11. | 11:24:12
A lényeget kihagytad a mondatból. Pótolom.
"… továbbá ha a nemzet ellenségei, úgymint a bankárok, multik, kereskedők, iparosok, munkások, panelprolik, parasztok, cselédek, alkalmazottak, valamint a munkanélküliek, a hajléktalanok, egyéb nincstelenek, a csecsemők és öregek, betegek és rokkantak s persze az egész humánértelmiség fölköti magát, szóval, hogy akkor ezek magukra maradva mit fognak csinálni."
Gondolom, így már számodra is világos a mondat értelme. Azok közül, akik maradnak, kik fognak dolgozni? A reagálásodból úgy tűnik, nem te! És kikre fogtok mutogatni, hogy miattuk sz@r minden?
ezredes35 | 2012. február 11. | 13:35:56
"DE KI AZ A VALAKI MÁS?!" Szerintem az XY nevü úr vagy hőlgy
aki írja a beszédet. De ha XY úr írja a beszédet,akkor aki
elmondta nem saját gondolatait tolmácsolta a nagy nyilvánosság
részére. Hát akkor valójában ki is hallottunk beszélni?
ezredes35 | 2012. február 11. | 13:25:33
Most megint "valaki" olyan beszédet mondott,melyet más már
máshol elmondott. Erről jut eszembe,hogy a legutóbbi Évérté-kelő beszédet is már többször "valaki szóról-szóra"elmondta.Ha megfigyelték, beszéd közben a papírról le se vette szemét,mert azt is valaki más írta. DE KI AZ A VALAKI MÁS??!!
aser | 2012. február 11. | 12:50:30
Szerintem,meg elég lenne 2 kötél is:A vezérnek az egyik,a jobb kezének a másik.
Majd leküldjük őket a pincébe,és ott elgondolkodhatnak,arról,hogy itt az ideje,hogy használják is a nép köteleit,oszt jó napot.........
alfától omegáig | 2012. február 11. | 12:34:01
xanadu | 2012. február 11. | 10:31:27
"Tévedésben vagy.
A magas szinten képezett emberek társadalma működik.
Lásd: Németország."
Ó! Igen, csak ne lenne az a sok importált külföldi Törökországból, akik elvégezték az alja munkát, mert a magasan képzett bennszülötteknek méltóságon aluli volt. Csak ne lenne a sok szakmunkás akiket importáltak/nak Lengyelországból, Magyarországról stb. és akiket lehet szidni, amiért elveszik a munkát azok elől akik nem is akarják elvégezni. Meddig lehet a szegény országokból elszipkázni a képzett és a dolgozni vágyókat? Végtelenségig nem fog ez menni.
alfától omegáig | 2012. február 11. | 12:27:35
értelmetlenségi | 2012. február 11. | 09:53:09
Lekezelő külsőd mögött, érzéketlen belső lapul!
alfától omegáig | 2012. február 11. | 12:25:40
csoszogi | 2012. február 11. | 09:25:44
"alfától omegáig | 2012. február 11. | 08:54:22
Aha. Lafatyolás helyett a lényeg: te nem jársz jól velünk, mi meg nem járunk jól veled. Egy-egy. :DDD"
Nekem sincs szükségem rád, DE nem hangoztatom.
Kakas Éva | 2012. február 11. | 12:17:02
baloldali41 | 2012. február 11. | 11:39:26
"Pl.:Lakner Z.;Mráz Ágoston Soma,Kumin Ferenc,Magyar Kornélia..."
Nana, nem kellene összemosni a kormány által fizetett megmondókat (Mráz Ágoston Sámuel, Kumin Ferenc) Lakner Zoltánnal, Magyar Kornéliával, akik igen okos és független véleményformálók.
Ezzel a véleménnyel csak a Fidesz értelmiségellenességét képviseled, hiába tartod magad baloldalinak.
ymre | 2012. február 11. | 12:10:12
xanadu | 2012. február 11. | 08:23:00
Ilyen - értelmiség felesleges, a földművelés a jó - dumát a kambodzsai vörös khmerek hirdettek. Nem jött be ...
Viszont a vörös khmerek hivatalosan tiltakoztak a Külügynél: kikérték maguknak, hogy lematolcsizzák őket... Azért mindennek van határa...
baloldali41 | 2012. február 11. | 11:39:26
Szegény Georgiev!Ha feltámadna,s megtudná milyen felfordulást okozott,hogy egy idétlen köztársasági elnöknek kinevezett volt NOB társa az ő tudományos munkáját ellopta,visszafordulna a sírba.Egyébként nem figyeltetek még fel arra,mennyi politológus,vezető elemző szólal meg naponta,s milyen címekkel:igazgató,vezérigazgató,fő tanácsadó stb viselnek?.Pl.:Lakner Z.;Mráz Ágoston Soma,Kumin Ferenc,Magyar Kornélia,s utánuk a "névtelenek" Ezek mind jó pénzért beszélgetnek a különböző csatornáknál.Dolgoztak egyáltalán valaha is ?
xanadu | 2012. február 11. | 11:39:00
tarkedli | 2012. február 11. | 10:55:51
Tévedésben van.
A Klubb rádió nem feltétlenül a pénz miatt esett ki.
Úgy írták ki a pályázatot, hogy NE is nyerhessen.
70 % zene.
entalpia | 2012. február 11. | 11:36:08
figyelő42
"Hadd nyugtassalak meg Guszti,kiválóan elleszünk"
Nem tudom,hogy a nemzettestnek te melyik része vagy,de elsőre ki tudnám találni.
entalpia | 2012. február 11. | 11:28:28
tarkedli
Olvassa el a cikket mégegyszer,lassan,tagolva.Ha úgy sem érti,kérjen meg valakit,hogy ő olvassa fel magának hangosan,mondatonként értelmezve.Kizártnak tartom,hogy ennyire hülye lenne.
figyelő42 | 2012. február 11. | 11:24:12
"Tegyük fel, hogy teljesül a nemzettest óhaja, és a kommunisták levetik magukat a Gellért-hegy szikláiról, a zsidók kivándorolnak Izraelbe, a cigányok Kanadához annektálják magukat, akkor ezek magukra maradva mit fognak csinálni."
Hadd nyugtassalak meg Guszti, kiválóan elleszünk.
Speaker | 2012. február 11. | 11:12:01
tarkedli | 2012. február 11. | 10:55:51
Ha egy gondolatmenet kiinduló pontja hamis, akkor minden további abban a gondolatmenetben hamis. A Te gondolatmeneted kiinduló tézise az, miszerint a cikk szerzője azt írta le, hogy a nem támogatás egyenlő a betiltással. Nos, a cikkben ez egyáltalán nem szerepel, amit a cikk írója leírt, az nem több, de nem is kevesebb, mint annyi, hogy nem csak a támogatást kellene megszüntetni, hanem tiltani kellene a képzést. Ha viszont eme - valóban szarkasztikus - kijelentés élét nem érzed, az a Te hibád.
fülesboci | 2012. február 11. | 11:00:27
Ó Guszti, huzz innen, meglátod mennyire fox hiányozni.
aki nem tudja mi a diffi a kötelesség és a kötelezettség között, annak nincs itt helye
tarkedli | 2012. február 11. | 10:55:51
Moderálási alapelvek- komment törölve -
xanadu | 2012. február 11. | 10:31:27
alfától omegáig | 2012. február 11. | 08:54:22
Tévedésben vagy.
A magas szinten képezett emberek társadalma működik.
Lásd: Németország.
Szaladó | 2012. február 11. | 10:26:45
fehéren-feketén kiderül, hogy az egész nemzeti szabadságharc mögött voltaképpen Nikolai Georgiev bolgár sporttörténész nézetei állnak, s nagyjából úgy is megy végbe.
Lehet poénkodni, de Georgievvel szemben méltánytalan, hogy ráfogjuk a szabadságharcot, és annak színvonalát. Ne felejtsük el: komoly tudósról van szó, legalább két doktori címre kalibrálva.
Egri Károly | 2012. február 11. | 10:03:45
elsore 08:38:51
Így van,ahhoz elég egy Szijjártó Petya - száz évenként.
értelmetlenségi | 2012. február 11. | 09:53:09
alfától omegáig | 2012. február 11. | 08:54:22
Kisfiam, amikor "fent" döntötték el, hogy melyik szakmából mennyi kell, az volt a szocialista tervgazdálkodás. Ma viszont ezt a kereslet-kínálat szabályozza, ugyanis a kapitalizmusban ez így működik...
pöszméker | 2012. február 11. | 09:34:32
Emberek!
Senki nem megy sehova!
Ezeket kell kell jó paraszt módjára pofán verni, és le van rendezve a dolog.
Szélhámosokkal így kell bánni.
tódi | 2012. február 11. | 09:33:58
Elképzelem, hogy ha megvalósul M.G. víziója. Mikor jönnek rá, hogy elfogyott a megélhetés?
Szidhatod, üldözheted, beletörölheted a lábad a plebszbe, de belőle élsz!
Ez az egy, amit soha nem lenne szabad elfelejteni!
csoszogi | 2012. február 11. | 09:26:48
Egyébként kitűnő írás!
csoszogi | 2012. február 11. | 09:25:44
alfától omegáig | 2012. február 11. | 08:54:22
Aha. Lafatyolás helyett a lényeg: te nem jársz jól velünk, mi meg nem járunk jól veled. Egy-egy. :DDD
alfától omegáig | 2012. február 11. | 08:54:22
Hát igen! Évek óta, és nem csak az utóbbi másfél-két évben azt lehetett olvasgatni, hogy be kellene szüntetni a felesleges felsőfokú képzést. Nincs szükség egy tízmilliós országnak kétmillió pedagógusra és ugyanennyi ügyvédre, jogászra. Nem bírja el a gazdaság azt, hogy "haszontalan" diplomások kerüljenek ki, hiszen nem tudnak elhelyezkedni, munkát találni. Most pedig a csökkentés nem nyerte el a tetszést. Egyszer szembe kellene nézni, hogy a rengeteg kiművelt, lediplomázott emberrel nem biztos, hogy jól járunk, hiszen a végén nem lesz olyan munkaerő, aki olyan "alantas" munkát elvégezzen, mint villanyszerelés, kőműveskedés. Lesz viszont rengeteg diplomásunk, akinek méltóságon aluli az olyan munka, ami fizikai munkával jár. Mindeközben jajgatunk, hogy a galád mesterek milyen drágán dolgoznak, pedig "csak" szakmunkások.
Alasseo | 2012. február 11. | 08:41:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
némakacsa | 2012. február 11. | 08:41:04
Világ útlevél helyett világ cselédkönyv.
némakacsa | 2012. február 11. | 08:40:38
Világ útlevél helyett világ csalédkönyv.
elsore | 2012. február 11. | 08:38:51
Teljesen egyetértek a politikai kurzussal. Kizárólag műszaki végzettségű diplomások kellenek az összeszerelő üzemekbe a futószalag mellé, a menedzsment már úgyis német. A mezőgazdaságba még az sem, mert a haszonbérlőknek csak kevés segédmunkás beosztású szakmunkás kell. Ipar, mezőgazdaság úgysincs, minek?
A humán értelmiség hasznáról pedig különböző pártállamokban már sokat hallottunk, tapasztaltunk. Ügyvéd pedig halmozottan nem kell, mert azt, hogy egy ügyben mi az igazság, pártunk és kormányunk kinyilatkoztatja. Ahhoz pedig elég Szíjjártó Petya.
xanadu | 2012. február 11. | 08:23:00
Ilyen - értelmiség felesleges, a földművelés a jó - dumát a kambodzsai vörös khmerek hirdettek.
Nem jött be ...
|