kelemenjanos | 2012. február 4. | 19:23:23
T. "hitelesség | 2012. február 3. | 09:26:28"-nél! Azért 5 dolgot illene tisztán látnia, mert "Savanyú a szőlő!":
1/ Az alapítvánnyal takarózni szégyen és erkölcstelen! (A támogatás döntő hányada a Magyar Államtól származik és nem az alapítvány kérte fel egyedül a vizsgálatok elvégzésére a K.-hű intézetet vizsgálódni!
2/ Kiváncsi lennék a román, mármint illetékes állami ellenőrök vizsgálataira is! Kétséges számomra, hogy az MCSMSZ-t nem vizsgálják, legalább 5 évente!
3/ Korábban kifejtettem: A feltárt hiányosságok alapjai annyira sértőek, hogy nem csodálkozom a lemondásokon! (Jók voltunk "10" évig, most pedig a kákán is...! Akkor inkább más f...val verjétek a csalánt! Stb. - Ez nemcsak a regnáló K.-al kapcsolatos véleményem!)
4/ Korábban minden elszámolás megfelelt a magyar vizsgálóknak!?!?!
5/ Feltételezés: Pl. a rengeteg benzinfogyasztás nem véletlenül a kiutazott delegációk (és pereputtyuk) szállítását /elszállásolását / ajándékaikat/ és még sorolhatnám mit fedezte!!!!
Megjegyzésem a 4. ponthoz: Sehova annyi igaz magyar politikus nem utazott, mint csángóföldre!!!! (Az mégiscsak Ázsia....! Meg: De cuki! Ott is lehet élni? És magyarok?????)
wagabond53 | 2012. február 3. | 10:00:27
hitelesség | 2012. február 3. | 09:26:28
http://hacsaknem.blog.hu/2012/02/02/fidesz_es_a_hataron_tuli_politika_ujabb_halalos_itelet?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_02_03&utm_campaign=index
hitelesség | 2012. február 3. | 09:26:28
T. Atzél Úr!
Gratulálok a fél információ alapján megírt cikkéhez! Sajnálatos módon jellemző manapság az újságírásra, hogy csak a rosszhír a hír. Annak érdekében, hogy egy ilyen cikk megjelenhessen óvakodnak megnézni a másik oldalt. Javaslom Önnek, és a tisztelt commentelőknek is, hogy a véleményük részbeni korrigálására, nézzék meg a www.csango.eu oldalon megjelenő információkat. Ez az oldal, és az alapítvány, azoknak a kisembereknek az érdekeit képviseli, akik a mindenkori kormányoktól függetlenül támogatták ezt a témát, de ragaszkodnak a pénzük eredményes, és korrekt felhasználásához. Nem is értem miért?
Állítólag Európában ez a legnagyobb civil mozgalom. Talán ezt nem kellene szégyelnünk?
efhábé | 2012. február 3. | 09:23:37
Pista49, ízlelgesd a szót, autonómia. Tudod, ez az, amit a határon túli, elsősorban erdélyi és partiumi magyarok elérni szándékoznak. AUTOnómia, azaz önkormányzás, önigazgatás, önrendelkezés.
Bezony-bezony, ÖNkormányzás, nem pedig TÁVkormányzás.
Szar ügy...
weiner | 2012. február 2. | 22:10:02
Az erdélyi magyar szavazatok a Fidesz új választási rendszerében a biztonsági tartalékot jelentik. A pénzek a szavazatvásárláshoz kellenek, nem lehet csak úgy általában a magyarság megtartására költeni, csak célirányosan. Ahogy közeledik a választás, a többi határon túli projektben is hasonló jellegű elmozdulás várható. A fő feladat az erdélyi Kubatov lista szerint működtetése a góbék körében. A Békemenetre szervezett utazás ennek egyik próbája volt.
greg | 2012. február 2. | 17:42:59
http://index.hu/kulfold/2012/02/02/1_millio_238_ezer_magyar_el_romaniaban/
1 millió 238 ezer magyar él Romániában, a kisebbség a lakosság 6,5 százalékát teszi ki - közölte csütörtökön a román országos statisztikai intézet.
Abszolút értékben a romániai magyarok száma csaknem 194 ezer fővel csökkent a 2001-es népszámláláshoz képest, számarányuk azonban lényegesen nem változott, hiszen akkor 6,6 százalék volt a magyarság aránya.
No comment.
kodiv | 2012. február 2. | 16:33:49
Szaladó!
Javaslom, hogy Aczél Endrével együtt tartson felvilágosító előadást egy erdélyi összejövetelen a Fidesz nemzetáruló politikájáról a székelyeknek! Élménydús napjuk lesz!
antivirtus | 2012. február 2. | 16:26:26
bozsós | 2012. február 2. | 09:42:43
"E-mail ott nincs, így aztán több pénz nem adok."
Szépen a kirakatba pakoltad a lustaságból/butaságból eredő tájékozatlanságodat.
http://www.csango.ro/index.php?page=adatok-kapcsolat
Látod az e-mail címet, bakker?
elsore | 2012. február 2. | 15:03:56
Hát igen. Az a párt, amely a határon túli magyarok hazaszeretetét és a hazai támogatást pártpolitikai célra használja fel, morálisan nem csúszhat már lejjebb.
És ez nem az első eset.
Szaladó | 2012. február 2. | 14:52:49
kodiv | 2012. február 2. | 14:09:48
Megnyugtatom, hogy engem nem az érdekel – meglehet, Aczél Endrét sem –, hogy mi történik a csángókkal valahol a moldovai határnál, hanem az, hogy a Fidesz-kormány a mértéktelen hatalom-központosításban már a saját demagógiájukra sem hallgatnak. Az általuk agyonajnározott határon túli magyarokat ugyanúgy maguk alá akarják gyűrni, mint mndenki mást. Számukra tűrhetetlen, hogy rajtuk kívül közpénz felhasználásáról dönthessen.
kelemenjanos | 2012. február 2. | 14:33:58
T. "kodiv | 2012. február 2. | 14:09:48"-nél! "Nagyra" becsülöm A.E.-t elmarasztaló hozzászólását! Azért hozzá tehetne egy - két érdemi megjegyzést is, ha már erre járt!
kelemenjanos | 2012. február 2. | 14:31:50
Azért a végső elmarasztalások között a beruházásokat előkészítő pénzügyi számítások hiányosságaira tett megállapítás is egy "gyönyör"!
1/ Nem ők döntenek és azt sem tudják, ki mit javasolt!
2/ Milyen oly' hatalmas beruházások valósulnak meg mostanában?
Kész gyönyör a 10 l-es átlagfogyasztással történő elszámolás, mint óriási hiba, felrovása is! Emberek! Földutakon???? Kocsiamortizáció = 0 !!!! Igazán derék összegző gondolatok egy alapítvány nagyra becsült közgazdáitól!? Már bocsánat, de ilyetén rosszindulatot még könyvelő sem tesz, nemhogy okl. közgazda!
kodiv | 2012. február 2. | 14:09:48
A határon túli magyarság mindig akkor kapta az anyaországtól a legnagyobb erkölcsi és anyagi támogatást, ha Magyarországot baloldali kormány vezette! Milliókat költöttek még arra is, hogy ne vehessék fel a kettős állampolgárságot és ne zabálhassák fel a parizerünket, ne rongálják remek nyugdíjrendszerünket és ne itt ültessenek be nekik új májat. Ennek ellenére kevesen hitték, hogy Aczél Endrének ennyire fontosak a csángók. Arra gondolni sem merek, hogy a 70 millió sorsa zaklatta fel ennyire.
kelemenjanos | 2012. február 2. | 13:39:08
De, a második, úgymond átfogó ellenőrzésen is fennakad az értő olvasó szeme: A vizsgálatot végzők "nehezményezik", hogy egy városban 5 egyetemistának 4 szobás lakást bérelnek! Ezt még akkor is túlzásnak/luxusnak tartja/tarthatja (!) a jv. készítője, ha 3 szoba még a félszoba méretet sem éri el, azaz egyszemélyes hálószoba?!?!
Nem értem! Halkonzerves dobozban kéne lakniuk!? (A jövendő csángó értelmiségnek?)
kelemenjanos | 2012. február 2. | 13:32:23
Én elolvastam a két jegyzőkönyvet! Mivel van/volt szerencsém ellenőrizni, két, alapvető megállapítást tennék a helyzet reálisabb megítélése kapcsán!:
1/ NEM ÁTFOGÓ ELLENŐRZÉSEKRŐL VAN SZÓ, hanem néhány problémakör tisztázása "érdekében" indították el!
2/ Az egyes témakörök egymáshoz való kapcsolata pedig, mint Makó Jeruzsálemtől!
Azaz: Kimondottan célzatos/konkrét be-/feljelentések alapján vizsgálódtak nagyra becsült szakértők! Szóval: A rosszindulat, azaz a változtatás alapja már akkor megvolt, amikor még bele sem kezdtek!
Egyesek erre: "Ügyes!"
Én: Garantált a "pár forint iránti vágy", mint ösztönző, motiváló tényező!
weiner | 2012. február 2. | 12:16:44
A helyzetet ismerők szerint a CSMSZSZ - az RMDSZ segítségével - sikeres oktatás- és művelődéspolitikát csinált. Ennek eredményeként már 25 csángó faluban folyik magyar nyelvű oktatás. Hegyeli Attila megszállott, szinte csak Böjte Csabához mérhető. Le kell váltani... Diószegi pedig már 22 éve sz@rkeverő..
Ottaniak szerint a csángók messze vannak a határtól, a választások alkalmával rájuk nem számít a FIDESZ.
http://itthon.transindex.ro/?cikk=16441
Athanáz | 2012. február 2. | 11:08:08
Pista49.
Orbán hangja?
pityu1965 | 2012. február 2. | 11:03:44
Az erdélyi magyar szervezeteknek utalt pénzeknél is ugyanez történt. Csak a talpnyalók és csatlósok maradtak a pénz közelében. Na meg ebből az üzletből kellő hasznot húzó Fidesz-otp bank.
fenyesszelek | 2012. február 2. | 10:25:24
Pista49 | 2012. február 2. | 08:20:49
Kivancsi leszek arra hogy a "kozpontilag" elosztott penzbol mennyi fog Repas Zsuzsanna es hit tarsai zsebebe kikotni. Pista, egy tanacs szamodra, hogy ha neha levenned a szemellenzoidet, a barna ingeddel egyetemben, akkor talan kicsit jobban tudnad latni tenyeket. Ami, tudom szamodra mellekes.
latyek | 2012. február 2. | 10:15:39
Igen,Navracsis nagysága Pozsgay Imrééhez hasonlatos!
Fannyvár | 2012. február 2. | 10:08:57
Sajnos nem meglepő...csak szomorú :(
helado | 2012. február 2. | 09:52:32
2004
bozsós | 2012. február 2. | 09:44:47
Pista49 | 2012. február 2. | 08:20:49
"a központnak kell eldönteni az irányvonalat, és azt mindenkinek követni kell" De szépen fogalmazta meg a hitvallást, Rákosi elvtárs se fogalmazhatott volna szebben.
bozsós | 2012. február 2. | 09:42:43
Én 5 éven keresztül voltam keresztszülő. Ez azt jelenti, hogy fizetni kellett egy csángó magyar gyerek éves oktatási költségeit, a gyerekek meg egy ideig leveleztek. De jó ideje nem kapunk semmit - küldtünk levelet, hogy tanul-e a gyerek - semmi. E-mail ott nincs, így aztán több pénz nem adok.
Pasinszki | 2012. február 2. | 09:25:00
Kedves lumbágó!
Ne bánkódjék az asszimiláció miatt! Nem fáj az! Az én őseim lengyelek, németek, tótok voltak, nekem már magyar az anyanyelvem, lengyelül, meg tótul egy-két szót, ha tudok, németül meg csak egy kicsit beszélek. De itt vannak a kunok, a jászok, a besenyők. Többszáz éve kihalt a nyelvük, de azért egyszer se búsulnak.
öszijő | 2012. február 2. | 09:15:54
Acél úr! A Fidesz nemhogy 2/3-os többséget élvez Erdélyben,Moldvában,bárhol a határon kívül,de 8/10-et. Ha a határon kívüli magyarság forradalmi többségben OV-re szavaz,akkor természetesen tudomásul veszik,hogy érdekeiket a forradalmi kormány képviseli,80%-os többséggel. Határon belül megkapták a zemberek a 2/3-ot,határon kívül 8/10-et, pénztártól való távozás után kéretik nem reklamálni!
staropramen | 2012. február 2. | 08:47:05
Pista4
Gusztustalan kommentedet olvasva az jutott eszembe, hogy ez már volt egyszer:
Akkor így mondták:
Ein Volk, ein Reich, ein Führer! „Egy nép, egy birodalom, egy vezér!”
Idióta!
mellesleg | 2012. február 2. | 08:33:10
Pista49 | 2012. február 2. | 08:20:49
Sikerült megírnia az utóbbi évek legocsmányabb hozzászólását.
Pista49 | 2012. február 2. | 08:20:49
Orbán tökéletesen tudja, mit csinál. A környező országok magyarsága csak akkor maradhat fenn, ha a magyar kormány és az ottani magyar szervezetek azonos politikát folytatnak. Ezt a történelem már többször bebizonyította, ezen kár vitatkozni: a központnak kell eldönteni az irányvonalat, és azt mindenkinek követni kell. Ha nem ez folyik, gyors és teljes lesz a beolvadás. De maga, Aczél úr a baloldaliságával eddig nem nagyon izgult az elszakított területek magyarságáért. Most, hogy Orbánt lehet vele támadni, egyből megválatoztatta a nézeteit. Lám, lám, hogy változnak az idők: Gyurcsányból demokrata lesz, magából pedig nemzetszerető!
Hammada Patrol W | 2012. február 2. | 08:07:23
"Felállt a vezetőség tehát."
A csángó magyarok szervezetének vezetői azt csinálták, amit egy felelős vezetőnek hasonló helyzetben tennie kell. Példát mutattak azoknak a gerinctelen pondrónak, magyarországi "értelmiségieknek", akik félelemből vagy szolgalelkűségből tovább nyalják Qrbán illatos csokifagyiját (így jó lesz?).
lumbágó | 2012. február 2. | 07:59:23
"A romániai magyarság lelkéért folyó pozícióharcban,"
Van más lehetőség is. A romámiai magyarok megunják bármelyik beleszólást, nem kérnek belőle. Folytatódik a - természetes, néha támogatott - asszimiláció, ill. kivándorolnak, első sorban nem Magyarországra. Csak ne csodálkozzunk!
|