blz42 | 2009. december 3. | 19:09:26
Béna kis cikk, láthatólag az egész azért íródott (ld. cím és utolsó bekezdés - a leghangsúlyosabb elemek), mert leszóltak a szoci központból, hogy "jajj, az LMP el fogja vinni a 2006-os szavazóinkat, gyorsan csináljatok valamit!"
És hát teljes joggal vannak befosva: a 8. kerületben már csak kétszer annyit ért el az MSZP, mint az LMP (17 vs 8%). Szerintem 2014-ben már az LMP lesz a Fidesz legkomolyabb kihívója - és ez jó.
zaza | 2009. november 30. | 20:10:06
innocent: szerintem te vagy a hülye! :-)
amúgy én pont miért?
triumph | 2009. november 30. | 20:09:37
http://jobbrael.blog.hu/
unabomber | 2009. november 30. | 18:54:06
Körülbelül annyira szeretném kormányon látni a Fideszt, mint púpot a hátamra. És az a véleményem, hogy a jelenlegi parlament pártjai egyaránt részesek abban, hogy a hazánk oda jutott, mind erkölcsileg, mind gazdaságilag, ahová. De könyörgöm, az MSzP-SzDSz ebben tizenkét évnyi tevékenységével részesedik, míg az Orbán-párt néggyel.
Bérfirkálmány, szégyen a Népszabira nézve.
krapulax | 2009. november 30. | 18:09:25
Nézzétek meg, hogy egy "ujjas bemutatásért" mi jár egy demokratikus országban:
http://www.youtube.com/watch?v=yioHCL7uKYs&feature=related
Ehhez képest a gumilövedék enyhe fellépés volt, szerintem azok, akik dobálják és megtámadják a rendőröket, a gumilövedék enyhe büntetés.
A Demokratikus Charta egy békés tömegmozgalom volt és megvolt az oka.
Ajjtony | 2009. november 30. | 17:19:20
"Fidesz és az utca által szétvert gyurcsányi reformok, "
Azért az első "UTCA" az a "Demokratikus" Charta volt.
Ajjtony | 2009. november 30. | 17:17:35
Ivády Gábor ivádi polgármester .... kitilt a településről minden politikust, aki 2002 óta meghatározó szerepet vitt..
********************************
Ez tetszik, Ivád az Ivádyaké. És igaza van! Az ivádiak rá fognak szavazni, az tuti.
nugát | 2009. november 30. | 15:05:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
innocent | 2009. november 30. | 14:37:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lastres | 2009. november 30. | 14:14:00
Hogy egy félreértést eloszlassaik: Ivády nem azért tiltotta ki csak a 2002 itániakat, mert a fideszhez húzna, vagy rfetorikában azonosulna vele (mert minthogy az LMP közleménye is fogalmaz az ügyben: "Ebben a folyamatban* az 1998-2002 közötti Orbán-kabinetnek épp olyan mértékű a felelőssége, mint az azt követő, közvetett falurombolást folytató MSZP-SZDSZ kormánynak" http://lehetmas.hu/allasfoglalasok/701), hanem szimplán azért, mert ő azóta van ott hivatalban.
*: "Mára a kistelepülések jobbára csak egy-egy szerencsejátékgéptől hangos kocsmát tudnak eltartani, a népesség lassan a magasabb bérszínvonal reményében a városokba vándorol, és a környező, mezőgazdaságilag hasznosítható földterületek már egy új agrár-arisztokrácia, rosszabb esetben spekulatív földszerzők kezébe kerültek."
lastres | 2009. november 30. | 14:13:53
Hogy egy félreértést eloszlassaik: Ivády nem azért tiltotta ki csak a 2002 itániakat, mert a fideszhez húzna, vagy rfetorikában azonosulna vele (mert minthogy az LMP közleménye is fogalmaz az ügyben: "Ebben a folyamatban* az 1998-2002 közötti Orbán-kabinetnek épp olyan mértékű a felelőssége, mint az azt követő, közvetett falurombolást folytató MSZP-SZDSZ kormánynak" http://lehetmas.hu/allasfoglalasok/701), hanem szimplán azért, mert ő azóta van ott hivatalban.
*: "Mára a kistelepülések jobbára csak egy-egy szerencsejátékgéptől hangos kocsmát tudnak eltartani, a népesség lassan a magasabb bérszínvonal reményében a városokba vándorol, és a környező, mezőgazdaságilag hasznosítható földterületek már egy új agrár-arisztokrácia, rosszabb esetben spekulatív földszerzők kezébe kerültek."
lastres | 2009. november 30. | 13:58:15
"Hiába válság, munkanélküliségi csúcs (inkább mélység)"
Az LMP mindenkinél korábban, idén januárban nyilvánosságra hozta válságkezelő programját (Zöld Élénkítés), amiben a munkanélküliségre, a válságra és a gazdaság fenntarthatóbb pályára állítására ad egy javaslatot. (Azóta ennek elemei már felbukkantak a fidesz, de más pártok megszólalásaiban is.
Az LMP az elmúlt 1 hónapban a következő ügyekben volt aktív: a parlament elé vitte (civilekkel összefogva) a ciántörvényt; bemutatta vasúti- és közlekedési programját (http://lehetmas.hu/allasfoglalasok/735), és a GVH-hoz fordult, hogy tegye egyenlővé a vasúti és közúti fuvarozás közötti verszenyfeltételeket (http://lehetmas.hu/allasfoglalasok/724) 8%-ot szerzett a józsefvárosi polg.m. választáson, ahol olyan, Magyarországon még alig ismert dolgokkal kampányolt, mint a részvételi költségvetés; javaslatott tett egy alapjaiban más központi költségvetésre (http://lehetmas.hu/allasfoglalasok/775); stb.
Az, hogy egy bulvárolvasó ingerküszöbét csak a "botrányok" (kitiltás) ütik át, sajnálatos (merthogy sok minden más is van, lásd fent), de sajnos ilyen a média működése. De hogy egy vezető lap vezető publicistája ne tudjon ezekről, az két dolgot jelenthet: 1) tájékozatklan, azaz alkalmatlan munkájára; 2) a minimális pártatlanság igénye sem vezeti, csak a most kormányzók iránti lojalitás.
Melyik a jobb?
teniszke | 2009. november 30. | 12:02:23
Wow....! Nagy N. Péter hű volt önmagához meg a magyar napilapok színvonalához an block. Elfogulatlan és tárgyilagos, mint mindig, ahogy egy belpol. szakírónak illik is. valamilyen defektje mindenkinek van (ha valaki, ő csak megtalálja azokat), kivéve az MSZP-t. Az a sok hülye, azaz a társadalom nagy többsége, aki nem így látja - nos, biztos ők is defektesek, ellentétben Nagy N. úrral és pártoltjaival...
Komolyabban : nem érdemes minden részletet kivesézni a fenti cikkből, hisz az önmagáért beszél, csak néhány csemege. Mesterházy úrnak nincs elvi politikai álláspontja, arra fog menni, amerre nyomják a pillanatnyi előny- és haszonszerző érdekei, ennyi. Olyan, mint az az MSZP-s közeg, amelyből jött. Haszonlesésben és sumákolásban a Fidesz sem jobb, ebben az egyben igaza van Nagy N. úrnak, csak a körítésben csúsztat ismételten - a Parlament tekintélyét nem a Fidesz vágta haza (ugyan már, hol lett volna erre képes), hanem saját maga, s ebben az oroszlánrész sajnos a vezető koalícióé (" a ház többségéé"), a tetteikkel sikeresen elérték (s ez nem a Fidesz bűne, nem ők kormányoztak/nak). Persze, szakértő újságíró úr ezt nem látja??
Az MDF-re pedig ugyanúgy nem érdemes szót vesztegetni, mint az SZDSZ-re. Tipikus elvtelen érdekemberek, abszolút beleillenek a magyar politikai palettába (élükön a D-H. párossal). Csak hát ugye ők még hajlandók érdekből időnként a koalíció szekerét tolni, ellentétben az SZDSZ-el, ezért róluk beszélnie kell Nagy N. úrnak...
A Jobbikról igazat ír, ami nem is volt nehéz, hiszen egy ilyen ütődött szervezetről triviális a kritika.
Az LMP még viszonylag szűz, nem volt könnyű fogást keresni rajtuk, de Nagy N. úr becsületére váljék, megpróbálta. Hát, hogy mennyire sikerült...
Szóval, kilóg a lóláb, kedves Nagy N. úr! Kár, mert szívesen olvasnánk érdekes, objektív cikkeket is, legalább a NSZ-ban...
cartman023 | 2009. november 30. | 11:30:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
benburns | 2009. november 30. | 11:19:00
"Hiszen mindkét párt részese az eredendő bűnnek, a 2002-es száznapos, költségvetést kifosztó programnak."
Része, vagy nem része? Megszavazták, vagy nem szavazták meg? Azóta is hányszor taszigálta az Mszp-t a költekezés irányába a Fidesz? Politikát csináltak a költségvetés összeborításából. Az viszont igaz, kormányozni nem ök kormányoztak.
"Az nem szempont az MDF számára, hogy a szocialisták mindennek az ellenkezőjébe buktak bele."
Nono! Elöbb volt a költekezés, csak utána az ellenkezöje. És az ellenkezöje muszájból. És abba buktak bele. De észnél lenni lehetett volna. Mondjuk Kiss Elemér óta...
Kinga Gönczová | 2009. november 30. | 11:09:20
Világosan látni kell: 8 évben csődbe vitte az MSZP-SZDSZ koalíció az országot. Lehet itt szidni a telet, tavaszt, nyarat, az őszt és az imperialistákat, ez kétségbevonhatatlan tény. Mint, ahogy az "utca verte szét" a gyurcsányi reformot.
Egy ámokfutást, hazugságokat és csalásokat merő eufemizmus reformnak nevezni, nem lehet egy népet úgy megvezetni, mint ahogy ezek tették meg.
Igenis tudomásul kell venni, a politika az, amikor az akár keserű lépéseket is el lehet fogadtatni. Ha erre képesek lettek volna, akkor most nem állnánk itt.
Most egyet tudna tenni a mostani vezetés. Nem Orbán Viktorozna, nem fideszezni, hanem konstuktív módon segítené azt, aki hatalomra kerül.
bábolna | 2009. november 30. | 11:08:09
Kicsit féloldalas a szerző memóriája, illetve persze csak a szokásos kettős mércéről van szó. A Fidesz csak azt tette ellenzékben, amit a szocik is tettek anno, egyébkét pedig ez a dolga egy ellenzéki pártnak. Ami pedig a parlamentarizmus negligálását illeti, Őszödhöz és a kilőtt szemekhez a Sándor-palotába költözés szándékát hasonlítgatni elég vicces, nincsenek egy súlycsoportban...
gabriell | 2009. november 30. | 10:55:35
Valóban a szerző politikai elkötelezettsége látszik és tettenérhető. Sajnos ma a politikai palettán olyan a politikai boksz, amilyenek a politikai bokszolók. Valóban Ön az LMP-ről szóló ismeretei leragadtak ennél az ügynél, pedig ennél sokkal több akciója, programja van a világról, a gazdaságról, stb. Jó lenne ha az objektív és tárgyilagos sajtó, és a sajtó felkent papjai ezt is figyelembe vennék, és teret adnának más vélemények megjelenítésének. De hát a kis pártoknak nincs pénze, hogy a média szentsége mellett a háttérben meghúzódó média álszentségét finanszírozzák. A sajtó csak a botrányra éhes, mert a botránynélküli közlésnek nincs hírértéke, mert az Önök ujságjának is a vevői arra nem vevők, ha mutyik miatt bírósághoz fordulunk, ha nem heppening szerű köntösbe teszünk valamit. De azért gondolom, hogy a kitiltásnak legalább a cikk szerzője megértette szimbolikus mondandóját. Ha nem akkor ott nagy baj van, mert valóban a haveri szinten osztogató támogatások, köz vagyon ellopása, és sorolhatnánk tovább,
illetve ezen ügyek képviselői egy normális országban, ahol az abnormalitásnak következménye van ne legyenek kívánatos személyek. Vagy mégis? Ezt a politikát akarjuk? Azt a jövőbeli reményt, hogy majd a nagy lopásból, csak kis lopás lesz, stb. Szóval valóban másfajta politizálás kell és szükséges, de közösen, állampolgárok média, stb. összefogása révén.
hunLár | 2009. november 30. | 10:22:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
timurlenk | 2009. november 30. | 10:20:29
Persze, már választási kampány van, a tárgyilagosság nem számit. Ennek ellenére két állitás mellett nem lehet szó nélkül elmenni.
“Orbán …éppen ő az elmúlt tizenkét évben mást sem tett, mint leértékelte a parlamentet.”
Ehhez nem volt Orbánra szükség, leértékelte az magát nélküle is. Döntően arctalan és tehetségtelen, kapzsi, korrupt, pártközpontokból rángatott szavazógépként funkcionáló alakokból álló intézmény. Nemes forma, gyatra tartalom – Lengyel Zoltánt kellene eszerint tisztelnünk, aki nyilván még nem is a legrosszabb.
(ismét Orbán )”…saját, akkor remélt miniszterelnöki székhelyét 2002-ben felvitte volna a Sándor-palotába”- ahová egyébként korábban Andrássy Gyula, Tisza Kálmán, Szapáry Gyula, Lónyay Menyhért, Tisza István, Wekerle Sándor, Bánffy Dezső, Széll Kálmán, Bethlen István, Károlyi Gyula és sokan mások is “felvitték”. Nem Orbán eredeti ötlete volt ez, hanem egy 77 éves állapot visszaállitásának szándéka. Amin persze lehet vitatkozni, de ez a megfogalmazás félrevezető.
zaza | 2009. november 30. | 10:15:43
Szerintem az a lényeg hogy ez a politikai garnitúra úgy ahogy van tűnjön el. Egyfelöl a civil életbe, másfelöl a börtönbe. Politikához, közösségi érdekek képviseletéhez soha ne legyen többet közük. Legyen következménye ennek a mind szakmailag, mind erkölcsileg minősíthetetlen 8 évnek.
Ha az emberek most a Fideszt akarják, akkor annak kell jönnie. Az hogy ők is bénák illetve lopni fognak, annak nincs köze ahoz hogy az mszp-nek el kell tűnnie. Reméljük a társadalom meg fogja érteni egy idő után hogy szabályozás, kontroll nélkül nem működik semmi. Ezért kell a politikai intézményrendszert úgy átalakítani és a szabályok betartatását megkövetelni, hogy a politika legyen a társadalomnak kiszolgáltatott és ne fordítva.
hunLár | 2009. november 30. | 09:15:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Csil | 2009. november 30. | 08:59:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
iiii | 2009. november 30. | 08:55:48
Tisztelt Nagy N. Péter!
Kicsit el van maradva a brosúrával. Bár Ivády valóban a Lehet Más a Politika vezetőségi tagja, de ez az akciója nem az LMP akciója, hanem Ivád önkormányzatáé. Tessék őket csesztetni. Másodszor az egész ügy 1 hónapos hír, meddig akarja még ezt felhasználni? Ez minden, amit az LMP-ről sikerült megtudnia? Nem nagyon törte magát.
Siralmas, hogy a magyar újságírók és média ingerszintjét csak cirkuszokkal lehet áttörni. Na, ezért volt jó Ivády akciója, még ha én se értek vele egyet 100%-ig.
Gyurka46 | 2009. november 30. | 08:47:42
Vannak az MH-tól, talán a MN-től idetévedt hozzászólók, akiknek nincs véleménye, mindenre ugyanúgy, gyalázkodással reagálnak. Ezekkel nincs értelme foglalkozni.
A cikk kritikusan elemzi az összes jelentősebb pártot. Sajnos ez a helyzet. Választhatunk majd, hogy dilettáns, vagy profi tolvajokra szavazzunk, össze-vissza beszélő kis pártokra, vagy egy egykori népirtó párt újraéledt bandájára.
bo-56 | 2009. november 30. | 08:26:14
Fáj az igazság, sidorovich?
sidorovich | 2009. november 30. | 07:59:27
Demagóg bérfirkálmány.
walsz | 2009. november 30. | 07:02:42
"...hány gaztettet avattak egyetlen szóval erénnyé, azzal, hogy "nemzeti"-nek nevezték!..."
/BARBUSSE/
|