A kobalt – amelyből a földkerekség legerősebb mágnese készül – viszont egy megrögzött fitneszterem-kerülő hölgy képében bukkan fel, az inkább telt, mint karcsú nő vonalaira olyan fajsúlyos acéltárgyak tapadnak, mint a csavarhúzó, villáskulcs, cipészkalapács.
A kalciumot megtestesítő figura csontvázdresszt visel, miközben tejet iszik üdvözülve, az arzént játszó nagyestélyis zöld dáma patkányt mérgez kárörömmel, a klór nevű fürdőzőnő klórgázt szippant be, amitől mindjárt kiég a szeme, a gallium nevében jelentkező bácsi galliumkanala lassan beleolvad a forró teájába, a kén nevű fickó pedig, tekintettel az elem egyik fő felhasználási területére, kisvártatva egy tojásgránátot hajít a fényes orcánkba.
A kalifornium idősödő hippi, aki szörfdeszkával a hóna alatt nyargal a víz felé, amely, mint tudjuk, két hidrogénatomból és egy oxigénatomból áll össze. Gyönyörködjenek.
Az ötletgazda Disney-rajzfilmeken nőtt fel a 90-es években – derül ki az alkotó honlapjáról. A Milwaukee Művészeti Egyetemen diplomázott, fő iránya az animáció volt, de illusztrátori szakot is végzett. Karakterrajzolóként tartják számon, több nagy sorozat közreműködője. A projekt ötlete egy középiskolai kémiaórán pattant ki a fejéből – árulta el egyik rajongójának.
„Egy videót néztünk az elemek periódusos táblázatáról, a narrátor néhányat meg is személyesített közülük, én meg ahelyett, hogy jó diákhoz illően jegyzeteltem volna, elkezdtem rajzolni ezeket az emberszabású elemeket. Egész történetet találtam ki róluk (ezen még ma is dolgozom a szabadidőmben), és a középiskola hátralévő részében, sőt az egyetem alatt is folyton rajzoltam őket."
De vajon mit szólnak a kollekcióhoz a magyar szakpedagógusok? A budapesti ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium biológia–kémia szakos igazgatója, Molnár Katalin és kollégái egyetértenek abban, hogy a rajzok mindenképpen segítik azoknak a gyerekeknek a befogadást, akik képi információk, megszemélyesítés alapján jegyeznek meg könnyebben dolgokat.
Sokszor kifejezetten találóak a leírások is, habár hozzáteszi: a gyerekek csak akkor értik az illusztrációkat, csak akkor értékelik a humorukat, ha az elemekről már tudnak valamit. Ehhez a periódusos rendszerhez tehát kellenek némely előzetes ismeretek. Molnár Katalin megjegyezte: szerinte egy-két figura kissé agresszívnek tűnik – habár például az arzén esetében ez akár indokolt is lehet.