És persze az említett filmjelenet átértelmezett videón: lángoló, ekképp az asztalon nyomot hagyó golyókkal. A másik szobában pepita bukósisakos, karjukon ételhordókat cipelő ejtőernyősök hevernek, akárha sikertelen landolás után. Az ugyancsak pepita ejtőernyők az ablak alatt kikúszva a kiállítótér erkélyén gubancolódnak a szélben.
Ahogy azt Kicsiny Balázstól megszoktuk: fura terekbe rendezett álomszerű jelenetek, álomszerű figurák az élet által rájuk osztott szerepekben. Játékosként, a halállal barátkozó, homályos alakként. Kicsiny erős hatású térrendezése eszünkbe juttatja korábbi ugyancsak erős munkáit, például a végtagjaik helyén vasmacskát növesztett, világító bányászfejlámpás matrózokat vagy a nehézbúvár-sisakos, papi reverendás, fizikai munkát végző alakokat.
Ugyancsak a szerepek adják a kulcsát az Inda Galéria Szerepjáték című kettős kiállításán a másik alkotó, Csáky Marianne munkáinak is. A régi és új fényképek főszereplőjeként, a fotográfiára óvakodott sziluettalakok kíváncsiskodó megfigyelése, ellenőrzése alatt, más képeken viszont ő maga lesz a megfigyelő, azaz sziluett.
|
Kicsiny Balázs: A mező és az ügynök |
Csáky ráadásul videomunkákkal is megjelenik: osztott képernyőkön hetvenes években készült családi felvétel egyes jeleneteit játszatja újra kínai művészekkel: szerepjáték megint.
Talányos történetek, talányos pillanatok, szép, füstös titkok, amelyek megfejtése a látogató dolga vagy lehetősége, de feltétlenül az öröme.
I!
SzereposztásKicsiny Balázs és Csáky Marianne kiállítása
Inda Galéria május 22-ig