Megasztár mesterdalnokok

Sikert aratott a kölni operaegyüttes új intendánsa, Uwe Eric Laufenberg első rendezése. Az évad első bemutatójaként Richard Wagner A nürnbergi mesterdalnokok című művét mutatták be, a darabot úgy vitte színre a rendező, hogy az utolsó felvonás, amelyben a dalnokverseny zajlik, egy mai tehetségkereső show-ra hasonlítson.

A nürnbergi mesterdalnokok Wagner egyetlen közismert, komikus operaként értelmezhető alkotása, a Liebesverbot (Szerelmi tilalom) című vígopera ifjúkori zsenge, amit szinte sosem játszanak.

A beszámolók szerint Uwe Eric Laufenberg rendezésében érdekes ívet fog át a cselekmény a XVI. századi Nürnbergtől az újkori Kölnig. Az első felvonásban nem a tipikus Dürer korabeli városképet hangsúlyozza, az csak ürügyet ad a turistaként odakeveredő Stolzingi Walthernek, hogy fotómasinájával elvegyüljön a nürnbergiek között.

Az éjszakában játszódó második felvonást, amelyben az erőszakos Beckmesser kelt zavart, utcai harccá fokozza a rendező, végül az utolsó felvonás pedig egy sztárkereső akcióra emlékezteti a nézőt, amelyen olyan fenegyerekek is feltűntek, mint a híres-hírhedt Stefan Raab, Németország egyik legvitatottabb médiaszemélyisége. A dalnokversenyben a manipuláció is megjelenik, mint ami már-már elengedhetetlen velejáróra ezeknek a versenyeknek.

A szombati előadásban rendkívüli sikert aratott a bölcs susztert, az igazi művészetért rajongó Hans Sachsot alakító basszus, Robert Holl. A bajkeverő, önjelölt dalnokot, Beckmessert megformáló Johannes Martin Kraenzlét is ünnepelte a közönség.

 

 

 

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.