Kultúratámogatást csak kreatívan
Alkalomról alkalomra igyekeznek kézzelfoghatóvá tenni, mi is társaságuk célja: fórumot kínálni a szponzorációs piac szereplőinek. A két fő támogatási terület a kultúra és a sport. A sport oldaláról mind a versenysport (Nemzeti Sportszövetség), mind pedig a szabadidősport mezsgyéjén komoly szakmai eredményeket felmutató cégekkel igyekeznek egyre szorosabbra fűzni a munkakapcsolatukat. Legutóbb az olimpia volt a találkozóra okot adó esemény, amikor beszélgetésre hívták a lehetséges támogatókat s a támogatottakat, vagy ahogy ők mondják, a kedvezményezetteket.
Most pedig a Mecénás Nap lesz ez az alkalom. A már hagyományosan a Műcsarnokban megrendezett ünnepség és díjátadó gála programsorozata részeként a kultúraszponzorációhoz elengedhetetlen kreatív megközelítésről szerveznek beszélgetést. Mert az biztos, hogy nagyon kreatív, ugyanakkor tudatos megközelítésre van szükség, amikor a kultúra bármely területén kell kialakítani szponzorációs kapcsolatot. Mit is takar ez esetben a kreativitás? Azt a gondolatiságot, amellyel a márka megmutatja a kultúrához kötődő kapcsolatát. Nem elég valami mellé állni: beszélni is kell róla.
A kultúra szponzorációja mindig felveti azt a kérdést is, hogy a mecenatúra mellett lehet-e, van-e terepe az üzleti alapú együttműködésnek. Kassay Lili szerint olyankor is bátran nyúlhatunk hozzá, amikor például nem egy márka imázsán szeretnénk változtatni, hanem közvetlen értékesítési céljai vannak a támogatónak. Van olyan szponzori kapcsolat, nem is egy, amikor például a művészek öltöztetik fel a márkát, új csomagolóanyagot, egyedi sorozatot alkotva számára. Szoros és aktív együttgondolkodás gyümölcseként jöhet létre az üzleti alapú kreatív partnerség. Tapasztalataik szerint a kultúrában a kedvezményezetti oldal képviselői már tudással, véleménnyel, javaslatokkal, időnként nagyon praktikus megoldásokkal készülnek, és segítik az együttműködést.
Bizonyára így lesz ez most is.