Kultúratámogatást csak kreatívan

A Mecénás Napon ismét ülésezik a Szponzorációs Asztaltársaság is. Ez egy civil szakmai szerveződés, amely 2006 októberében alakult néhány nagyvállalat kommunikációs igazgatója, egyetemi tanárok és reklámszakemberek részvételével, s azóta is rendszeresen szervez nemzetközi konferenciákat, műhelybeszélgetéseket aktuális témákban - mondja Kassay Lili, az "asztalosok" egyike.

Alkalomról alkalomra igyekeznek kézzelfoghatóvá tenni, mi is társaságuk célja: fórumot kínálni a szponzorációs piac szereplőinek. A két fő támogatási terület a kultúra és a sport. A sport oldaláról mind a versenysport (Nemzeti Sportszövetség), mind pedig a szabadidősport mezsgyéjén komoly szakmai eredményeket felmutató cégekkel igyekeznek egyre szorosabbra fűzni a munkakapcsolatukat. Legutóbb az olimpia volt a találkozóra okot adó esemény, amikor beszélgetésre hívták a lehetséges támogatókat s a támogatottakat, vagy ahogy ők mondják, a kedvezményezetteket.

Most pedig a Mecénás Nap lesz ez az alkalom. A már hagyományosan a Műcsarnokban megrendezett ünnepség és díjátadó gála programsorozata részeként a kultúraszponzorációhoz elengedhetetlen kreatív megközelítésről szerveznek beszélgetést. Mert az biztos, hogy nagyon kreatív, ugyanakkor tudatos megközelítésre van szükség, amikor a kultúra bármely területén kell kialakítani szponzorációs kapcsolatot. Mit is takar ez esetben a kreativitás? Azt a gondolatiságot, amellyel a márka megmutatja a kultúrához kötődő kapcsolatát. Nem elég valami mellé állni: beszélni is kell róla.

A kultúra szponzorációja mindig felveti azt a kérdést is, hogy a mecenatúra mellett lehet-e, van-e terepe az üzleti alapú együttműködésnek. Kassay Lili szerint olyankor is bátran nyúlhatunk hozzá, amikor például nem egy márka imázsán szeretnénk változtatni, hanem közvetlen értékesítési céljai vannak a támogatónak. Van olyan szponzori kapcsolat, nem is egy, amikor például a művészek öltöztetik fel a márkát, új csomagolóanyagot, egyedi sorozatot alkotva számára. Szoros és aktív együttgondolkodás gyümölcseként jöhet létre az üzleti alapú kreatív partnerség. Tapasztalataik szerint a kultúrában a kedvezményezetti oldal képviselői már tudással, véleménnyel, javaslatokkal, időnként nagyon praktikus megoldásokkal készülnek, és segítik az együttműködést.

Bizonyára így lesz ez most is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.