galéria megtekintése

Lakossági Eb-himnusz

0 komment


Csepelyi Adrienn

David Guetta lesz a jövő évi, franciaországi labdarúgó Európa-bajnokság zenei nagykövete. A döntés nem meglepő: Guetta a világ legsikeresebb DJ-producere, már amennyiben a sikert az eladott lemezek számában mérjük.

Sokan mégis fanyalognak, ugyanis a francia előadó nem éppen a pult mögött bemutatott technikai bravúrjairól híres – sokak szerint előre rögzített mixeket játszik. Az Eb-dal is a közösségi élményre épít: Guetta interaktív dalt készít. A Thisonesforyou.com oldalon bárki rögzítheti saját hangját, amint egy szurkolói rigmust skandál, s ezzel rákerülhet a felvételre.

David Guetta, a sztár DJ rajongói előtt
David Guetta, a sztár DJ rajongói előtt
Ricardo Moraes / Reuters

A nagy futballtornák himnuszai valóságos iparággá fejlődtek az utóbbi évtizedekben. Az esemény hivatalos dala mellett ma már a csapatoknak is lesz saját indulójuk. Az első ilyen a New Order World in Motion című dala volt, amely az angol válogatott kampányához készült az 1990-es vb-re, a Liverpool akkori játékosa, John Barnes rapbetétjével.

 

Az 1998-as vb-nek két himnusza volt. A hivatalos Ricky Martin La Copa de La Vida című slágere lett, aminek különleges jelentőséget is tulajdoníthatunk. Martin azóta nyíltan felvállalta homoszexualitását, a futball pedig a leginkább homofób sportágak egyike. A másik dal az angol Dario G trióhoz köthető Carnaval de Paris lett, amelynek klipje – testfestetten focizó utcagyerekek – tökéletesen megragadta a vb hangulatát, ráadásul a dallama is egy szurkolói nótából ered.

A futballhimnusz-biznisz legnagyobb nyertese egy nő: Shakira akkorát robbantott a 2010-es, dél-afrikai vb-re írt Waka Waka című dalával, hogy a 2014-es tornára készített egy nem hivatalos himnuszt (La La La). Ennek klipjében feltűnik egy sor sztárfutballista – az énekesnő férje Gerard Piqué a Barcelonából – ez pedig elég volt ahhoz, hogy a dal lenyomja a hivatalos indulót (We Are One), amelyet Pitbull és Jennifer Lopez jegyzett.

Az üzletágba újabban nagy cégek is beszálltak: K’naan Waving Flags című dalát a 2010-es vb főszponzora, a ­Coca-Cola jóvoltából hallhattuk minden közvetítésben, Shakira 2014-es dalát az Activia támogatta.

Az Eb-dalok eddig kisebb durranásnak számítottak, de Guetta neve a garancia arra, hogy ez most megváltozik: a DJ-producernek 55,6 millió Facebook-követője és 4,3 milliárdos (!) YouTube-hallgatottsága van.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.