galéria megtekintése

L. Simon saját kollégáinak cégeiben bízik

Az írás a Népszabadság
2014. 07. 02. számában
jelent meg.

2 komment


Vári György
Népszabadság

Közvetlen munkatársaihoz köthető cégeket hívott meg egy 9,4 milliós kommunikációs tenderre L. Simon László fideszes politikus.

Tavaly augusztusban a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács pályázatot írt ki a Velencei kerékpárút és kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztése című projekttel kapcsolatos kötelező tájékoztatás és az üzleti marketingfeladatok ellátásának tárgyában. Akkor a Fejér és a Komárom-Esztergom Megyei Közgyűlés által létrehozott fejlesztési tanács vezetője volt L. Simon László, a térség parlamenti képviselője, aki jelenleg a Miniszterelnökség államtitkára.

"Olyan céggel, illetve személlyel akartam együtt dolgozni, akit jól ismerek, akiben megbízom, és aki mindig minden kérésemet szakszerűen oldotta meg"

Az L. Simon vezette fejlesztési tanács tavaly három céget hívott meg, ez a Picasso Média Kft., a Kortárs Média Kft. és a Shortcut Communications Kft. volt.

 

A Picasso Média ügyvezetője és résztulajdonosa Bajnai Zsolt, aki kommunikációs vezetőként tagja L. Simon kormányzati stábjainak. A megbízást elnyerő Shortcut Communications Kft. ügyvezetője és résztulajdonosa (a saját maga által képviselt Ifjúsági Médiakultúráért Alapítványa mellett) Kisfalvi Gábor, L. Simon kabinetfőnöke, Hornyák Tibor egykori üzlettársa. Üzleti kapcsolatuk máig is él: egy felszámolás alatt álló cégnek közösen tulajdonosa Hornyák és a Kisfalvi által képviselt alapítvány.

Jelenleg államtitkár a miniszterelnökségen – Reviczky Zsolt / Népszabadság

A harmadik meghívott, a Kortárs Média Kft. pedig – a Népszava tavalyi írása szerint – közösen adta ki a Kultura.hu nevű internetes lapot az állami tulajdonban lévő Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft.-vel, amelynek vezetője Hornyák Tibor, leszámítva L. Simon kulturális államtitkárságának időszakát, amikor kabinetfőnökként dolgozott mellette.

Kérdésünkre L. Simon László azzal indokolta a pályázók kiválasztásával kapcsolatos döntését: „A pályázatot a lehető leggyorsabban szerettük volna lebonyolítani, így olyan cégeket akartunk meghívni, akikről nem kell hosszasan referenciákat begyűjteni. Ez pedig valóban csak az ismerősi körünkből volt lehetséges. Szempont volt az is, hogy olyan cégeket hívjunk meg, akik az adott feladatok ellátására alkalmasak lehetnek, s akik már dolgoztak a megyében. Továbbá olyan céggel, illetve személlyel akartam együtt dolgozni, akit jól ismerek, akiben megbízom, és aki mindig minden kérésemet szakszerűen oldotta meg, illetve határidőre teljesített. Természetes, hogy ezek alapja a korábbi vagy jelenlegi munkakapcsolat. A meghívott cégek ilyenek. Egyébként az eljárás mindenben szabályos és törvényes volt.”

Úgy vélte továbbá, hogy döntése nem volt versenykorlátozó, mivel „a versenyt nem az korlátozza, ha egy közbeszerzési pályázatra meghívott cégek tulajdonosai, vezetői vagy munkatársai ismerik egymást (aminek a kommunikációs szakmában elég nagy az esélye). A versenyt az korlátozhatja, ha a cégek a pályázat beadása előtt bármiben egyeztetnek vagy összebeszélnek.”

Mások is így ítélték meg a kérdést, mert alig két hónappal a szóban forgó pályázat után pont ugyanezt a három céget hívta meg az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. is egy „hirdetés és rendezvényszervezési” tárgyú tenderére, és ezúttal is a Shortcut Communications Kft. nyert. Az előbbi beszerzés értéke valamivel kevesebb, az utóbbié valamivel több, mint 10 millió forint volt.

L. Simon László szignál
Értékes aláírás, L. Simon László szignál
Mohai Balázs / MTI

Ennél lényegesen nagyobb összeget, bő 56 milliót hozhatott el vetélytárs nélkül a Shortcut 2012 első felében, amikor az Országos Vízügyi Főigazgatóság „gyorsított meghívásos”, PR- és tájékoztatási feladatok ellátására irányuló közbeszerzésére egyedül ők jelentkeztek a határidő lejártáig.

A Magyar Narancs írásából az is tudható, hogy a Kisfalvi által képviselt Ifjúsági Médiakultúráért Alapítvány résztulajdonában lévő U-Group Kft.-t, nem sokkal alapítását követően, 25 millió forint támogatásra terjesztette fel az idei holokauszt-emlékév keretéből a Miniszterelnöki Hivatalhoz az előző Országgyűlés L. Simon László vezette kulturális és sajtóbizottsága. Vállalásuk Radnóti Miklós verseinek előadása volt „a legmodernebb vizuális és zenei-művészeti ágakat bevonva (animáció, graffiti, rap, hiphop)” egy egynapos rendezvényen, amely „a fiatalság reflektálását mutatná be a holokausztra”.

A cég további 11 milliót kapott a keretből arra, hogy Kenessey Gyula főszolgabírónak Sárbogárdon emlékhelyet állítson.

A Narancs arról is beszámol, hogy az Ifjúsági Médiakultúráért Alapítványt „hívta meg az NKA Kulturális Turisztikai Fesztiválok Ideiglenes Kollégiuma egy 150 millió forintos keretből megvalósítandó háromnapos márciusi program”, a Kultúra Vására elnevezésű „országos turisztikai vonzerővel bíró” kulturális rendezvény megszervezésére. L. Simon ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta a lapnak, hogy „a Kultúra Vására rendezvény az Ifjúság a Médiakultúráért Alapítvány ötlete volt, ők keresték meg az elképzelésükkel”, amelynek támogatását szerinte az indokolta, hogy lehetővé teszi az egymástól távol létrehozott kulturális produktumok megismerhetőségét, hogy „egy-egy kulturális produkció ne csak egy megyében vagy városban legyen ismert”.

Az alapítvány, az Írószövetség és a Szépirodalmi Figyelő Alapítvány által működtetett Örökség Kultúrpolitikai Intézet Nonprofit Kft. szintén kapott a cikk szerint 130 milliót az NKA-tól egy marketing- és médiakampányra, amelynek célja az ország 300 múzeumának népszerűsítése volt a diákság körében.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető