galéria megtekintése

Koktél két perccel a világvége előtt

Ha minden jól megy a törzsfejlődésünkben, akkor tizenöt éves korunkban kinövünk abból, hogy mozdonyvezetők, harmincévesen meg abból, hogy rocksztárok legyünk. A társadalom a felébredést tisztes és unalmas élettel honorálja, gyerekkel és kocsival, kiszámított nyaralással Balatonalmádiban. Aztán valahogy ráveszi magát, és elmegy a most már a szupersztárok sorába lépett amerikai csapat, a OneRepublic koncertjére, megnézi az izgő-mozgó Ryan Teddert, és azon morfondírozik, hogy könnyen lehet, valamit végzetesen elrontott. Talán itt az ideje, hogy átgondolja a mozdonyvezetést.

De tényleg: negyedóra sem kell ahhoz, hogy megértsük, nem véletlen a telt házas koncertek sora, mint ahogy az sem véletlen, hogy az Arénában egy bolhát sem lehetne leejteni. Persze az öt coloradói srác nagyon ért hozzá, hogy szinte futószalagon ontsa magából a rádióbarátra csiszolt slágereket, ám csakhamar kiderül, hogy az elsőre manírosnak tűnő cselló is könnyen beilleszkedik a világukba. Vagyis azon túl, hogy fergeteges bulit csapnak, még zenélni is tudnak, s bár nem törekednek a Led Zeppelin babérjaira, végtelen alázattal és lazasággal állnak ahhoz, hogy rájuk táncol és ugrál a fél világ.

Fotó: Reviczky Zsolt / Népszabadság

Ráadásul a Tedder vezette csapat még azt is képes elhitetni velünk, hogy Budapest nem csupán ikszedik állomása a végtelen és hosszúra nyúlt turnénak, hanem mintha egyenesen idejöttek volna, nem is érintve Isztambult vagy Vancouvert. A visszafogottan, és így sokkal hatásosabban elővezetett Good life alatt a hatalmas vászonra kivetített magyar főváros képei, majd a „klipet" lezáró magyar zászló több mint gesztus. Talán öt amcsi srác kell ahhoz, hogy hihetővé váljon, mennyire jó kis hely ez a város? És persze George Ezra témába vágó dala is egészen másként hat itt, mint máshol.

 

Amúgy meg minden van itt, mint a karácsonyfán. A Don't Look Downnal kezdenek hatalmas fehér vászonfal mögött, hogy csak az árnyékukat lássuk (hányan is dobták már be ezt a trükköt?), hogy annál nagyobb legyen a meglepetés(?), amikor lehull a lepel. Az Apologize-t meg néhány másik dalt a küzdőtéri miniszínpadon adják elő, intim bárhangulatot csempészve több ezer néző közé. A legnagyobb sláger, a Counting Stars közepén Tedder egészen a kakasülőig szalad fel, hogy lepacsizzon mindenkivel. Azelőtt Zach Filkins Gipsy Kings-es hangulatot varázsol a színpadra egy spanyol gitáron eljátszott szólóval, a ráadásban az Armstrong klasszikusánál (What a Wonderful World) még meg is hatódom, magam sem tudom, miért, miközben nem tudom elűzni a gondolatot, hogy ez is a spontánnak tűnő, mégis vérprofi módon felépített kavalkád része.

És persze, hogy a hatásos fináléban, az If I Lose Myself-re valakit (egy lányt) felrángatnak a színpadra is, de most nem énekelnie kell, ahogy mondjuk Robbie Williamsnél dívik, hanem az internet népének közvetíti a koncert jeleneteit, testközelből „filmezi" a zenekart, és így összeköt minket a fél világgal. S ez valahogy minden generációnak bejön, bár kétségtelen, utoljára Katy Perry zsúrján láttunk ennyi tinilányt.

S bár a frontember hangján itt-ott hallható, hogy egy igen fárasztó turné végéhez közelednek, a magas hangokkal mégis lyukat üt az Aréna tetején. S közben konferál, ugrál, nem retten meg sem a zongorától, sem a gitártól vagy a dobtól, felhőkarcolónyi energiákat mozgat ezen a fülledt júniusi estén, hogy senki se távozzon csalódottan.

És nem is távozik. Egyrészt mert élőben még jobban kidomborodik, hogy milyen jól sikerült album is a Native, melynek dalai köré épült az egész turné (a Something I Need-től a Feel Again-en át az Au revoir című balladáig mindegyiket énekelni kell). S bár megígérik, hogy lassan stúdióba vonulnak majd, hogy a negyedik koronggal meg új klipekkel rukkoljanak elő, egyelőre épp elég ezt megünnepelni. Mert valóban emlékezetes este kerekedik ebből, megható és mozgalmas pillanatokkal, épp annyi vizuális trükkel, amennyi még nem megy a zene rovására, mert abban tényleg nagyon jók a fiúk.

Fotó: Reviczky Zsolt / Népszabadság

A sok idézetből (Coldplay, Bon Jovi, U2 és ki tudja még honnan merítve) valami egészen jól csúszó egyveleget kevernek ki, amolyan csavard fel a szőnyeget hangulatban. Fanyaloghatnánk is, de minek, ők is tudják, mi is tudjuk: levettek a lábunkról. És ezt olyan lazán tették, mintha csak Bloody Maryt szürcsölnének a medence mellett, két perccel a világvége előtt.

S miközben már sodródunk hazafelé a tömeggel, még az osztrák előzenekar (The Makemakes) tagjait is elcsípjük, akik az Aréna előtt letáborozva árulják a CD-iket, és kérésre még dedikálják is. Ha nem megy Mohamed a hegyhez. De hát megy, hogyne menne, csak úgy száguld és zakatol a síneken. S közben boldog, hogy a mozdonyvezető mellett ülhet.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.