A képkockán Kálomista egy tévé képernyőjén tűnik fel mint médiaszemélyiség, a Páholy című HírTV-s produkció egyik műsorvezetőjeként. A Kút cselekménye amúgy időben nehezen behatárolható, annyi biztos, hogy a nemzeti dohányboltok előtti időkben játszódik valahol a vidéki Magyarországon.
Az ügyről – mintha mi sem történt volna – senki sem nyilatkozik. Maga Kálomista azt állítja, hogy nincs álláspontja, jóllehet amikor megkerestük az ügyben, a múlt heti cikkünre utalva így szólt a telefonba: Halló, itt Abszurdisztán!
A kópiacserében az sem gátolta meg az ügyben résztvevőket, hogy a Kút című filmet múlt csütörtök óta, vagyis a nyitóhéten mintegy hétezren látták már. Cikkünk témájával szorosan nem függ össze, de fontos megjegyezni, hogy ez igazán jó nézettségnek számít. A filmről szóló kritikát lapunk számára Fáy Miklós írta, és még olvasható a NOL-on.
Gigortól a múlt héten készült interjúnkban megkérdeztük, hogy vajon Kálomistát az Abszurdisztán metaforájaként használta-e a Kútban. A rendező válasza egyértelművé tette, számára nem Kálomista személye volt a lényeg, hanem a Páholy című tévéműsora és amit az képviselt, illetve, hogy egyfajta háttérként orientálja a nézőt, mivel Kálomista arca után rögtön hétszáz megfulladt migránsról való, szintén HírTV-s tudósítás következett. Elmondása szerint Gigor ezzel a párosítással azt szerette volna elérni, hogy egyértelmű legyen:
„Ülünk valahol a Kelet és a Nyugat között."
Azután, hogy Kálomista az „Itt maga Abszurdisztán beszél” fordulattal reagált a megkeresésünkre, kérdésünkre, miszerint ő kérte-e, hogy kivágják a Kútból, kijelentette, Gigor filmjével és annak különböző változataival egyáltalán nem foglalkozik, semmilyen álláspontja nincs és nem is szándékozik bekeveredni az ügybe. A Kút producere, Pusztai Ferenc (aki gengszterként a vásznon is feltűnik egy kisebb szerepben) ugyan elismerte, hogy ő vette ki az adott jelenetet a műből, de ennek hátteréről nem kívánt lapunknak nyilatkozni. Hasonlóképpen maga a rendező sem kívánta hivatalosan kommentálni a kialakult helyzetet. Kerestük a forgalmazó Vertigo Médiát is (hiszen például nyilván ők viselték a csere költségeit), de ők sem reagáltak érdemben a kérdésünkre. A Magyar Nemzeti Filmalap a jelenlegi rendszerben nem foglalkozik az általa finanszírozott produkciók utóéletével. (A Kút 315 millió forintos állami támogatást kapott.)
Kálomista Gábor
Magát hangsúlyozottan jobboldalinak valló közszereplő, Magyarország egyik legnagyobb filmgyártója. Nagy hatalmú producer, akitől nagyon sokan függnek. Mozifilmek és tévésorozatok gyártása mellett menedzser-igazgatója a Thália Színháznak, illetve ő igazgatja a veszprémi kézilabdacsapatot is. A HÍR TV Páholy című műsorának állandó vendége volt. Nevéhez köthető a Marian Cosma-tragédiát feldolgozó Szíven szúrt ország, valamint a forgalmazási és marketinghiányosságok miatt elenyésző nézettségű Veszettek című film is. A köztévé állandó beszállítója, cége gyártja a Csak színház és más semmi, a Munkaügyek és a Hacktion sorozatokat is.
Nevük elhallgatását kérő szakmai forrásaink szerint Kálomista nem is látta Gigor filmjét.
Lapunkból értesült arról, hogy ő személyesíti meg Abszurdisztánt, és nagyon nem örült annak, hogy feltűnik a filmben. Személyes támadásként élte meg a szerepeltetést, de az ominózus jelenet nem jogi okok miatt került ki a filmből.
Mivel a műsorszolgáltató HÍR TV vagyoni jogokkal rendelkezik a Páholy kapcsán, így a további felhasználásról a HÍR TV szava a döntő, nem Kálomistáé.
A Kút (ön)cenzúrázását tehát „csöndben" lezavarták, de ez nem változtat a tényen: Magyarországon korábban még soha nem történt meg, hogy már futó mozifilmet megvágnak egy közszereplő miatt. Világszinten is ritka az ilyen – talán csak Abszurdisztánban jegyeztek fel hasonló esetet.
Páholy
A kulturális-közéleti magazinműsor a Simicska Lajos tulajdonában álló HÍR TV-n ment Kálomista Gábor és Gajdics Ottó műsorvezetésével. A tulajdonos elhíresült G-napi nyilatkozata után a műsor megszűnt.