Hódít az e-book, beszálltak a nyugdíjasok is
– Egy felmérés azzal a meglepő eredménnyel szolgált, hogy a digitális könyvpiacon megszólíthatók a nyugdíjhoz közeli, vagy már nyugdíjas korú emberek is, ugyanis ők azok, akik szeretik újraolvasni a magyar és világirodalmi klasszikusokat. Az e-book olvasó használatának megtanulásához segítséget igényelnek ugyan, ennek ellenére nő azoknak a hetven fölöttieknek a száma, akik e-könyveket olvasnak - mondta Bujtor László (Digi-Book) egy, a digitális olvasásról rendezett fórumon ma a budapesti könyvfesztiválon.
Mint mondta, a nyugdíjasok mellett a 10 és 20 év közötti korosztály körében növekszik az e-bookok iránti hajlandóság, aminek többek között az az oka, hogy a szüleik átgondolják: olcsóbb megvenni egy e-bookot a rajta ingyenesen található négyszáz könyvvel, mint megvenni az összes kötelező olvasmányt.
Bujtor László kifejtette: a piac növekedésére jellemző, hogy a négy évvel ezelőtt alakult cégük akkoriban egy terjesztővel és pár száz e-könyvvel indult, ma pedig már 1200 címük és 8 terjesztőjük van. Pár éve az e-könyv piaca éves szinten csak pár milliós bevételt hozott Magyarországon, de idén az éves bevétek eléri a 600 milliót, ami a nyomtatott könyvpiac évi 65 milliárdos bevételének az egy százaléka. Ez azt jelenti, hogy a bevétel évről-évre duplázódik.
Azzal kapcsolatban, hogy az e-book veszélyt jelent-e a nyomtatott könyvekre, Bujtor azt mondta: vannak olyan területek, amelyeken a digitális hordozó nem lehet a könyv vetélytársa, ilyenek a gyerekkönyvek, az utazási könyvek, albumok és az ajándékkönyvek. Ám az e-book reális alternatíva a nyomtatott könyvvel szemben a szórakoztató irodalom, a lektűr és a krimi műfajában.
A fórumon részt vett a PocketBook képviseletében Alekszandr Kovalenko régionális vezető, aki elmondta: a Papírontúl felmérése szerint a rendszeresen olvasók 44 százaléka rendelkezik digitális könyvolvasóval, és közülük 67 százalék már jobban szeret e-book olvasót használni, mint hagyományos könyvet. Közölte: a céget 2007-ben alapították, de már 35 országban van jelen Új- Zélandtól Brazíliáig, s a vállalat működtetésében fontos szerepet játszik, hogy maguk az alapítók is olyan emberek, akik rendkívül szeretnek olvasni.