galéria megtekintése

Ez a vonat elmegy

Az írás a Népszabadság
2015. 03. 05. számában
jelent meg.


Ötvös Zoltán
Népszabadság

Három évre bezár a Közlekedési Múzeum április 15-én.Mi lesz a sorsa a többtonnás mozdonyoknak, a hatalmas repülőknek? A Liget Budapest Projekt szakembere szép jövőt ígér egy olyan (újjáépített) létesítményben, amely eredeti változatában alkalmatlan volt szerepére.

„Még idén elkezdődik a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum épületének eredeti kiviteli tervei alapján a helyreállítás, így három év múlva, a millenniumi ünnepségek idején létrejött impozáns épület ismét a második világháborús rombolás előtti állapotban várja majd a látogatókat” – olvasható Krámli Mihály, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója és Baán László miniszteri biztos közleményében.

Áprilisban bezárják a múzeumot, de az ideiglenes kiállítás helyéről még nincs döntés
Áprilisban bezárják a múzeumot, de az ideiglenes kiállítás helyéről még nincs döntés
Veres Viktor

A beruházás tervezett költsége hétmilliárd forint.

 

Elsők a XIX. században

1899-ben nyitotta meg kapuit az európai kontinens egyik első műszaki-közlekedési múzeuma, a Magyar Királyi Közlekedési Múzeum. 1944-ben két bombatalálat érte a kiállítóhelyet, hosszú évekig bizonytalan volt a gyűjtemény sorsa, csak az 1950-es évek végén dőlt el, hogy (részlegesen) helyreállítják a romos épületet. A helyreállítást most visszaállítás követi.

Három évre bezár a Közlekedési Múzeum

A kormány tavaly áprilisban tette világossá, hogy kiemelt fejlesztési célnak tekinti a múzeum felújítását 2018. március 15-ig. És „egyetért azzal, hogy a Projekt keretében a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum épülete eredeti állapotának megfelelően kerüljön helyreállításra.” Részleteket itt olvashatnak.

Ideiglenes helyszíneken

Hogy a hároméves zárva tartás alatt a gyűjtemény hová költözik, megtekinthető lesz-e valahol, és hová kerülnek a nagyméretű kiállítási tárgyak – a vasúti kocsik, mozdonyok, repülők –, arról Horn Mártont, a Városliget Zrt. kommunikációs vezetőjét kérdeztük. A műtárgyak az egyedi specifikációjuknak megfelelő raktárakba és ideiglenes kiállítótérbe kerülnek.

A múzeum és a Városliget Zrt. szakemberei több szóba jöhető helyszínt vizsgálnak, meg kell felelni a műtárgyak szakszerű elhelyezési követelményeinek, és az érdeklődők elől sem lehet elzárni mindent három évig. Az ideiglenes kiállítás helyéről – hét héttel a zárás előtt – még egyeztetnek.

A repülőkről nem tudni

A repülés szerelmeseit elsősorban az foglalkoztatja, hogy mi lesz a Petőfi Csarnok repüléstörténeti kiállításával. Május 17-ig még megtekinthető, de arra nem kaptunk választ, hogy ezután mi lesz a repülőgépek sorsa.

Ahogy arról lapunkban beszámoltunk, az eredeti épület nem volt alkalmas kiállítási célokra, ezért a két világháború között az egészet el akarták költöztetni Lágymányosra. Ha egykoron nem volt alkalmas kiállítási célokra az épület, akkor miért kell alkalmatlan formában újjáépíteni?

A kommunikációs vezető szerint a korszerű múzeumtechnológiai elvárásoknak is megfelelő épületet kapunk.

Hová menjen az évi 150000 látogató?

A Közlekedési Múzeum a főváros egyik legkedveltebb közintézménye volt.

Évente százötvenezer látogató kereste fel – ezzel dobogós volt a látogatottsági rangsorban.

A bezárás miatt a dobogón egy hely kiadó.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.