galéria megtekintése

Egyszemélyes verzió

3 komment


Csákvári Géza


Kern András önálló intézmény. Ő az önértékelési problémákkal küszködő értelmiségi archetípusa, aki folyamatos neurózisaitól szabadulni nem tudván lesz komikus és igazán szerethető. Olyan kvalitású sztár, mint annak idején, Hol­lywood fénykorában volt James Stewart vagy Clark Gable. Szerepeiben nem alakul át egy másik karakterré, inkább csupán önmaga marad az adott szituációkban.

Eszenyi Enikő kevés szerephez jut mint cserbenhagyott feleség
Eszenyi Enikő kevés szerephez jut mint cserbenhagyott feleség
A Company Hungary

Ha Woody Allen magyarul megszólal, akkor ő az első számú szinkronhang. A világ leghíresebb neurotikusától igen sok mívességet átvett és ma­gáévá tett Kern. A Sztracsatella, Kern első rendezése 1996-ban egyfajta definíciója lett a kernizmusnak. A Gondolj rám ennek az előadói és művészi manifesztációnak az újabb állomása, csak súlyosabb aránytévesztésekkel.

 

Ennek ellenére biztos: Kern András hűséges rajongótábora nem fog csalódni. A történet, a cselekmény, a kamera mind-mind az egyszemélyes show-t szolgálja. Igazi narcisztikus önmegvalósítás. Pedig van irodalmi alapja is a filmnek. Vámos Miklós novellája, amely arról szól, mi van akkor, ha egy férfi megtudja, rákbeteg, és csak hónapjai vannak hátra.

Jelen esetben Borlai doktorról van szó, aki az információ tudatában kidolgoz egy remeknek tűnő tervet: minden szerettét maga ellen fordítja, hogy amikor vége, már ne hiányozzon senkinek. A történetnek megvannak a maga fordulatai és tanulságai. Mintha a komoly Allenre, különösen a Férjek és feleségek című filmre is utazna Kern. A drámához azonban kevés itt a kraft. Őszintén, még a komédiához is.

Papíron minden bizonnyal jobb filmnek ígérkezhetett a Gondolj rám. A hangsúly pedig most a filmen van, mert éppen a moziélmény hiányzik a produkcióból. Csapongó, zavaros jelenetek követik egymást. Kern András rendezőt egyetlenegy dolog érdekelte: a Kern András-féle „színészjelenség". Partnerei hálátlan dialógusokkal küszködnek, mindezt Ragályi Elemér kamerája meghökkentően igénytelen és fantáziátlan módon rögzítette. Mintha csak visszatértünk volna a rendszerváltás utáni évek magyar filmjeihez. Sajnos negatív értelemben.

Gondolj rám

Forgalmazza: A Company Hungary

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.