– Van egy mentorom, aki korábban is agitált már, hogy ideje kilépnem a multikörnyezetből, és azt is jelezte, hogy befektetőként szívesen támogatná a projektet. Illetve ő mindig azt szokta mondani, hogy a projekt tetszett neki, de ő nem abba, hanem belém invesztált, bennem látott fantáziát. Szerencsére azt is tudja, hogy nem néhány nap alatt válik nyereségessé egy ilyen befektetés. Egyébként az összeg valóban nagynak tűnhet, de a szakemberek tudhatják, hogy ha egy ilyen volumenű produkció kapcsán az összes álmunkat meg szeretnénk valósítani, még ez a pénz sem elég. Igazság szerint már most is túl vagyunk az egymillión, de bízunk benne, hogy az aprólékosan kidolgozott, újszerű üzleti modell, a játék újdonsága és az érdeklődés folytán ez nem okoz gondot.
|
A látvány mindenekelőtt: Oroszlán Szonja jelmezt próbál |
– A befektető személyéről tudhatunk valamit?
– Egyelőre legfeljebb annyit, hogy korábban nem szórakoztatóipari beruházásokkal foglalkozott. Idővel persze felfedi majd magát, de most még a háttérben szeretne maradni. A cél az, hogy a cég, a Tulipán Tündér Produkció ne azért kerüljön fel a térképre, mert éppen ő támogatja: azt szeretné, ha bizonyítanánk. Kétévente szeretnénk egy-egy új mesét életre hívni.
– Miben áll az említett üzleti modell újszerűsége?
– Egyrészt hétéves periódust gondolunk végig, vagyis a befektető egy darabig nem vesz ki pénzt a projektből, megvárja, mire jutunk. Másrészt pedig event-jellegű produkciót hozunk létre, ami alapjaiban különbözik, mondjuk, a kőszínházak modelljétől. Mi csupán 2014 végén annyi embert szeretnénk megszólítani, mint egy nagyobb színház egy teljes naptári év alatt. Négy nap alatt tíz előadás! A Játékkészítőből, ezzel – ha minden jól megy –, 35 ezer nézőt érhetünk el. Ráadásul itt a látogató részesévé, alakítójává is válhat a történetnek, amely különben összművészeti összefogás keretében kerül a színpadra: a színházi, a cirkuszi és a koncertélményt ötvöző előadás A Játékkészítő.
– Milyen tételekből áll össze a körülbelül 300 millió forintos költségvetés?
|
Illés Gabriella |
– Az első nagy csoport a mű, vagyis a történet, a zene, a dalszövegek, a díszletek és a jelmezek megtervezése, elkészítése. Hogy ez az egész formátumként is felmutatható legyen. A második csoport a helyszínhez, vagyis a Tüske csarnokhoz kapcsolható, ebben az orvosi ügyelet és a takarítás, a ruhatár, a kellékes, a díszítő munkatársak bérén túl a pirotechnikai elemek és a merchandising-shop költségei is benne vannak. A pólókat egyébként megváltozott munkaképességű emberek készítik, hiszen fontosnak tartjuk, hogy odaálljunk jó ügyek mellé, ráadásul a mese főszabálya egyébként is az: a jó végül elnyeri méltó jutalmát. A harmadik költségcsoport pedig a lemezkiadást, a marketinget, a videoklip- és tévéspotkészítést, a plakátokat, a hirdetéseket foglalja magában. Szeretnénk fölvenni is az anyagot. Nem mintha illúzióink volnának a DVD-eladásokkal kapcsolatban, de a külföldi piacra történő kilépésnek záloga, hogy élvezhető referenciát tudjunk mutatni azoknak, akik A Játékkészítőt esetleg Londonban, Berlinben vagy Kijevben színpadra állítanák.
– Máris akadnak külföldi érdeklődők?
– Hogyne, de mi is felvesszük a kapcsolatot azokkal, akiket érdekelhet egy ilyen produkció. A ProSieben-Sat1-csoportnál végzett munkám miatt sok kapcsolatom van Németországban, de a koreográfusunk, Nichola Treherne, és az ő mestere , konzultánsunk, Anthony van Laast kiterjedt kapcsolatrendszerének köszönhetően is sok olyan szakembert láthatunk vendégül valamelyik decemberi előadáson, akik jó eséllyel láthatnak fantáziát A Játékkészítőben. Aztán hogy egy az egyben kerül máshol is színpadra a játék, vagy különféle csomagokban értékesítjük, azt az érdeklődők lehetőségei döntik majd el.
– Eltelik a december. De januártól mi lesz?
– Jövő héten megjelenik A Játékkészítő nagylemez a Warner–Magneoton gondozásában, ezen ott lesz A mese rólad szól című dal is, amely Hien hangján szólal meg. Ezzel a szerzeménnyel szeretnénk indulni az Eurovíziós Dalfesztiválon. Tervezzük, hogy a jövőben létrehozunk egy, A Játékkészítőhöz kapcsolódó élményparkot is. És azon is gondolkodunk, milyen más utakon juthat el ez az új magyar zenés akciójáték mese még több emberhez.