A kultuszminiszter félt a botránytól
Olasz a karmester, Daniele Gatti, aki elôször nyitja meg a milánói idényt, és olasz lett volna a fôszerepet éneklő tenor, Giuseppe Filianoti, ha a héten nem cserélik le az eredetileg másodszereposztásba beosztott amerikai Stuart Neill-lel.
A december 2-án a fiataloknak tartott legelső előadáson Filianotti hangja nem bizonyult elégnek a premierhez, ami nem kis pánikot keltett, a hírek szerint azonnal lázas keresés indult a hirtelen beugró harmadik Don Carlo után, végül is Neillnek jutott a premier feladata.
A keddi „farmeros” premier 26 év alatti fiataloknak szólt, a Scala jövőbeli nézőit igyekezte toborozni - a diszkónál is olcsóbb jegyárakkal.
Szokás szerint Milánó lakosai is ingyen nézhetik a premiert: 1.500 nyugdíjas a város többi színházában vetítőn (tavaly még közöttük volt a miniszterelnök édesanyja, Rosa néni is), és a kórházakban és a helyi börtönben felállított óriásvásznon.
A Scala kapuinak megnyitása nem csak kulturális esemény, társadalmi happening is: az időpont minden évben december 7-e, a várost oltalmazó Szent Ambrus ünnepe, este hat órakor, hogy az opera után ne túl későn kezdődjenek a díszvendégek tiszteletére adott fogadások, és miközben Európa legnagyobb operaházában az olasz államfő, a kormány miniszterei, külföldi politikusok, hírességek (közöttük egyre több labdarúgó és valósvilág celeb) tapsoltatják ékszereiket, a színház előtt a munkanélküliek és az állatvédők dobálnak tojást és paradicsomot. Előbbiek a politikusokra, utóbbiak a nők állatprémes bundáira.
A Don Carlót néhány nappal ezelőttig a Scala zenészeinek sztrájkja veszélyeztette: a kórustagok múltbéli éhségsztrájkja nem volt elegendő, így a a zenekar tagjai most a premier bojkottálásának való fenyegetésével próbálták meg elérni szerződéseik megújítását. A kultuszminiszter pedig mindent aláiírt, nehogy a Scala első előadása botrányba fulladjon.