Ő csak tudja, harminckét éve Gyergyóremetén született. November 23-án pedig a New York-i Metropolitan Operában lép fel, a Bohémélet Marcellójaként. „Hidat akarok képezni Erdély és minden magyar között” –mondja elszántan, és sorolja, miként veti be a jó ügy érdekében kiterjedt baráti körét és üzleti kapcsolatait.
„Szigorú elveim vannak a minőség és a munka terén” – mondja. Bár keményen kritizálja az operaházat, nem áll háborúban az intézménnyel, sőt az Eiffel-projekt otthont is ajánlott az általa vezetett ArtStart4u Egyesületnek. Ókovács Szilveszterről igen jó véleménnyel van: „Igazi nagyágyúnak, nagy formátumú vezetőnek tartom, boldog vagyok, hogy megértettük egymást, és nyitott a kritikára.”
|
A bariton a Virtuózok zenészeinek erdélyi koncertet szervezett az RMDSZ támogatásával a Dévai Szent Ferenc Alapítvány javára Koncz György / Népszabadság
|
Molnár szerint a külföldre járó művészek hozzák magukkal a nyitottságot, miközben a magyar közönség jókora lemaradással küzd. „Az Operabarátok Klubjában nemrég Kovalik Balázsról kérdeztek. Volt ő már minden: mártír, hős, áldozati bárány.
Szerintem jó tanárember, igazi világfi, Magyarországnak pedig készen kellene állnia a különböző nézetek befogadására. A beszélgetés végére sikerült elhitetnem, hogy a konzervatív szemléletű közönségnek szüksége van a megújulásra.” Molnár a művészetben konzervatív liberálisnak vallja magát.
A fiatal bariton szerint ahhoz, hogy Magyarországnak újra legyenek nemzetközi operaszupersztárjai, az énekoktatás reformja kell. Az önmenedzselés és a tudatos tervezés is fontos, a manapság divatos énekversenyeket ellenben nem tartja fontosnak: „Nem szabad versenybohóccá válni.
A megmérettetések hasznosak kapcsolatépítési szempontból, én is részt vettem annak idején néhányon, de a tehetség ezek nélkül is utat talál. Marton Éva sosem versenyzett.”
|
Bohémélet a New York-i színpadon Forrás: Metropolitan Opera
|
A bariton szerint a Kárpát-medence különleges hely: „Itt vagyunk, sokan vagyunk, színesek vagyunk, sok nyelvet beszélünk. A bevándorlók ügyét is civilizáltan kell megoldani. Tehetségekre mindig szükség lesz, és azokat, akik nyitottak az európai értékrendre, segítenünk kell, főként oktatással. Éppen ezért találtuk ki az ArtStart4u Egyesület tehetséggondozó programját.”
S hogy mit változtatna a nagy reformer, ha kedve szerint átírhatná az operatörténet valamelyik remekét? „Don Giovanni annyira vagány, hogy adnék neki még egy esélyt. Hisz mi van, ha egy kicsit több nő lesz boldog? Én Don Giovannival vagyok, ő mindig cool marad. Éljen a rock & roll!”