Aránytévesztés szerelem és halál között
Nem, nem célom a Szeszélyes évszakok, illetve Antal Imre megszokott favicceinek a rehabilitálása, csupán a legújabb romantikus moziból, a Mielőtt megismertelek című darabból idéztem. A dialógus jellemző az eklektikus mozidarabra. A beszélgetőpartner két testvér, Jenna és Lou. Utóbbi, aki egy Hamupipőke-epigon, új munkájáról beszél: egy baleset következtében a nyakától lefelé teljesen megbénult Will ápolója lett. A férfi kibírhatatlan, de nem kell ahhoz túl sok romkomot látni, hogy sejtsük: mégis egy álomférfi. Csakhogy ő nem akar mozgáskorlátozottként tovább élni.
Jojo Moyes, a brit újságíróból a világ egyik legismertebb romantikus írónőjévé váló alkotó a saját, azonos című bestsellerét írta át forgatókönyvvé. A végeredmény zavarba ejtő: az amerikai film az aránytévesztések magasiskolája. Drámának túl feel good és vicces, komédiának sem tökéletes, dramaturgiailag megalapozatlanul fullad tragédiába. Hiába reméljük, hogy a szerelmesek összevesznek és élnek tovább boldogan. Will ugyanis nem gondolja meg magát. Meg akar halni és kész. Ezen pedig a nagybetűs szerelem sem segít.
Emilia Clarke és Sam Claflin |
Így, papírra vetve ez komoly művet is jelenthetne, sőt párbeszédet is generálhatna az eutanáziáról. De Thea Sharrock rendező inkább könnyen fogyasztható filmet készített, így a játékidő kilencven százalékát jópofa poénkodás tölti ki, tízben pedig a giccses hollywoodi stílusnak hódol. Így a történet lufiként pukkad ki.
Pozitívum, hogy Emilia Clarke olykor bájos a flúgos és a szerelmes lány szerepében, de a show-t ellopja két mellékszereplő, a Will szüleit alakító Charles Dance és Janes McTeer,akik viszont komolyra vették a figuráikat, és megteremtették egy humanista dráma alapjait. Ez azonban, hiába vártam, elmaradt.
Mielőtt megismertelek
Forgalmazza a Fórum Hungary