All That Jazz

Vegyük a szokásos ügymenetet: a szupergruppok úgy jönnek létre, hogy összeáll néhány, már eleve híres zenész, örömzenél kicsit, és mindenki boldog. A Cotton Club Singers csavart egyet a sztorin: előbb létrehozta saját sztárjait, hogy aztán (hosszú szünet után) igazi szupergruppként örömzenélhessen alapításának húszéves évfordulóján. A vége ugyanaz: mindenki boldog.

Az Erkel Színház dugig megtelt a jubileumi koncertsorozatot záró hétfői előadásra, amely a győztes csapaton ne változtass elve mentén a Cotton Club Singers történetének két legsikeresebb formációját egyesítette: együtt lépett színpadra a 2001-ben kivált Zsédenyi Adrienn és az őt váltó Kozma Orsi.

A Tuxedo Junction Manhattan Transfer-verziójával indult a show – és a nézők rögvest a szívükhöz is kaptak, a hangosítás ugyanis olyan penetránsan rossz volt, hogy a zongorán kívül tulajdonképpen alig lehetett valamit hallani. Az öt énekes hősiesen küzdött a magyar színpadokon oly megszokott hangproblémákkal, amelyek csak a harmadik dal környékére kezdtek valamelyest kisimulni.

Együtt lépett színpadra a Cotton Club Singers két formációja Kozma Orsival és Zsédával
Együtt lépett színpadra a Cotton Club Singers két formációja Kozma Orsival és Zsédával
Farkas Attila

A csapat felidézte az ABBA Jazz- és a West Side Story-projektet, az elmaradhatatlan sztenderdek mellett felhangzott a Négy gengszter is. A legnagyobb élményt mégsem a nosztalgiafaktor adta, hanem az, amint a régi dalok megmutatták: milyen szépen beérett az öt teljesen különböző, egymást mégis remekül kiegészítő hang. Szűcs Gabi olyan könnyedséggel lavírozott Amy Winehouse nyersesége és a Sarah Vaughan-i mélységek között, ahogyan más vajas kenyeret ken.

Kozma Orsi az It’s Oh So Quiet Björk-féle változatát adta elő (meglepő módon kiváló) magyar szöveggel úgy, hogy egy boldogabb világban már írnák is rá egy Broadway-musical skizofrén hősnőjének főszerepét. László Boldizsár a bohóckodás mellett érdekes színt hozott a hangzásba, amikor meg-megcsillantotta „operásított” vocéját, Zséda pedig – amellett, hogy Lana Turner is tenyeres-talpas molnárlánynak tűnne mellette a színpadon – megmutatta, mennyivel több van benne butácska popslágereknél.

Mindehhez még mindig Fehér Gábor a stabil alap, hangjának magabiztos tartásán rendeződik egységbe minden. S amikor végre szólót énekel? Sikítozó nők és ováció. Ennek ellenére – szerencsére – az est allűrök nélkül, családias hangulatban, öniróniától sem mentesen telt. A magyar filmegyvelegblokk sztárvendége, a Hot Jazz Band frontember Bényei Tamás például gyanútlanul élvezte a koncertet a karzaton, amikor felkonferálták.

Nem elég, hogy trombitáját bezárták az öltözőbe, de a közönség legnagyobb derültségére még a zárral is problémák adódtak. A Cotton Club Singers rajongótábora tehát nemhogy szétszéledt volna az elmúlt években, de tán még lelkesebb, mint azelőtt. Az örömzenélést pedig nem elemezgetni, hanem élvezni kell.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.