A Szépművészeti Múzeum kiállítását méltatta az olasz sajtó

Rendkívüli művészeti eseményként írt a Caravaggiótól Canalettóig című budapesti kiállításról a két legnagyobb olasz napilap a La Repubblica és a Corriere della Sera kulturális rovata.

Az itáliai barokk és rokokó festészet remekműveit bemutató kiállítást "főművekben gazdagnak és tudományosan kifogástalannak" nevezte a La Repubblicának a Szépművészeti Múzeum termeiben született tudósítása. 

A Caravaggiótól Canalettóig. Az olasz művészet meghódítja Budapestet című cikk szerint a Caravaggio által 1593-ban festett Gyümölcskosaras fiú képével kezdődő tárlattal Budapest "ismét a nemzetközi kultúra stratégiai központjaként mutatkozik be". 

Anna Coliva, a Caravaggio-festményt a kiállításra kölcsön adó római Galleria Borghese képtár igazgatója úgy fogalmazott: a magyar kollégák nehéz feladatra vállalkoztak a magas színvonalra törekvő kiállítással, amely "mindenki várakozását felülmúlta". Coliva hozzátette, lehetetlen vállalkozásnak tűnt összegyűjteni mindent egyetlen kiállításon, de "az eredmény magáért beszél". 

A La Repubblica a kiállítást az idei magyar-olasz kulturális évad legkiemelkedőbb eseményének nevezte. A napilap hangsúlyozta, hogy a Szépművészeti Múzeum azt a becsvágyó célját is megvalósította, hogy a 15-18. századi itáliai festészetet két egymást követő kiállítással mutassa be. Az első a 2009-2010-ben rendezett Botticellitől Tizianóig című volt.

Tekintélyes és szenzációs kiállításról cikkezett a Corriere della Sera, mely szerint a tárlat olyan, mintha egy művészettörténeti könyvet tettek volna ki a Szépművészeti Múzeum falaira. Az olasz napilap emlékeztetett arra, hogy a tárlatot a Burlington Magazin brit szakfolyóirat is az olasz barokkról a világon valaha is rendezett legjelentősebb kiállításnak tartotta. 

A Corrierének nyilatkozó Davide Dotti olasz művészettörténész szerint a többek között Dobos Zsuzsanna gondozta nagyszabású budapesti projekt kiválósága megmutatta azt is, hogy az olaszországi múzeumoknak mennyit kell még tenni ahhoz, hogy hátat fordítsanak a provincializmusnak. 

A Szépművészetibe érkezett itáliai festmények összeválogatásában részt vevő Dotti kiemelte az észak-olaszországi Brescia múzeumából a budapesti kiállításra szállított, tojást vivő fiút ábrázoló Portatore di uova című képet, az Il Pitocchetto művésznévvel ismert Giacomo Ceruti barokk festő alkotását. Elena Lucchesi Ragni a bresciai képtár igazgatója kijelentette, megtiszteltetésnek tartják, hogy a náluk őrzött festményt Budapesten láthatják, mivel ez az ő múzeumuknak is dicsőséget ad.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.