A Met-nek nem kellenek emberi metronómok

Csajkovszkij A pikk dáma című operájával tért vissza 16 év után a japán Seiji Ozawa (Ozava Szeidzsi) a New York-i Metropolitan színpadára - javítandó a karmesteri színvonalat. Ozawa a Met-ben utoljára 1992-ben vezényelt, akkor szintén Csajkovszkij operáját, az Anyegint dirigálta.

                                                                     Vezényel: Seiji Ozawa. Nem metronóm.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

A Met új "filozófiájának" része, hogy igyekszik javítani a karmesteri színvonalon, ahogy fogalmaztak: csökkenteni akarják az "emberi metronómok" arányát. Ennek jegyében januárban Lorin Maazel vendégeskedett az amerikai dalszínházban (1963 óta először), Daniel  Barenboim november végén áll a zenekar elé, a következő szezonban pedig a finn Esa-Pekka Salonen és az olasz legenda, Riccardo Muti  dirigál.

Ozawa leghosszabban - 1973-tól 2002-ig - a Bostoni  Filharmonikusok mellett dolgozott, ma a bécsi Staatsoper vezető karnagya. A Metropolitan operaházban utoljára 1992-ben vezényelt, akkor szintén Csajkovszkij operáját, az Anyegint dirigálta.

A pikk dáma mostani előadásának fényét kissé csorbította a  kritikusok szerint  hangi problémákkal küszködő Ben Heppner, Hermann szerepében. Az Ozawa által megtisztított zenei anyag - különösen a táncbetétek - azonban nagy elismerésben részesültek. A további szerepekben a közönség Felicity Palmert (a grófnő), Marija Guleginát  (Liza), Vlagyimir Sztojanovot (Jeleckij herceg), Mark Delavant (Tomszkij herceg) és Jekatyerina Szemencsukot (Paulina) láthatta.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.