Egymillió ember nézte meg a magyar sámándobot
Szőcs Géza emlékeztetett: az expót félidejéig több mint 10 millióan tekintették meg, a látogatók mintegy tizede pedig a magyar pavilonba is betért. Ez a szám azonban még nem írja le a pavilon hatását, végtelenül népszerű például az egyik legnagyobb magyar attrakció, a Bogányi Gergely által kifejlesztett csodazongora, a magyar hoszteszek ruháját tervező Abodi Dóra az expó legjobb tervezőjének címét nyerte el, de a magyar ásványvíz, sör, paprika, méz vagy csülök is számtalan új barátot szerzett az országnak – hangsúlyozta.
Hozzátette: a magyar pavilon nem kereskedelmi ügynökség, célja inkább, hogy olyan programsorozatot tárjon a világ elé, amely az országról alkotott képet pozitív irányba képes módosítani.
Az expó hat hónapja alatt Magyarország több mint 10 kiállítást, 150 táncost, 70 zenészt, 45 hungarikumot, 10 konferenciát és számtalan tehetséges amatőr művészt vonultat fel, de lesznek kézműves-bemutatók, játszóházak is. A pavilonon kívül is számtalan koncert, kiállítás, előadás valósult meg már eddig is, nemcsak Milánóban, hanem a környező városokban, például Cremonában, Monzában, Varesében is.