Halál és irodalom
Capote írásai közül a Hidegvérrel című regényt tartja az irodalomtörténet a szerző fő művének. A mű egy brutális gyilkosság története, amely egy Kansas melletti kisvárosban történt 1959 novemberében. Bennett Miller filmje a regény keletkezésének hét évét meséli el, attól a pillanattól kezdve, amikor egy átpartizott New York-i éjszaka után a karosszékében másnaposan olvasgató Capote szeme megakad a rövid cikken, amelyben a The New York Times beszámol a gyilkosságról.
Capote asszisztensével, Nelle Harper Leevel (akinek azonos című regénye alapján készült a Ne bántsátok a feketerigót! című amerikai filmklasszikus) utazik Kansasbe eredetileg azzal a céllal, hogy cikksorozatot írjon az események közösségre gyakorolt hatásáról.
Néhány hét után a rendőröknek sikerül elfogniuk az elkövetőket, és egyikükkel, Perry Smithszel Capotenak különösen bensőséges kapcsolata alakul ki, mialatt évekig interjúvolja a halálos ítélete végrehajtására várakozó férfit.
A Capote lenyűgöző film, kíméletlen naturalizmussal mutatja be egy sikerre és sztorira éhes író őrlődéseit igazság és hazugság, siker és őszinteség, élet és halál között. Hoffman zseniális alakítása mellett ki kell emelni a Perry Smith megtört, félőrült alakját magára öltő Clifton Collins Juniort is: a közöttük vibráló feszültség végig a képernyő elé szögezi a nézőt. A csúcspont a film zárójelenete: a repülőgép üvegablakán át a semmibe bámuló Capote próbálja megfejteni a hideg, otthontalan és végtelenül izgalmas világot, amelyben mindnyájunknak élnünk kell.
06. 10. - 06. 11., KEZDÉS: 20.00, 12.55 CSATORNA: MGM