A zene az kell! - II.
A megkérdezett zeneirendezvény-szervezők ötven-nyolc százaléka elégedett az általa szervezett zenei események látogatottságával, tizenhárom százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a saját szervezésű koncertjén általában telt ház van, egyharmaduk becslései szerint zenei rendezvényeik látogatottsága nyolcvan és száz százalék között mozog.
A rendezvények látogatottsági foka több tényező függvénye. Minden negyedik szervező szerint a rendezvény látogatottságát a műsor, a program, illetve az előadók hírneve, kedveltsége befolyásolja leginkább.
A megkérdezettek szintén egynegyede azonban az adott esemény promócióját említette mint legfőbb befolyásoló tényezőt. Egytizedük utalt arra, hogy a rendezvény időpontja (van-e szezon, hány órakor, mely napon van az esemény?) nagy hatással van arra, hogy mennyien látogatnak el egy-egy koncertre. A válaszadók egyéb feltételeket is szóba hoztak, például azt, hogy éppen milyen más, "konkurens" esemény zajlik, illetve hogy mennyire magasak a helyárak, milyen a fizetőképes kereslet, és azt is, hogy hol tartják a rendezvényt.
Az interjúkból ugyanakkor kiderül, hogy a közönséget motiváló tényezők közül a két legfontosabb szempont az előadóművész neve, hírneve és a jó reklám. A zenei stílus a válaszadók nyolcvanhárom százaléka szerint, a helyszín hatvan százalék szerint befolyásoló tényező.
A zeneirendezvény-szervezők több mint egyharmada úgy véli, hogy a zenei események közönsége heterogén, leginkább a program jellegétől függ a látogatók összetétele. Sokan vélik úgy, hogy nagyon eltér a komolyzenei és a könnyűzenei rendezvények látogatóinak összetétele. A látogatói összetételről részletesebben a következő írásunk fog szólni.