belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Wolf Kati és a dalfesztivál: Düsseldorfi anakronizmus

Mire Stefan Raabék kiadják az ukázt, hogy akkor most kezdődjék a show, már rég túl vagyunk a show-n magán, attól fogva már többnyire jól-rosszul kivitelezett giccsestét bámulunk csak, magunk sem értjük, miért. Legfeljebb, hogy cikk legyen belőle.

Csider István Zoltán| NOL| 2011. május 15. |50 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

algafighter | 2011. május 16. | 22:42:33

@redux Igen! Egyetértek! Vesszenek a hugenották! Máglyára az eretnekekkel!
Furcsa módon nem tudtam róla, hogy antiszemita vagy antikapitalista volnék (sőt, a kommunizmusban is találok szimpatikus elemeket), egész határozottan a te problémádnak érzem, ha a hozzászólásomból ezt olvastad ki. Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy a közízlés haldoklása egyenes következménye a társadalom túlindividualizálásának. Ennek kis hazánkban az szdsz nevű egylet volt az úttörője, ami semmiképp sem áll messze ettől a laptól. Ezt kár volna tagadni.
El kell hogy ismerjem: előfordult, hogy szűk kör számára sikerült liberális berkekben értéket teremteni, de a nagy többség sokkal inkább -piaci szemléletnek hála- a minősíthetetlenül alacsony színvonalra lett beetetve.

Robin Good | 2011. május 16. | 21:02:42

A jövőre nézve csak egy megoldás van. Autonómiát minden megyének és akkor mi is tudunk egymásra szavazni.

kriton | 2011. május 16. | 16:50:56

Külön gratuláció a szerzőnek, hogy nem lengette be, az erről is Orbán Viktor tehet című tirádát, amit a kommentelők néhánya nem hagyott ki. Jelezném az elmúlt két hasonlő eurodaloláskor, még a döntőbe sem jutott versenyzőnk, pedig akkor a méltán népszerű szoclib álomcsapat uralta az orsszágot és PR-olta. Akkor nem gondolom , hogy ez a nemzethalállal volt együtt emlegetendő (miért is lett volna, csak akkor most se álmodjuk bele OVit, ebbe a kvázi kudarcba, mert mi lenne, ha nyert volna Kati, ugye nem Viktort éltetnétek).
Egyébként gratulálok az Azerieknek, bár nem láttam a műsort, de pusztán politikailag korrekt a dolog. Valami jut a hátsó udvarnak is.
Egyébként az azerieket a sértődött törökök szavazták be, mint rokon népet. Ahogy a moldáv sikerekben a románok a ludasok. A szlávok is összetartanak nyertek is néhányszor. Mi kicsik vagyunk és valljuk be ez a szám sem volt világrengető. Kati hozott valamit rajta, de ennyi. Kicsit túlpörgette a média.
Kicsit mintha a két szekértábor is összefogott volna. Már ez is pozitív.
Én nem itt szeretnék jó helyezést. Vannak ennél fontosabb dolgok is.
Engem még egy foci vereség sem tud letőrni...

MaxVal | 2011. május 16. | 15:42:15

Novics | 2011. május 16. | 09:01:03

Azerbajdzsán részben Európa.

Egyébként pedig szerepeltek eddig nem-európai országok is, mint Marokkó, Izrael, Ciprus és Örményország. Miért? Mert ez nem az európai országok fesztiválja, hanem az EBU fesztiválja, márpedig az EBU-nak vannak nem-európai tagjai is.

balabe | 2011. május 16. | 14:46:43

Kati a döntő elött még a 7. helyen állt, a pontjait nézve. Egyik német rádióadótól közönségdíjat is kapott, a hallgatók szavazatai alapján. Mert az még a dalról szólt. Aztán a döntőben egyetlen pontot sem kaptunk tőlük. Nem bizony, mert az már a "népek barátságáról" szólt. A finneken kívül, csak a határon túli magyaroktól kaptunk néhány pontot. Több barátunk nem lévén...... Pedig nem a 22. helyet érdemelte volna Kati.

Norka | 2011. május 16. | 14:00:08

Wolf Kati jól énekelt, a szám sem rossz, azonban az előadás, a színpadi összkép, Kati ruhája, öklömnyi gyűrűje, barbi babás haja olcsó volt, erre nem lehet mást mondani...
A vokál és a háttértáncosok nagy nullák voltak, és könyörgöm, nem a 80-as években vagyunk, h. világító ruhákkal operáljunk...juj! Kati tisztességesen odatette ami rajta múlott, a többi körítésen meg el kell gondolkodni! Az, h. nem szavaztak ránk - hát azon is....!

HiViGi | 2011. május 16. | 12:15:06

Emberek!
..most mindenki úgy tesz, mintha valaha történt volna valami fontos is az EUrovizios fesztiválon. Pedig soha semmi.
Ez egy olyan üres hagyomány, amibe a (zene)lélek is csak hálni jár.

trinott | 2011. május 16. | 11:34:29

Wolf Kati dala messze a legrosszabb volt, egyszerüen katasztrofális!

Egri Károly | 2011. május 16. | 11:26:18

A Nagy Döntő estéjén a szokásosnál is fáradtabb voltam,így a korai lefekvés mellett döntöttem. Most látom csak igazán,hogy milyen jól tettem!

barnan | 2011. május 16. | 11:04:00

Olvasva a helyszíni beszámolókat, a jelenlévő nézők reakcióit a produkciókra, a külföldről beérkezett értékeléseket, a youtube-on olvasható külföldi kommenteket az eredményről:
Tetszett és népszerű jelenben is Kati száma, de ezen döntő keretein belül hangsúlyosan nem a zeneszámot és az előadót minősítették. Ugyanazt látják, mint többségében határon belül. Ezen bizonyítványon érdemes lenne elgondolkoznia mindenkinek.

Fel,vidék! | 2011. május 16. | 10:37:58

Kedves Csider Zoltán István!

Ugyan már hová mennél és ki fizetne ilyen, a te szavaddal élve, "alsóközépkategóriás" cikkekért, amit valószínűleg bármilyen idegen nyelven még ennél gyengébben írnál meg.

Inkább maradj itthon, és keresd az élet napos oldalát is.

Szép volt, Kati! :)

gunpowder | 2011. május 16. | 09:32:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HolÉrdekel | 2011. május 16. | 09:19:29

Ez az Euróvízios Dalverseny csak egy egyszerű üzleti fogás. Semmi értelme. A végén mindig az számít, hogy kik a barátaink (melyik nemzet, melyik nemzeté) és hol él a legtöbb Kelet-európai vendégmunkás. Csak egy példa: a románok (ha jól emlékszem) az olaszoktól kapták a legtöbb pontot, de legalábbis magas pontszámot. Minő egyszerű: rengeteg román vendégmunkás van Olaszországban.
Ami a legfontosabb, hogy ez a verseny egy nagyon jó statisztika. Különösen ajánlom a jelenlegi kormányunknak, akik "világhatalomra" szeretnének törni ezzel a hatalmas magyar nemzettel (kb. 15 millió). A szavazatok jól mutatják, kicsikék vagyunk mi Európában, mert kevesen vagyunk, és nem azért mert hülyék vagy bénák lennénk.
Itt idézhetném a magyar származású francia elnök, Nicolas Sarkozy édesapjának, Sárközy Pálnak egyik interjúban elhangzott kijelentését: Azért nem tanította meg a gyermekeinek a magyar nyelvet, mert annyira kicsi nemzet vagyunk, hogy semmi értelme. Inkább tanuljanak világnyelveket: angolt, németet, spanyolt, franciát stb.!
Természetesen a hazaszeretet és a magyar nemzet megőrzése nagyon fontos, csak éppen a haza majmolása nélkül!

regnifdlog | 2011. május 16. | 09:05:15

bizinol | 2011. május 15. | 21:52:47
"Tudjátok mennyi olaja van Azerbajdzsánnak? Rengeteg."

Komolyan gondolod, hogy a tv előtt ülő szavazó nézők azon gondolkodnak az előadások közben, hogy kinek mennyi olaja van? Vagy ezt hogy gondoltad? Valamelyik államfő vagy kormámyfő elment az azeri vezetőkhöz, hogy figyu már, odaadjátok az olajatokat, ha megnyeritek az Eurovíziót? Mert akkor parancsba adom a népemnek, hogy rátok szavazzon mindenki.

"A foci vb-t, eb-t sem véletlenül játszák ott ahol."
Gondolod, hogy egy egyestés, gyengécske dalfesztivál annyi látogatót vonz, mint egy foci vb/eb? Ezért megérné befolyásolni a versenyt?

Szerintem a politikai és összeesküvés-elméletek agyára mentek egyeseknek. Nem lehet, hogy egyszerűen csak ami a magyarok ízlése szerint jó, az mások ízlése szerint nem az? Én nem nagyon emlékszem az elmúlt 20 évből olyan magyar popelőadóra, aki befutott volna külföldön. A marketinget, menedzselést, ezek hiányát bele lehet keverni a sztoriba, de a politika ilyen mértékű befolyását, szerintem, hülyeség a popzenében is keresni.

Novics | 2011. május 16. | 09:01:03

Ízlések és pofonok. Nekem például tetszett a moldávok produkciója. És a túlpörgött írek is mókásak voltak. Az izlandiak dala nagyon kis kellemes volt, mint ahogyan a svájci kishölgyé is.
A svéd... hagyjuk. Az agyonsztárolt orosz pedig kifejezetten gyomorforgató volt. A spanyol produkció kínos volt. A nyertes azeriről meg még csak véleményem sem volt annyira semmitmondónak találtam. Annyi élményen van róla, hogy megnéztem, jól tudom e, hogy Azerbajdzsán nagyon nem Európa, és csodálkoztam hogyan a búbánatban kerültek ide. :)
Összességében nálam is Stefan Raab nyert. :)

arkabarka84 | 2011. május 15. | 23:58:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lord | 2011. május 15. | 22:35:31

Látom Csider István Zoltán, nagyon savanyú a szőlő.
Talán, ha a magyar média előre nem értékeli túl a magyar produkciót, még örülnénk is a helyezésnek...

Ördög | 2011. május 15. | 22:03:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bizinol | 2011. május 15. | 21:52:47

Tudjátok mennyi olaja van Azerbajdzsánnak?
Rengeteg.
A foci vb-t, eb-t sem véletlenül játszák ott ahol.
Persze ez csak rosszindulatú feltételezés, de nem lennék meglepve... Úgy rossz és megbízhatatlan ez a közönségszavazásos rendszer, ahogy van.

1968 | 2011. május 15. | 21:49:48

"Kifakkolt". Teccccik! Jó szókreáció. Wolf Kati meg túlértékelt. A hazai média értékelte túl, így érthető a pofára esés. A kivagyiság kapott egy pofont.

Farkas3 | 2011. május 15. | 21:33:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Farkas3 | 2011. május 15. | 21:21:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pesties | 2011. május 15. | 21:11:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

omgwtf | 2011. május 15. | 21:02:01

@cs.i.z.:
"Az eljutásról: úgy tudom, az országok többségében nem előverseny vezetett a düsseldorfi fellépésig - minálunk például biztosan nem."
Tudomásom szerint (bár erről épp 2 perc Google után nem találok hivatalos anyagot, csak egy rajongói oldalt, lásd: http://natfinals.50webs.com/2011.html) a legtöbb ország rendezett nemzeti döntőt. Kétségtelen, hogy nálunk a szakmai zsűri jelölte az indulót, ahogy pl. Németországban (ahol csak a dalt versenyeztették) és az Egyesült Királyságban is.

schola | 2011. május 15. | 21:01:06

A nagyképűségünk, a többiek lenézése, az arrogancia itt is meghozta az eredményét. Érdekes módon, a szomszédok általában jóban vannak, minket viszont sehol nem szeretnek. Vajon miért...
Manapság divat cikinek tartani, szégyellni a vélt, vagy valós rokonságot a finnekkel. Nekik több okuk lenne kikérni ezt a rokonságot, ehelyett ahol lehet, mindig szavaznak ránk. Talán az északiak közül egyetlenként nem szomszédnak adták a legtöbb pontot, mi meg sz.runk rájuk... Miként a lengyelekre is tojunk - tehát arra a két nemzetre, amely jóindulattal viseltetik irántuk. Bár ahogy elnéztem a lengyelek is kezdik megunni, hogy egyoldalú ez a barátság.

omgwtf | 2011. május 15. | 20:57:00

@cs.i.z.:

"Nem gondolom, hogy tisztelethiányban szenvednék, nem aláztam senkit porig, emberi méltóságában sem hiszem, hogy bárkit különösebben megsértettem volna."

Kiemelnék néhány töredéket a cikkből, csak hogy meglegyen a megfelelő kontraszt:

"így próbálj nyáladzani, pajtás"
"évtizeddel ezelőtt is alaposan kifakkolták volna bármely füstös karaoke pinyóklubból"

Mivel én vagyok az olvasó, hadd legyen az én tisztem eldönteni, hogy mi a tiszteletlenség _szerintem_. Ez nem a másik ominózus hírportál, ami erről a hangnemről híres (és most épp egy teljesen korrekt cikket hozott le a témában).

Nezvál Béla | 2011. május 15. | 19:44:47

Nekem a régi mese jutott eszembe, amelyben a róka kiénekelteti a sajtot a holló csőréből.
Nem elég, a mi fejünkbe belekalapálni a jó helyezést, kedves MÉDIÁK(ok);
elfogadhatót kell prezentálni pl. 43 ország lakosságának is !!!

kibicke | 2011. május 15. | 19:37:55

@cirmoscicajaj | 2011. május 15. | 15:12:55

"... a másik,hogy szerintem ez egy nagyon pörgős,bulizós dal volt,ő meg sokáig ott állt egyhelyben mint akit odaragasztottak."

Biza, ez eleg feltünö volt. Pontosabban a kezei igenes lelkesen mozogtak, de igy a "labmozgas hianya" valahogy meg harmoniatlan összkeppel is jart. Pedig a dal nem is volt rossz.

szittyaninja | 2011. május 15. | 19:36:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bizinol | 2011. május 15. | 19:34:37

csiz!
Azerbajdzsánba ne menj el!
Meg talán profilt is kellene váltani.

cs.i.z. | 2011. május 15. | 19:05:26

@omgwtf: teljesen igaza van a címet illetően, magam sem értem, hogyan írhattam el, szerencsére akadt, aki figyelmeztessen. Amit tényleg köszönök. Ha az indulók nagy részének is lett volna egy ilyen segítője, aligha lenne okom kételkedni az európai televíziós döntéshozók, hogy is mondjam, ízlésében. Nem gondolom, hogy tisztelethiányban szenvednék, nem aláztam senkit porig, emberi méltóságában sem hiszem, hogy bárkit különösebben megsértettem volna. Csak nagyon kínosnak találom, hogy konkrétan nem sok köze van ezeknek a daloknak ahhoz, amit én jó popnak nevezek, neveznék. Azért is írtam, hogy körbe kéne nézni zeneileg. Az eljutásról: úgy tudom, az országok többségében nem előverseny vezetett a düsseldorfi fellépésig - minálunk például biztosan nem. Így azért szerintem más a fénytörés.

omgwtf | 2011. május 15. | 18:54:15

@cs.i.z.:
Igazán nincs mit, de megdöbbentőnek tartom, hogy azután, hogy a média két hete tele van a dallal ezt így sikerült abszolválni. Nem volt célom meggyőzni a produkció értékeiről (vagy épp azok hiányáról).

Én ugyanúgy a véleményemet fogalmaztam meg, ahogy Ön az Eurovíziós fellépőkkel kapcsolatban. A tisztelet teljes hiányát akartam megmutatni, ahogy azt Ön tanúsította azokkal szemben, akik csak eljutottak odáig, hogy 120 millió néző előtt mutathassák meg tehetségüket (vagy épp tehetségtelenségüket).

cs.i.z. | 2011. május 15. | 18:17:47

Kedves omgwtf,a figyelmetlenségből elírt címet javítottam, köszönöm - ez persze nem változtat a véleményemen sem a dallal, sem az egész versennyel kapcsolatban. Hogy a cikk írója milyet tud, milyet nem tud, azt nem az én tisztem eldönteni, azt döntse el az, aki meghallgatja a cikk írójának ilyen irányú munkáit. Egyébként köszönöm a reklámot. Maradjon továbbra is hűséges olvasónk. Szép napot!

murzilka | 2011. május 15. | 18:13:15

Hát nem tudom, nekem eszembe nem jutott a politika a műsor nézése közben, sem az, h mely országokkal volnánk jóban. Speciel a románok száma tetszett pl., legalábbis ebben a mezőnyben. Ill. még az izlandiaké. De egyik sem volt frenetikus. A fesztivál egésze meg... Szomorú, h ez lett a könnyűzenéből, ill h ez a "ménsztrím". S mindez DALfesztivál, miközben maguk a dalok a leggyengébb pontjai az egésznek. Az előadók azért képzettek (amennyire hallom laikusként), megjelenés, mozgáskészség is van, karakter már nem annyira, de ez a számon is múlik talán. Amelyek elég érdektelenek, sőt helyenként kimondottan idegesítőek voltak. (A mélypont nálam is a moldávok borzalma volt.)Több eredetiség jó lenne.

omgwtf | 2011. május 15. | 17:59:12

"Szerelem, miért múlsz? (What About My Love?) a legjobb, ami dalilag kihozható."
Teljesen komoly, hogy nem sikerült helyesen leírni a dal címét?

"A rappet meg tényleg hozzáértőkre kéne bízni, na."
Szerintem is, de amíg ennél jobbat nem tud a cikk írója, addig nem kéne ilyen nagy arccal fikázni. http://www.youtube.com/watch?v=kHDYOZQ-mvU

tejbetok | 2011. május 15. | 17:48:46

en most megneztem mindkettot es se a nyertes, se wolf kati nem tetszett:)

tibiti | 2011. május 15. | 17:45:09

Hamár Magyarország indul ilyen versenyen akkor miért nem ad a külsőségekre. Ki dönti el ki indul. Elnézvén Azerjbadzsányi versenyzőket arra gondoltam nem lett volna e nagyobb esélye Reninek és Kállai Sandersnek ?. Ja az a tv2.
Aztán ideje lenne tenni valamit azért hogy ne "utáljanak ennyire minket" Az utóbbi idők nagy ellenségei szerb-horváth- vagy a fák országbeliek azért csak egymást támogatták.

redux | 2011. május 15. | 17:21:55

@algafighter Azt hiszem, értjük a célzást, de szólj, ha tévednénk. Az Eurovíziós dalfesztivál a cionizmussal ötvözött kapitalista kommunizmus világméretű összeesküvésének megtévesztő hadművelete, nemdebár.

matrix38 | 2011. május 15. | 16:43:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zoli4 | 2011. május 15. | 15:41:04

gabuska | 2011. május 15. | 15:13:56
Egyetértek én is!
Mióta megalakult ez a sok utódállam, azóta ez a dalverseny már nem a dalnak szól, hanem az országok rokonszenvének. S, mint ahogy reggel a másik cikkhez írtam, úgy tűnik minket igazán csak a finnek szeretnek (nyílván ők is jórészt a közös gyökerek nyomán).
Vagyis el lehet gondolkodni, hogy az országimázsunk a "béka hátsó fele alatt sincs", és hogy mennyire érdemes megjátszani a "mi vagyunk a magyarok, majd mi átalakítjuk egész Európát, meg megmundjuk mindenkinek a frankót" böszmeségét.
Az az igazság, hogy mi a magunk pöttöm országméretével, és nemzetközi jelentéktelenségével ide vagyunk sorolva, mégha van is egy törpe diktátorunk, aki mindenhatónak képzeli magát. Itthon persze lehet, de nemzetközileg...hahaha!
Wolf Katit sajnálom, mert nem ezt érdemelte, de sajnos nincs mit tenni, itt a helyünk manapság...de tudom ez is csak azért történt így, mert nem akartunk jövőre versenyt rendezni, mint ahogy a gödöllői csúcs elmaradásával meg közlekedési káoszt nem akartunk a fővárosban... :)

algafighter | 2011. május 15. | 15:19:15

Az, hogy Európában és a világon a közízlés színvonala ilyen magasan szárnyal azon eszméknek köszönhető, melyeknek ezen újság magyar fővédnöke. Épp ezért kicsit ellentmondásos dolognak érzem ide ilyen cikket írni.

tatamtatam | 2011. május 15. | 15:14:21

a képek alapján világos, hogy egy hanyatló kontinensről van szó.

gabuska | 2011. május 15. | 15:13:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cirmoscicajaj | 2011. május 15. | 15:12:55

Nem fogadtam volna arra,hogy megnyeri,de azért a 22.helyezés az már kicsit túlzás!!!!!!!Bár volt néhány apróság ami nem tetszett.az első,hogy mikor a refrént énekelte,olyan volt mint ha csak ordította volna,a másik,hogy szerintem ez egy nagyon pörgős,bulizós dal volt,ő meg sokáig ott állt egyhelyben mint akit odaragasztottak.Lehet csak én vagyok ezzel így,de ha meghallom ezt a zenét rögtön táncolni van kedvem,nem pedig egy helyben állni.A ruha nagyon szép volt,csak nem ehhez a zenéhez.olyan kellett volna amiben önfeledten táncolhat,ugrálhat,mert akkor az láttszott volna,hogy ő is élvezi,és nem csak előadja.De ezek nem az ő hibái.(ez csak az én véleményem,hozzánemértő szemmel)Ettől eltekintve nagyon jó volt sőt talán a legjobb,vagy csak elfogult vagyok??én akkor is őt tartottam a legjobbnak.

horvath istvan | 2011. május 15. | 15:09:35

Ez a dal gyenge volt a vokál miatt, háttér miatt, a táncosok miatt! A Kati hozta a saját szintjét, de ez bizony kevés volt! Túl sok töltelékember volt a közelében, akik elmentek vele kikapcsolódni, és ez esetben sem működött a diplomácia! Sajnos nem vagyunk abban a helyzetben, hogy szeressenek a szomszédaink , és Európa! Sikeresen megoldódott, hogy legalább olyan közutálatnak örvendjünk, mint a kalandozások korába! Magyarázat erre, hogy míg más országokat körbebombázták a szomszédok pontokkal, ezt velünk nem tették! a politikánkkal közutálatnak örvendünk szomszédainknál,meg Európában!

Sikipaci | 2011. május 15. | 14:49:18

Mit várunk el a cilvilektől, ha még az újságíró sem tudja, hogy a rangidős és a korelnök nem ugyanaz. Itt csak az utóbbiról lehet beszélni.

fabatka2 | 2011. május 15. | 14:18:09

lui70 | 2011. május 15. | 14:03:43

A cikk (ami szerintem is jó, élvezetes olvasmány, zömében egyet is értek megállapításaival) szerzője Csider István Zoltán - balra, fenn az impresszumban olvasható a neve...:)

Xavi | 2011. május 15. | 14:10:57

Fradista csajok meg KEK-et nyertek...gratula...szerintem inkább az a hír :)

lui70 | 2011. május 15. | 14:03:43

Kár , hogy nem tudjuk meg a cikk íróját de számomra egyszerre volt objektív , élvezetes és egészségesen ((ön)kritikus (mármint a magyar dal szemszögéből)).Sikerült összefoglalni tömören és helyén kezelve a történéseket.
Gratulálok ismeretlenül.

csali | 2011. május 15. | 14:03:05

Az Eurovíziós Dalversenyek végeredménye sosem egy-egy dal "jóságától", vagy az előadó tehetségéről szóltak. (Személy szerint ugyan nem tudom megítélni, hogy a magyar produkció milyen helyezést érdemelt volna, de az biztos, hogy nem huszonkettediket.) Ezeken a versenyeken mindig országokra szavaztak eddig is és most is, ezért úgy gondolom, hogy az ország megítélése tükröződik az eredményben.

HIRDETÉS


Stefan Raab előadásába a végén maga Lena is bekapcsolódott
Reuters - Wolfgang Rattay
Azért az tényleg vérciki szerintem, hogy a 2011-es Eurovíziós Dalverseny köré kerekített, kétségkívül nagyszabású és flottul lebonyolított műsor (kábé 37 ezer ember a hat héten át alakított düsseldorfi arénában) jobbadán már akkor véget ér, amikor még el sem kezdődött igazán. Az egyik műsorvezető ugyanis, amúgy Németország egyik (ha nem a) legnépszerűbb tévés showmanje, zenészféléje, szóval a már hivatkozott Stefan Raab nyitóakkord gyanánt előadja a német Lena tavalyi győztes dalának rockabillys-neopunkos verzióját, és meg kell a szívnek szakadni, továbbá muszáj igazat adni a közvetlenül a produkció után érkező kollegiális mailnek: nálam Stefan Raab nyert. A szerző sincs ezzel másként.

Lehetne indulni haza, a csapolt sört már kifelé igyátok meg, az utolsó kapcsolja le a villanyt. De sajnos nem lehet indulni mégsem, hátravan még majdnem három és fél óra, amelynek során elvileg azt tudnánk meg, mire képes Európa, illetve hát mit tud nyújtani a 25 döntőbe jutott énekes, zenekar, miegyéb.

A finnek például egy elcseszett Bob Dylannel próbálkoznak, akiből sajnos minden dylanes hiányzik, Paradise Oskar ráadásul hamis is olykor, jó hír viszont, hogy kenetteljesen idegesítő is. Ül a gyerek egy szál gitárban, mögötte szépen kibontakozik a kíséret, de csak halljuk, látni nem. Horgad a gyanú, mi a franc ez, félplayback, öcsém? Az hát. Nincs ok meglepődni, pláne, hogy menten eszünkbe jut a tavalyi Eurovízió, meg a tavalyelőtti, meg az azelőtti, ott is ez ment, mindenhol ez megy – szerencsére évente csak egyszer jut eszünkbe ez az egész anakronisztikus táncdalfesztivál.

HIRDETÉS


Ell és Nikki öröme, miután először nyerték meg Azerbajdzsánnak az Eurovíziós Dalfesztivált
Reuters - Wolfgang Rattay
Bosznia Hercegovina igazi himnuszszöveg-szerzőt delegált Dino Merlin személyében, alighanem ő a rangidős a teljes mezőnyben, a dal nem is kezdődik rosszul, aztán kicsit beköltözik az arénába a lagziflash, de szerencsére nem a legalpáribb színvonalon, ebben a Dino Merlinben van valami tényleg. Fásy Ádám elélvezne, ha egyszer felléptethetné. Merlin esetében a Balkán szebbik arcán csillan meg a reflektorfény – látják, a giccs még a költői készletemre is hatással van.

És tényleg ömlik a bizonytalan színű és állagú izé tovább: a dánok nagyon kínos, ám ugyanakkor valóban előremutató, jövőbe tekintő rettenetét előadó fiatal férfiak mintha a Bravóból léptek volna elő, ingerem támad lenyomni a mikrofont az énekes torkán, így próbálj nyáladzani, pajtás.

Vagy mit kezdjünk a svéd indulóval? Eric Saade-nak nemcsak a dzsekijéről mondható el, hogy már tíz éve is gáz lett volna bármely, véletlenszerűen kiválasztott kültelki diszkotékában, de sajnos a daláról is, ezért aztán nem is lepődöm meg nagyon a végén: a Popular című nóta harmadik helyezést ér. A görög Loucas Yirokas és Stereo Mike közös számáért, valamint a frankhont képviselő Amaury Vassili korzikai nyelven előadott dagályos és unalmas daláért én kérek elnézést – pláne az előbbit sújtó borzalmas, műrekedt raprészért. Tudom, mit beszélek.

Nem sorolom végig a borzalmakat, de a nagyszerű fiúzenekaros hagyományt idéző brit Blue-t, valamint a Moldovából érkező Beastie Boys epigonokat mégis meg kell említeni, előbbi mindenképpen kvázimélypont. A zérórtáborhoz csatlakoznak még a grúzok, az Eldrine nevű bandáról (vagy ez az énekes neve?) is elmondható, hogy évtizeddel ezelőtt is alaposan kifakkolták volna bármely füstös karaoke pinyóklubból. A rappet meg tényleg hozzáértőkre kéne bízni, na.

Akad azért néhány tényleg egészen jó dal, például a tavalyi befutó Lena idei dala. A csajban meg a visszafogott Taken By A Strangerben van egy kis Suzanne Vega, van egy kis Tanita Tikaram, van egy kis bristoli buké, szorongóan szexi vibrálás – meg is szerzi jól a tizedik helyet.


Wolf Kati a döntőben - túl magasak voltak az elvárások
Reuters - Wolfgang Rattay
Az izlandi Sjonnis Friends meg igazi rokonszenves nemszépfiúkból áll, akik hallgatható nótát hoznak. A svájci Anna Rossinelli olyan kis ari, az ukrán Mika Newton mögött jó a homokanimáció, az olasz Raphael Gualazzi Madness Of Love-ja meg nem akar modernkedni, nem akar az semmit, ettől pedig olyan valamilyen lesz, ül a csávó a zongora mellett, és megszólal, és hangulata, kicsit Sinatrás hangulata van máma. Sokat elmond, hogy már ennek is örülünk. Minimális elégtétel: második helyre fut be.

De körülbelül ennyi. És miközben kiderül, hogy nyernek az azeriek, Wolf Kati és dala pedig a 22. pozícióra lett elég, szóval a szavazósdi finálé közben van idő elmélázni egyrészt azon, hogy máskor talán több fenntartással kéne kezelni a fogadóirodák meg a sajtósok prognózisát – mindannyian jóval előkelőbb helyet jósoltak a magyar indulónak ugyanis. Meg azon, hogy a nagy sietségben épp a lényeg vész el: a dal.

Végigrohanunk Európán, végig a döntős (vagyis már korábban hallott) dalokon, hemzseg a félplayback, néma gitárral ugribugrizó szerencsétleneket bámul a fél kontinens. Ahelyett, hogy mondjuk a tíz legjobb a döntőben élő produkciót veretne. Közben meg minden ország tele van jobbnál jobb énekesekkel, jobbnál jobb dalszerzőkkel, csak mondjuk ki kéne menni az utcára, le kéne menni a valószínűleg kevésbé haveri, ám annál több delikáteszt kínáló klubokba, hogy kiderüljön: a magyar hazából sem a szerintem meglehetősen túlhype-olt, alsó-középkategóriás Szerelem, miért múlsz? (What About My Dreams?) a legjobb, ami dalilag kihozható.

Vagy ha igen, akkor elnézést. Akkor viszlát és kösz a halakat. Emigrálok.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    50 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS